Петиција

Јован Вуковић
Пре неког времена, неко из WMF је покренуо петицију за промену закона у САД, али изгледа да је заборавио да је пропагира.

Уопштено ради се мање-више о томе да потписници неке конвенције на својој територији признају ауторска права дела у истом облику као и у држави где је дело настало. То мање више значи да ако је у некој држави ЧЏШ неко дело у ЈВ (и потиче из те државе), онда је и у свим државама које су потписале конвенцију дело такође у ЈВ.

Е сад САД нису потписали ту конвенцију, а то значи да један део слика из Европе који се налазе на остави по закону САД може да подлеже заштити ауторског права. Е сад покренута је петиција да и САД потпишу конвенцију. Она се налази овде:

<a onclick="return top.js.OpenExtLink(window,event,this)" href="http://www.petitiononline.com/wikirrst/petition.html" target="_blank">http://www.petitiononline.com/wikirrst/petition.html

Нама је значајно јер с есервери налазе у САД. Предлажем људима д апотпишу.

Re: Петиција

Vadim Kramer
A ko zaraduje od toga da to ne bude tako?  Mislim, ako posjedovac prava je stavio nesto u javno vlasnistvo, kako bi neko drugi stekao novac s toga?  Zasto bismo imali takav zakon?

Ovo me bas cudi -- uprkos svim pricama o glupim zakonima, ne vjerujem da bi nesto ovakve znacajnosti bilo odrzano bez nekog zadnjeg pomisla.

-vk

> [...]

>  Она се налази овде:

>  Нама је значајно јер с есервери налазе у САД. Предлажем људима д апотпишу.

I to ne samo u SADu, ni daleko.

Ako je zakon besmislen, onda nece dugo trajati.  Ako nije, nije ga valjalo mijenjati.  Svako drustvo s vise od trojice ljudi ako ni po cem drugome onda po principu velikih brojeva imace nerazrijesive nesuglasice; drustvo s vise od desetak imace jerarhiju -- a drustvo s vise od sto imace vladu i silu i mozda siroko nasilje, ukoliko ne pazi na sebe.

-VK