Нови грб

Бојан
Република Србија од данас има нови тј. стилизованији грб,па би било лепо да неко ко се раз`ме у Инкскејп апдејтује грб и заставу на Остави.

Грб је сада мање германистичкији,више традиционалнији,а орао више личи на орла,а мање на кокошку.Тако то тумаче стручњаци,сви остали ће се избуљити да би уочили разлике.

Елем,на основу овог фајла сам апдејтовао јпг верзије грбова (мали и велики) и заставе,па би требало или средити (релативно) брзо свг верзије или их привремено заменити овима.

Видех ово још јутрос на вестима,ал` заборавих да поменем,док малочас човек није поцетио на њики.

!!!

Re: Нови грб

Mihajlo Andjelkovic
Не знам како нам је грб сада мање германистички, Црни, када нам орлови
више личе на немачког.

http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%80%D0%B1_%D0%9D%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%B5

Re: Нови грб

Горан Обрадовић
И мени изгледа немачкије, али хералдичари кажу тако.

Бојане, да ли смо сигурни да је Србија добила нови изглед грба, то
јест, влада је донела одлуку, али да ли влада може да мења цртеж грба
(није промењен сам грб већ његова изведба), или то мора да пролази
кроз парламент?

Горан

2010/11/24 Mihajlo Andjelkovic <[hidden email]>:

> Не знам како нам је грб сада мање германистички, Црни, када нам орлови
> [...]

Nikola Smolenski-2
On Wed, 2010-11-24 at 20:40 +0100, Бојан wrote:
> Грб је сада мање германистичкији,више традиционалнији,а орао више личи
> на орла,а мање на кокошку.

А највише на папагаја.

> Тако то тумаче стручњаци,сви остали ће се избуљити да би уочили
> разлике.

Камо лепе среће да си у праву. Ја бих ипак сачекао мало, можда неће заживети. А немамо ни СВГ...

Re: Нови грб

Mihajlo Andjelkovic
2010/11/25 Nikola Smolenski <[hidden email]>:

> А највише на папагаја.

Пардон, нема сликовитијег начина да се покаже да смо 'добили по
њоњи'... Додуше, и очерупали су нас око врата, ваљда смо спремни за
вешање.

Re: Нови грб

Slaven Kosanovic

El 25/11/2010, a las 06:17, Nikola Smolenski escribió:

> А највише на папагаја.

Evropski orao i ovaj koji zivi na nasim prostorima nema grbu na kljunu. Ne znam odakle im to.  :) Bjelorepan je npr. idealan model. Elegantan, ponosan u drzanju, gospodski u letu i kada miruje... Mozda su bas uzeli kao model juznoamerickog papagaja. :) Mozda iz neke prastare stilizacije sa nekog grba, ko ce ga znat. Inace perje na vratu mu se vrlo rijetko rasprsa u letu, tako da ni stara stilizacija vrata nije imala nekog smisla. Ipak, to se cesto desava americkom orlu. Imam neke video snimke razlicitih vrsta orlova u letu pa sam ih bas juce pustao. Ja bih ovako. Prikupio bih razlicite snimke naseg orla, a nije da ih je tesko nabaviti, pa bi pokusao neku stilizaciju na osnovu njih, ako su vec htjeli nesto da mijenjaju, navodno modernizuju.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Eagle_In_Flight_2004-09-01.jpeg

Fruskogorski bjelorepan: http://www.b92.net/zivot/opstanak.php?nav_id=262433

Re: Нови грб

Бојан
Ево овден пише да је Влада 11.11. на седници усвојила измене изгледа грба и колико ја контам,то ступа на снагу даном објављивања у службеном гласнику.

У питању је уредба,тако да ми се чини да се Скупштина ту ич не питује,а и онај линк је са сајта Владе.

!!!

Re: Нови грб

Mihajlo Andjelkovic
Значи они могу грб да мењају кад хоће, а народ нека плаћа нова
документа? Стварно лака зарада.

Re: Нови грб

Bojan Kalkan
On 11/25/2010 3:03 PM, Mihajlo Andjelkovic wrote:
> Значи они могу грб да мењају кад хоће, а народ нека плаћа нова
> документа? Стварно лака зарада.

Ovo sluzi na ostavi za crtanje grbova i ilustracija.

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Graphic_Lab/Illustration_workshop

Imamo li dovoljno zainteresovanih i strucnih da to napravimo ovde kod
nas, barem za prostije slike (mape)?

Re: Нови грб

Milos Stolic
On 11/26/2010 07:16 AM, Bojan Kalkan wrote:

> [...]
>
> http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Graphic_Lab/Illustration_workshop
>
> Imamo li dovoljno zainteresovanih i strucnih da to napravimo ovde kod

Proverite dali odma zakon stupa na snagu. Kod nas je bilo slicno -
doneli su novi grb, al vazice tek posle 2 godine.

--
Милош

Re: Нови грб

Бојан
К`о што сам већ навео,у питању је уредба Владе донета 11.11. текуће године,која ступа на снагу даном објављивања у Службеном Гласнику.

Малочас сам прош`о кроз Архиву Гласника и у одељку Регистар и текстови важећих прописа и општих аката стоји ово у одељку о грбу:
1
<a onblur="setFocus(&#39;&#39;);" id="j_id22:genreppnltabset:18:j_id529" class="iceCmdLnk" onclick="var form=formOf(this);form[&#39;j_id22:_idcl&#39;].value=&#39;j_id22:genreppnltabset:18:j_id529&#39;;return iceSubmit(form,this,event);" href="javascript:;">Закон о изгледу и употреби грба, заставе и химне Републике Србије: 36/2009-3
1.1
<a onblur="setFocus(&#39;&#39;);" id="j_id22:genreppnltabset:18:j_id557" class="iceCmdLnk" onclick="var form=formOf(this);form[&#39;j_id22:_idcl&#39;].value=&#39;j_id22:genreppnltabset:18:j_id557&#39;;return iceSubmit(form,this,event);" href="javascript:;">Уредба о утврђивању изворника Великог и Малог грба, изворника заставе и нотног записа химне Републике Србије: 85/2010-3
1.2
<a onblur="setFocus(&#39;&#39;);" id="j_id22:genreppnltabset:18:j_id581" class="iceCmdLnk" onclick="var form=formOf(this);form[&#39;j_id22:_idcl&#39;].value=&#39;j_id22:genreppnltabset:18:j_id581&#39;;return iceSubmit(form,this,event);" href="javascript:;">Уредба о ближим критеријумима, начину и условима за извођење химне Републике Србије: 88/2009-67
1.3
<a onblur="setFocus(&#39;&#39;);" id="j_id22:genreppnltabset:18:j_id605" class="iceCmdLnk" onclick="var form=formOf(this);form[&#39;j_id22:_idcl&#39;].value=&#39;j_id22:genreppnltabset:18:j_id605&#39;;return iceSubmit(form,this,event);" href="javascript:;">Правилник о употреби грба, заставе и химне Републике Србије у дипломатско-конзуларним представништвима Републике Србије и на званичним документима Министарства спољних послова: 4/2010-61

Тај број СГ-а (85/2010) има датум од 15.11.2010. и у њему се налази:

УРЕДБА о утврђивању изворника Великог и Малог грба, изворника заставе и нотног записа химне Републике Србије

Ти документи нису доступни за преглед онима који немају регистровани налог за Гласникову архиву,али мислим да су овиме све (евентуалне) недоумице око важења новог дизајна грба разрешене.

!!!

Re: Нови грб

Горан Обрадовић
Потпуно невезано за ово ми је малопре под руку дошао овај Закон :) па сам га прелистао.

Мислим да је релевантан следећи члан:
----
Изворник

Члан 9.

Изворник Великог и Малог грба, изворник заставе Републике Србије и
нотни запис химне Републике Србије утврђује Влада.

Изворник Великог и Малог грба и изворник заставе Републике Србије и
мелодијско-тонски запис химне Републике Србије чувају се у Генералном
секретаријату Владе.
----

Међутим, оно шта мени није јасно је шта значи 'изворник'. Да ли је то блазон грба (опис) или његова изведба?

Горан

2010/11/30 Бојан <[hidden email]>
[...]

462-09.pdf (123K) Download Attachment

Re: Нови грб

Filip Maljković
On 11/24/2010 08:40 PM, Бојан wrote:
[...]

Zakari (Zscout370) je uzeo da pravi SVG-ove, posto se on najvise time bavi. Ocenio je da ce biti tezak posao, ali uvek je uspevao do sada. ;)

poz,
Filip