1.5 installerad - och den verkar buggig

Habj-2
Nu är mediawiki 1.5 tydligen installerad på svenska Wikipedia. Två
dåliga förändringar, som jag antar är buggar, märks på en gång. Dels
fungerar bevakningslistan inte, den uppdateras inte längre. Dels kan
man inte längre, när man tittar på någons användarbidrag, ställa in så
man tittar enbart i en viss namnrymd.

Jag är lite förvånad över att de fortsätter att installera 1.5, när
den har sådana fel. Är tanken att buggarna snart ska vara fixade? Vet
någon hur snacket går kring de här felen/förändringarna. Var kan man
hitta väsentliga saker som folk skrivit om saken - i maillistas arkiv,
på engelska wikipedia, på Meta?

/Habj

Re: 1.5 installerad - och den verkar buggig

Martin Svensson
Bevakningslistan fungerar (iaf gör min det) men de ändringar som var
gjorda före uppdateringen är inte med på listan. Vad som är
allvarligare däremot är att övergången till UTF-8 inte verkar ha gått
helt perfekt (kolla på bybrunnen).  På engelska wikipedia har dom en
sida där buggar diskuteras.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:MW_1.5_bugs

//Marsve

On 7/3/05, Habj <[hidden email]> wrote:

> [...]
> på engelska wikipedia, på Meta?
>
> /Habj

Re: 1.5 installerad - och den verkar buggig

Dan Koehl
Kolla:
1. med e23
2. med en maillista som heter wikitech

//Dan

> Var kan man
> hitta väsentliga saker som folk skrivit om saken - i maillistas arkiv,
> på engelska wikipedia, på Meta?
>
> /Habj

Dan Koehl Tel: +46-73 970 29 16
Skype: DanKoehl ICQ: 40467 87
Web: http://www.elephant-consultant.com
Elephant info: http://www.elephant.se
News: http://www.elephant-news.com
Webdesign:
http://www.aumpage.net
Paste this code below into the body of your website and
you will have the latest Elephant News,
always updated with the latest headlines and links to them!
<!--start of code-->
<script language="javaScript" type="text/javascript"
src="http://www.elephant-news.com/inc/feed.php">
</script>
<!--end of code-->

5 GB Mailbox, 50 FreeSMS http://www.gmx.net/de/go/promail