Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Tomasz Raburski
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM uruchomił cyfrowe
archiwum z licznymi materiałami audiowizualnymi. Mają bardzo dużą
wartość encyklopedyczną w dziedzinach zupełnie zaniedbanych na plwiki,
np. polska etnografia. Wiele materiałów dotyczy też innych krajów
(Afganistan, niektóre inne kraje Azji i Afryki).

Są też pewne materiały dot. Materiały publikowane są na licencji CC BY
SA 3.0.

Zachęcam do korzystania

http://cyfrowearchiwum.amu.edu.pl/

Tomasz Raburski

Re: Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Marta Malina Moraczewska-2
Hej,

Widziałam :-) Dzięki!
Jeśli archiwum będzie zainteresowane szerszym działaniem wykraczającym poza
pobieranie/ładowanie pojedynczych plików, czy ktoś z Was byłby
zainteresowany dobrowolną 'opieką' nad tą instytucją?

Na razie zaraz napiszę do twórców serwisu -- dam znać, jak tylko odpowiedź
przyjdzie.

Marta Moraczewska

> [...]
> http://cyfrowearchiwum.amu.edu.pl/
> Tomasz Raburski

Re: Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Bone Crusherowski
Dzień Dobry,

Jako zawodowy archiwista zgłaszam się na ochotnika!

Pozdrawiam,
Piotr Goździak

W dniu 22 grudnia 2014 12:45 użytkownik Marta Malina Moraczewska <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> przyjdzie.
>
> Marta Moraczewska

Re: Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Hej Marto jeśli to możliwe jestem chętny- Anwar2
Dnia 22 grudnia 2014 12:45 Marta Malina Moraczewska &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
[...]
&gt; witaj czekalem na to dobra wiadomość na gwiazdkę ,będę w kontakcie pozdro
&gt; Dnia 22 grudnia 2014 11:53 Tomek &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
&gt; Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM uruchomił cyfrowe
&gt; archiwum z licznymi materiałami audiowizualnymi. Mają bardzo dużą
&gt; wartość encyklopedyczną w dziedzinach zupełnie zaniedbanych na plwiki,
&gt; np. polska etnografia. Wiele materiałów dotyczy też innych krajów
&gt; (Afganistan, niektóre inne kraje Azji i Afryki).
&gt; Są też pewne materiały dot. Materiały publikowane są na licencji CC BY
&gt; SA 3.0.
&gt; Zachęcam do korzystania
&gt; http://cyfrowearchiwum.amu.edu.pl/
&gt; Tomasz Raburski
&gt; _______________________________________________
&gt; Lista dyskusyjna WikiPL-l
&gt; [hidden email]
&gt; https://lists.wikimedia.org/mailman/listinfo/wikipl-l
[...]

  Bardzo się cieszę, że jest odzew.  Pozdrawiam
Tomek

Re: Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Marta Malina Moraczewska-2
Dr Anna Weronika Brzezińska z Cyfrowego Archiwum skontaktuje się w
najbliższy poniedziałek.
Cieszę się, że są chętni :-) Dam znać po weekendzie wszystkim
zainteresowanym :-) Dzięki!

Marta

>  Bardzo się cieszę, że jest odzew.  Pozdrawiam
> Tomek

Re: Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Marta Malina Moraczewska-2
Hej,

Przed chwilą rozmawiałam z dr Anną Brzezińską -- Archiwum jest
zainteresowane wspólnym działaniem i przekazaniem plików do Commons.
Wszyscy zainteresowani są zaproszeni do współpracy.Umówmy się może na
razie, że wieczorem założę stronę w Commons poświęconą Archiwum, a
ochotnicy wpiszą swoje namiary -- ok? W poniedziałek prześlę pani Annie
namiary do wszystkich ochotników i vice versa :-) Śmiało można też już
ładować pliki z obecnej puli (licencje BY-SA 3.0 albo domena publiczna, wg
opisów).

Zahaczyłam też w rozmowie o wątek masowego ładowania. Sprawa jest
perspektywiczna, bo w tej chwili Archiwum udostępnia około 7000 obiektów i
ma zamiar ładować dużo więcej na przestrzeni 2015 roku. Czy jest wśród Was
ktoś, kto mógłby/chciałby pociągnąć temat (i przy okazji doedukować mnie)
obszernego transferu plików wraz z metadanymi opisowymi? Ja w poniedziałek
dopytam, kto w Archiwum zajmuje się bazą danych.

wszystkiego dobrego w Nowym 2015!

Marta Malina

:

> [...]
> zainteresowanym :-) Dzięki!
>
> Marta

Re: Archiwum Cyfrowe im. Józefa Burszty UAM

Tomasz Ganicz
Najprościej by było Yarla zagadnąć i użyć Vicunię + jakiś skrypt
przekształcający bazę, którą oni mają na bazę, którą może obsłużyć Vicunia.