Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Marek Mazurkiewicz
Zobaczcie co wymyślił zarząd Pałacu Kultury i Nauki:
www.pkin.pl/PL/instrukcje/wykorzystanie-wizerunku-palacu-kultury-i-nauki/

Trzeba będzie wyczyścić kategorie
commons.wikimedia.org/wiki/Category:Palace_of_Culture_and_Science? Czy
wolność panoramy (pl.wikipedia.org/wiki/Wolność_panoramy) chroni nas
wystarczająco?

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Dnia 17 grudnia 2012 Marek Mazurkiewicz napisał:

> Zobaczcie co wymyślił zarząd Pałacu Kultury i Nauki:
> www.pkin.pl/PL/instrukcje/wykorzystanie-wizerunku-palacu-kultury-i-nauki/

Gdzieś już była na ten temat dyskusja - to są chyba dwie odmienne
rzeczy - jako znak towarowy mają zarejestrowany symbol i logotyp
pałacu - nie dotyczy to zdjęć samego obiektu w przestrzeni.

Już widzę petycje o zezwolenie ze strony wszystkich agencji
fotograficznych/prasowych, które wykorzystują zdjęcia Warszawy - a tam
PKIN zwykle gdzieś się przewija.

Tu opinia zawodowego fotografa:
http://reporter.pl/a/?id=1147-Mozna-fotografowac-budynki-bez-ograniczen-ochrona-wizerunku-budynkow-i-zakaz-komercyjnego-wykorzystania-zdjec-PKiN-nie-istnieja

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd * http://swiatczytnikow.pl :)

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Hej!

Mnie w takich sytuacjach przypomina się powiedzonko mojej ś.p. Prababci:
"Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu". Jak zarząd PKiN znajdzie sposób,
żeby zmusić Fundację do usunięcia tego z Commons, to będziemy się
martwić. Na razie nie szukajmy sobie kłopotów, nie martwmy się na zapas
i nie wychylajmy się z tym za mocno :)

Powerek38

W dniu 2012-12-17 14:40, Marek Mazurkiewicz pisze:
> [...]
> wystarczająco?

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Chroni nas. Te żądania są zupełnie bezpodstawne. Jest kilka zastrzeżeń
znaku towarowego dotyczącego Pałacu - dwa są na dwa loga pałacu, jeden
jest na obrazek wejścia pałacu i jeden słowny na oficjalną nazwę
pałacu. Żadne z tych zastrzeżeń nie ma zastrzeżonego pola eksploatacji
w postaci "publikowanie zdjęć Pałacu", tylko odnosi się do w.w.
konkretnych znaków towarowych. Już kiedyś Urząd Patentowy wypowiadał
się o bezzasadności takich roszczeń w stosunku do zdjęć czy innych
ogólnych wizerunków budynków.

W dniu 17 grudnia 2012 14:40 użytkownik Marek Mazurkiewicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> --
> Pozdrawiam Marek Mazurkiewicz

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Jakub K.
Zgodność z prawem jest naszym celem nadrzędnym, wszak usuwamy wiele
zdjęć archiwalnych nie czekając na to czy ktoś się przyczepi czy nie.
Pałacem się nie musimy przejmować ale zawsze trzeba się każdemu
takiemu żądaniu przyjrzeć.

Plushy
2012/12/17 Powerek38 <[hidden email]>:

> [...]
> wychylajmy się z tym za mocno :)
>
> Powerek38

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Ale jak rozumiem, na razie nie ma żądania. Marek natknął się na dość
absurdalny wpis na stronie Pałacu, ale póki co nikt nie zwrócił się do
nas z takim żądaniem. A poza tym jak wskazują koledzy - pisać można
sobie różne rzeczy, ale jakby przyszło co do czego w sądzie, to wcale
nie jest takie oczywiste.

Powerek38

W dniu 2012-12-17 14:57, Jakub K. pisze:

> [...]
> takiemu żądaniu przyjrzeć.
>
> Plushy

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

Tomasz Ganicz
W dniu 17 grudnia 2012 15:01 użytkownik Powerek38 <[hidden email]> napisał:
> [...]
> rzeczy, ale jakby przyszło co do czego w sądzie, to wcale nie jest takie

Jakby ktoś miał wątpliwość jeszcze:

http://www.gdbd.pl/narodowy-ale-zastrzezony/

Było też o tym w biuletynie Urzędu Patentowego w kontekście rzekomego
zastrzeżenia "wizerunku" Mostu Świętokrzyskiego w Warszawie

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

picus-viridis

> [...]
> żeby zmusić Fundację do usunięcia tego z Commons, to będziemy się
> martwić. Na razie nie szukajmy sobie kłopotów, nie martwmy się na zapas

Ba, poszło o okładkę książki "Wieża komunistów"; widziałem wczoraj nowe wydanie, już bez PKiN, czyli nie jest tak dobrze.

M.

Re: Artykuł o Pałacu Kultury i nauki bez zdjęć?

masti-2
On 12/17/2012 07:00 PM, picus-viridis wrote:

> Ba, poszło o okładkę książki "Wieża komunistów"; widziałem wczoraj nowe wydanie, już bez PKiN, czyli nie jest tak dobrze.

może po prostu nie chciało im sie uzerać?

masti