Awaria serwera

Awersowy
Hello subskrybenci

Ktoś wie co się dzieje z naszym toolserwerem? Ile jeszcze potrwa awaria?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: Awaria serwera

Tomasz Ganicz
W dniu 13 marca 2013 08:14 użytkownik Awersowy <[hidden email]> napisał:
> Hello subskrybenci
>
> Ktoś wie co się dzieje z naszym toolserwerem? Ile jeszcze potrwa awaria?

Na pierwszy rzut oka wygląda, że ktoś zamulił serwer jakimś mocno
obciążającym procesem.

Re: Awaria serwera

Gemma-8
> Na pierwszy rzut oka wygląda, że ktoś zamulił serwer jakimś mocno
obciążającym procesem.

Może chodzi o przenoszenie interwiki do Wikidata?

Beno

Re: Awaria serwera

Bartosz Dziewoński
> Na pierwszy rzut oka wygląda, że ktoś zamulił serwer jakimś mocno
> obciążającym procesem.

Zalogowałem się po SSH i `top` nic dziwnego nie pokazuje. (Chyba, że admini serwera widzą coś więcej.)

> Może chodzi o przenoszenie interwiki do Wikidata?

Robi to z tego, co wiem, tylko Addbot, a on działa chyba na Toolserverze WMDE albo jeszcze gdzieś indziej. W każdym razie na 100% nie u nas.

--
Matma Rex

Re: Awaria serwera

masti-2
On 03/13/2013 06:36 PM, Bartosz Dziewoński wrote:

> Zalogowałem się po SSH i `top` nic dziwnego nie pokazuje. (Chyba, że
> admini serwera widzą coś więcej.)

generalnie wszystko działa poza Apachem, który ma 350 procesów i chyba
nie daje rady
Pingnałem sapera, żeby zerknął

> Robi to z tego, co wiem, tylko Addbot, a on działa chyba na Toolserverze
> WMDE albo jeszcze gdzieś indziej. W każdym razie na 100% nie u nas.

to na pewno nie. Addbot nie ma żadnego wpływu na nasz serwer

masti

Re: Awaria serwera

W dniu 2013-03-13 18:36, Bartosz Dziewoński pisze:

> Robi to z tego, co wiem, tylko Addbot, a on działa chyba na Toolserverze
> WMDE albo jeszcze gdzieś indziej. W każdym razie na 100% nie u nas.

Ja też nic nie robię. Mój bot nie męczy serwera od paru tyg.

Pozdr.,

Re: Awaria serwera

masti-2
On 03/13/2013 06:51 PM, Karol Głąb wrote:

> Ja też nic nie robię. Mój bot nie męczy serwera od paru tyg.
>
> Pozdr.,
> Karol007

saper sprawdza

masti

Re: Awaria serwera

OK, ale chyba nie chcecie mi powiedzieć, że wszystko działa bez zarzutu?
Bo to mi się nie otwiera:
http://tools.wikimedia.pl/~beau/bot/votes.html

Nie mogę też wejść na panel administratora jednej z list dyskusyjnych,
żeby odrzucić oczekujący tam spam.

On 03/13/2013 06:58 PM, Awersowy wrote:
> [...]
> http://tools.wikimedia.pl/~beau/bot/votes.html
>
> Nie mogę też wejść na panel administratora jednej z list dyskusyjnych,

nie, chcielismy tylko powiedzieć, że bez dostepu admińskiego nie widać
nic co by to mogło powodować

Ale wygląda, że zaczęło działać po interwencji Sapera

masti

Re: Awaria serwera

Marcin Cieslak-3
> Ale wygląda, że zaczęło działać po interwencji Sapera

MySQL zjadł miejsce na dysku (80GB...), już naprawione.

Niestety, usuwanie skutków trwało aż do teraz;
mam nadzieję wszystko będzie działać jak trzeba.

Przepraszam za kłopot i powodzenia w korzystaniu!

//Saper

Re: Awaria serwera

Tomasz Ganicz
W dniu 13 marca 2013 21:53 użytkownik Marcin Cieslak <[hidden email]> napisał:

> MySQL zjadł miejsce na dysku (80GB...), już naprawione.
>
> Niestety, usuwanie skutków trwało aż do teraz;
> mam nadzieję wszystko będzie działać jak trzeba.
>
> Przepraszam za kłopot i powodzenia w korzystaniu!

Super i dzięki. Chyba to pokazuje, że czas się wziąć za ten już
przyjęty plan migracji na dwa nowe serwery.