Bannerek

Piotr Gackowski
Witam

Kto zdecydował o umieszczeniu tego maluśkiego bannerka na samej górze
strony ?

PMG
--
          PMG
      BORN TO READ

Re: Bannerek

Tomasz Chabinka
PMG pisze:
> Witam
>
> Kto zdecydował o umieszczeniu tego maluśkiego bannerka na samej górze
> strony ?
>
> PMG

Obawiam się, że potencjalni dawcy mogą go nie zauważyć. Trzeba było
walnąć pop-upsa z uciekającym krzyżykiem zamykania i głos walesa płynący
z głośników :/

Pozdrawiam
Wyksztalcioch

Re: Bannerek

Karol Głąb
W dniu 4 listopada 2008 23:44 użytkownik Tomasz Chabinka
<[hidden email]> napisał:

> Obawiam się, że potencjalni dawcy mogą go nie zauważyć. Trzeba było
> walnąć pop-upsa z uciekającym krzyżykiem zamykania i głos walesa płynący
> [...]

Ja nic nie wiedzę:p

Re: Bannerek

Tomasz Chabinka
Karol Głąb pisze:
> Ja nic nie wiedzę:p
>
> Karol007

To mógłbyś być tak dobry i podać kawałek kodu, który odpowiada za
schowanie tego ;)

Pozdrawiam
Wyksztalcioch

Re: Bannerek

Maciej Dobrut
Jakby to po prostu bylo duze i brzydkie- OK jakos to zniesc mozna
przez jakis czas, ale to jeszcze poza ekran wychodzi. Paskudztwo :)
Vuvar

Re: Bannerek

Peter Domaradzki
Próbowałem wrzucić u siebie, ale nie pracuje. A w ogóle - potrzebne nam to?

W dniu 4 listopada 2008 18:36 użytkownik Maciej Dobrut
<[hidden email]> napisał:
> Jakby to po prostu bylo duze i brzydkie- OK jakos to zniesc mozna
> przez jakis czas, ale to jeszcze poza ekran wychodzi. Paskudztwo :)
> Vuvar

Piotr 'Beliss' Domaradzki

Re: Bannerek

Daniel Koć
Peter Domaradzki pisze:
> Próbowałem wrzucić u siebie, ale nie pracuje. A w ogóle - potrzebne nam to?

Po pierwsze - proszę o cytowanie poniżej, a nie nad cytatem.

A sam banerek nie dość, ze za duży, to jeszcze nie mogę go całkiem ukryć
- to moim zdaniem skucha i mnie to irytuje jak każda inna nachalna reklama.

--
Всё идёт по плану

Re: Bannerek

Michal Rosa
2008/11/5 Daniel Koć <[hidden email]>:

> A sam banerek nie dość, ze za duży, to jeszcze nie mogę go całkiem ukryć
> - to moim zdaniem skucha i mnie to irytuje jak każda inna nachalna reklama.

Nawet nie wiedziałem, że jest jakiś "bannerek", od czego monobook.css?

/* ogłoszenia lokalne */
#newslok_ogloszenia { display: none; }
#newslok_kooperacja { display: none; }

#siteNotice { display: none; }

--
Michal Rosa

Re: Bannerek

Daniel Koć
Michal Rosa pisze:
> Nawet nie wiedziałem, że jest jakiś "bannerek", od czego monobook.css?

Ale ja nie mam nic przeciw ogłoszeniom, nawet chętnie patrzę co ważnego.
Ale pod warunkiem, że nie są ogromne i dają się naprawdę ukryć, a nie
bawią się ze mną w ciuciubabkę. =/ Założę się, że nie tylko ja, bo wiele
osób ma wstręt do takiego reklamowego rozpasania.

Upraszam, żeby to cofnąć dopóki nie będzie jakiegoś normalnego paska
zachęcającego do wpłat, a nie napraszającego się.

--
Всё идёт по плану

Re: Bannerek

Władysław Majewski

> Nawet nie wiedziałem, że jest jakiś "bannerek", od czego monobook.css?

Nie uchroni to przed skutkami zniechęcania zwykłych użytkowników,
którzy nie czytają tej listy oraz nie potrafią lub nie mają chęci
grzebania w css. Dawno nie widziałem czegoś tak bezpośrednio burzącego
obraz Wikipedii jako społecznego ruchu wolontariuszy. To nie tylko
jest wielkie i ohydne graficznie, ale jeszcze na dodatek razi
bełkotliwą nibypolszczyzną, która prawdopodobnie jest wynikiem
automatycznego tłumaczenia tekstu angielskiego metodą "każde słowo
osobno". "Non-profit" pozostało w wersji angielskiej, bo automat nie
znał tłumaczenia.

Rozumiem, że na radykalne rozwiązanie w postaci natychmiastowego
wpłacenia nieco ponad 4 mln dolarów chwilowo nas nie stać, ale może
warto poprosić fundację nad zastanowieniem się nad kosztami
społecznymi wykorzystywania tej formy apelowania?

W.

Re: Bannerek

Daniel Koć
Władysław Majewski pisze:
> [...]
> grzebania w css. Dawno nie widziałem czegoś tak bezpośrednio burzącego
> obraz Wikipedii jako społecznego ruchu wolontariuszy. To nie tylko

No właśnie.

Gdzie to w ogóle zostało wprowadzone? Moim zdaniem trzeba to szybko
wycofać - podejrzewałem, że to gdzieś w sitenotice, ale nie.

--
Всё идёт по плану

Re: Bannerek

Maciej Szostek
W dniu 5 listopada 2008 09:26 użytkownik Daniel Koć
<[hidden email]> napisał:

> Gdzie to w ogóle zostało wprowadzone? Moim zdaniem trzeba to szybko
> wycofać - podejrzewałem, że to gdzieś w sitenotice, ale nie.

Czasem nie global notice?
http://meta.wikimedia.org/wiki/Global_notifications
a tu zdaje się szczegóły o tym bannerku
http://meta.wikimedia.org/wiki/Fundraising_2008/core_messages

msz (piastu)

Re: Bannerek

Tomasz W. Kozłowski
2008/11/5 Władysław Majewski napisał:

> [...]
> automatycznego tłumaczenia tekstu angielskiego metodą "każde słowo
> osobno". "Non-profit" pozostało w wersji angielskiej, bo automat nie

Nic nie zostało tłumaczone z automatu -- tłumaczenia wszystkich
fraz/zwrotów/whatever znajdują się na stronie
http://meta.wikimedia.org/wiki/Fundraising_2008/core_messages/pl i
każdy mógł wziąć udział w tłumaczeniu powyższego na język polski.
Większą część tłumaczenia, z tego, co widać na
http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Fundraising_2008/core_messages/pl&action=history,
zrobił Mareklug -- Polak mieszkający od lat w Stanach, stąd jego
niewprawność językowa i duża ilość kalek językowych.

Skoro każdy mógł edytować, proszę nie narzekać, tylko wziąć się do pracy :-)

Tomasz W. Kozłowski

Re: Bannerek

Wojciech Pędzich
Dnia 5-11-2008 o godz. 9:14 Władysław Majewski napisał(a):

> [...]
> automatycznego tłumaczenia tekstu angielskiego metodą "każde słowo
> osobno". "Non-profit" pozostało w wersji angielskiej, bo automat nie

Dziękuje za nazwanie Marekluga i mnie automatami. Może gdyby ktoś sie
włączył w tłumaczenie i poprawianie byłoby lepiej? Tego typu rzeczy
pojawiają się w ostatniej chwili, a potem trzeba wyłapywać byki i
dotłumaczać "ostatnie dodatki".

Wojtek

Re: Bannerek

Władysław Majewski
Witam,

> [...]
> włączył w tłumaczenie i poprawianie byłoby lepiej? Tego typu rzeczy
> pojawiają się w ostatniej chwili, a potem trzeba wyłapywać byki i

Bardzo przepraszam.

Dopiero po wysłaniu tego listu zorientowałem się, gdzie to jest
tłumaczone. Natychmiast wprowadziłem swoje propozycje.

W skrócie, bo mogą okazać się kontrowersyjne:

1.  projekt non-profit => niedochodowy projekt społeczny
2. transparentność => przejrzystość
3. w hasłach wszędzie tam, gdzie jest wybór między precyzyjnym
oddaniem treści, a zwięzłą formą, lepiej wybrać zwięzłość.

Pozdrawiam

W.

Re: Bannerek

Daniel ~ Leinad
> [...]
> warto poprosić fundację nad zastanowieniem się nad kosztami
> społecznymi wykorzystywania tej formy apelowania?

Ludzie, na jakiej Wy planecie mieszkacie?! Mówi się o tym na Meta,
zachęca do tłumaczenia, przygotowuje tłumaczenie rozszerzeń na
Betawiki, a wy tylko potraficie narzekać, zamiast pomóc. Niestety, jak
jest niewystarczająca ilość rąk do pracy, to wychodzą niedociągnięcia,
ale przecież Wikipedia nie działa na wodę - bez pieniędzy ani rusz.

IMHO Kampania, która trwa parę tygodni i rzuca się w oczy jest o wiele
skuteczniejsza niż trzymanie banerów przez cały rok. Tak też było w
zeszłym roku i jak widać jest to efektywne - Wikipedia ciągle działa
:)

Nie marudźcie - po prostu pomóżcie zebrać tą cholerną kasę.
Coś się nie podoba? - wypowiedzcie się na Meta, tam są ludzie z
Fundacji odpowiedzialni za akcję.

Leinad

Re: Bannerek

Daniel ~ Leinad
> 1.  projekt non-profit => niedochodowy projekt społeczny
> 2. transparentność => przejrzystość
> 3. w hasłach wszędzie tam, gdzie jest wybór między precyzyjnym
> oddaniem treści, a zwięzłą formą, lepiej wybrać zwięzłość.

IMHO "transparentność" jest trafniejsze i ma szersze znaczenie w
stosunku do jego polskiego odpowiednika. Stosowanie tego zapożyczenia
jest powszechne w dzisiejszej polszczyźnie, zwłaszcza języku mediów i
polityki, lepiej oddając co ma się na myśli.

Leinad

Re: Bannerek

Masur

ale niedochodowy jest juz nietrafiony - niedochodowe to sa Polskie
Koleje Panstwowe. Niestety nic nie przychodzi mi do glowy.
Niekomercyjny? Spoleczny?

masur

Re: Bannerek

W dniu 5 listopada 2008 11:25 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> jest powszechne w dzisiejszej polszczyźnie, zwłaszcza języku mediów i
> polityki, lepiej oddając co ma się na myśli.

Ja zostałem poproszony przez ludzi z Fundacji w środku nocy o
poprawienie tego tłumaczenia i coś tam półśpiąc porobiłem pod presją
tego, że oni to potrzebują za 15 minut...Potem parę osób to
"poprawiało" ze skutkiem jaki teraz widzimy :-) Dzięki Władku, że to
teraz naprostowałeś.

Co do bannera to faktycznie - za ciekawy nie jest. Nie wiem czemu
wybrali akurat ten, bo było parę bardziej trafionych projektów.
Natomiast oczywiście zbiórka jest jak najbardziej potrzebna i
konieczna. Kasa z tej zbiórki to mniej więcej połowa rocznych
przychodów Fundacji, dzięki której Wikipedia i inne projekty Wikimedia
mogą w ogóle działać.

Re: Bannerek

Wojciech Pędzich
Dnia 5-11-2008 o godz. 11:28 Masur napisał(a):

> ale niedochodowy jest juz nietrafiony - niedochodowe to sa Polskie
> Koleje Panstwowe. Niestety nic nie przychodzi mi do glowy.
> Niekomercyjny? Spoleczny?
>
> masur

Organizacje typu "non-profit" pojawiały się mi już kilkakrotnie,
włącznie z opisem Fundacji Wikimedia zanim go uaktualniłem, o ile dobrze
pamiętam. Niekomercyjne mogą być, choć i tak mi lekko zgrzyta.

Dzięki Leinad za wyłuszczenie "co mnie gryzie". Owszem, pewnie spoczywa
na mnie pewna odpowiedzialność, skoro mam teoretycznie team
tłumaczeniowy na Meta. Właśnie, teoretycznie. Zwykle jest tak jak
pisałem, ludzie tam nie zaglądają, a ja czasami doganiam jakieś "ogony"
i pojawiające się w ostatniej chwili teksty, albo proszę kogoś kogo mam
pod ręką, czyli najczęściej na IRC. Póki co, nie mamy co marzyć o stałym
teamie translatorskim, który dałby radę w sposób aktualny rozprawiać się
z dokumentami do tłumaczenia, a do tego wgryzać się skutecznie i
konsekwentnie na przykład w rozporządzenia Fundacji. Nie mówiąc na
przykład o tłumaczeniu podręcznika technicznego MediaWiki leżącego na
www.mediawiki.org. Leżącego, bo ktoś go rozgrzebał, stworzył trzy strony
po polsku na krzyż i zapomniał. W komunikatach MediaWiki
(http://translatewiki.org) też mamy tyły. Sam temu nie dam rady, a próby
zorganizowania się w jakąś prężniej lub mniej prężnie działającą grupę
jak na razie nieskuteczne - toż to wiki, wolontariat, nikogo nie
zmuszamy. Social responsibility or social irresponsbilitly?

Wojtek