Bannerek

Re: Bannerek

Tomasz Ganicz
W dniu 5 listopada 2008 11:28 użytkownik Masur <[hidden email]> napisał:

> ale niedochodowy jest juz nietrafiony - niedochodowe to sa Polskie
> Koleje Panstwowe. Niestety nic nie przychodzi mi do glowy.
> Niekomercyjny? Spoleczny?

Ja to przetłumaczyłem na "niekomercyjny", ale potem zostało to
nadpisane przez innych. Jednak wydaje mi się, że aktualna wersja
Władka jest językowo najlepsza z dotychczasowych.
Ogólnie takie hasła ciężko się tłumaczy - bo wiele słów nie ma
krótkich, jednoznacznych odpowiedników w polskim. W sumie to by było
racjonalniej olać tekst oryginalny i samemu wymyślić dobrze brzmiące
po polsku slogany reklamowe - ale tego by pewnie nie przełknęła
Fundacja.

Re: Bannerek

Daniel ~ Leinad
> Organizacje typu "non-profit" pojawiały się mi już kilkakrotnie,
> włącznie z opisem Fundacji Wikimedia zanim go uaktualniłem, o ile dobrze
> pamiętam. Niekomercyjne mogą być, choć i tak mi lekko zgrzyta.

Hehe.. to jeszcze mamy edit war czy ma być 'non-profit' czy inaczej...
Może jakaś ludzka dyskusja?

http://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=Fundraising_2008%2Fcore_messages%2Fpl&diff=1262075&oldid=1261817

Leinad

Re: Bannerek

ABX-2
W dniu 5 listopada 2008 14:44 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:
> Hehe.. to jeszcze mamy edit war czy ma być 'non-profit' czy inaczej...

http://pl.wiktionary.org/wiki/non-profit
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2490822

:-)

ABX

Re: Bannerek

Piotr Gackowski
Dnia 5-11-2008 o godz. 14:44 Daniel ~ Leinad napisał(a):

> Hehe.. to jeszcze mamy edit war czy ma być 'non-profit' czy inaczej...
> [...]

"Organizacja non-profit" jest funkcjonującym w języku polskim
określeniem. Może i jest nowym zapożyczeniem - ale wcześniej nie było
tego typu organizacji tyle, bądź nie było potrzeby ich określania.
Dlatego moim zdaniem mogłoby być zostawione.

no i ten tego ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Organizacja_non-profit

oraz może nieprawidłowe
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=Organizacja+non-profit&lr=

*SPARK - Stowarzyszenie Przyjaciół Aktywności, Rekreacji, Kultury to
organizacja non-profit. SPARK to iskra, która kreuje iskry

*FEPAMIC jest organizacją non profit, utworzoną w 1988 r. przez osoby
niepełnosprawne, pracującą na rzecz osób niepełnosprawnych oraz takowe
zatrudniającą

oraz kilka przykładów użycia na
http://prawo.vagla.pl/node/8191

PMG

Twoja rodzina na bliscy.pl
Bądź bliżej swoich bliskich
i załóż drzewo genealogiczne. - Kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fbliscy.html&sid=546

Re: Bannerek

Bartosz Dziewoński
W dniu 5 listopada 2008 08:55 użytkownik Michal Rosa
<[hidden email]> napisał:
> 2008/11/5 Daniel Koć <[hidden email]>:
> Nawet nie wiedziałem, że jest jakiś "bannerek", od czego monobook.css?
>
> /* ogłoszenia lokalne */
> #newslok_ogloszenia { display: none; }
> #newslok_kooperacja { display: none; }
>
> #siteNotice { display: none; }
Przesadzasz, roo, wystarczy
.siteNoticeBig, .siteNoticeSmall {display:none !important}

Reszta sitenotice'a wtedy zostaje.

--
Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/

Re: Bannerek

Maciej Dobrut
Dostlem info w jednym z banerow jest blad interpunkcyjny: "Wikipedia
jest zawsze gotowa służyć Ci pomocą, lecz w tej chwili, to ona
potrzebuje Twojej pomocy"- zbedny przecinek przed "to".
Vuvar

Re: Bannerek

Michał Buczyński

Dnia 5 listopada 2008 18:47 "Maciej Dobrut" <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> jest zawsze gotowa służyć Ci pomocą, lecz w tej chwili, to ona
> potrzebuje Twojej pomocy"- zbedny przecinek przed "to".

Zgadza się, to błąd interpunkcyjny.

Jeśli ktoś to może poprawic / pokazac gdzie to znalezc (a przy okazji moze zmniejszyc, co?) to będę wdzięczny.

Pozdrawiam,
m. "aegis maelstrom" b.

Re: Bannerek

Daniel ~ Leinad
Zainteresowanych, co ma w tej sprawie do powiedzenia Fundacja
Wikimedia, odsyłam na
http://meta.wikimedia.org/wiki/Talk:Fundraising_2008/design_drafts#Current_state_of_banner_.26_future_plans

Leinad

Re: Bannerek

Michał Buczyński
Dnia 6 listopada 2008 23:30 "Daniel ~ Leinad" <[hidden email]> napisał(a):

> Zainteresowanych, co ma w tej sprawie do powiedzenia Fundacja
> [...]

Dzięki za przypomnienie linka Danielu, ciekawa lektura. :)

Po pobieżnym przejrzeniu dyskusji na temat bannera, rzuciły mi się w dyskusji dwa nurty:
1. Banner jest beznadziejny, zredukujcie go albo wyłączcie.
2. Banner może jest beznadziejny, ale potrzebujemy kasy.

Niestety, dla mnie konkluzja jest taka, że banner jest beznadziejny.

Co ciekawe, jedną z osób nawołujących do zredukowania wyżej wymienionego jest Brion Vibber... to tylko świadczy o tym, że zarząd Fundacji podjął decyzję cokolwiek unilateralnie.

I moim zdaniem też głupio i arogancko, bo powinni najpierw *zapytać* lokalne społeczności co sądzą na temat tego bannera i czy ich zdaniem będzie on efektywny. Nie wiem jakie są warunki amerykańskie, ale moim zdaniem dla polskiego czytelnika ten banner to przesada.

I nie jest prawdą, że mamy się domyślać "co Fundacja sobie wymyśli". My mamy inne problemy na głowie, które z kolei ich nie dotyczą; i my nie ingerujemy bezpośrednio w działania Fundacji.
Jako ekonomista dodam, że takie potknięcie Fundacji jest przykładem złego zarządzania i komunikowania się z partnerami.

Kiedy znajdę czas, podeślę te uwagi Erikowi / Fundacji. Mam nadzieję, że następnym razem zachowają się mądrzej, inaczej może czas pytać o hosting dla mirroru / forka.

Zasady gry między Fundacją, a faktycznymi autorami i cieciami Wikipedii powinny być jasne i oparte na wzajemnym szacunku.

Pozdrawiam Was serdecznie,
michał "aegis maelstrom" buczyński

Re: Bannerek

Piotr Gackowski
> http://meta.wikimedia.org/wiki/Talk:Fundraising_2008/design_drafts#Current_state_of_banner_.26_future_plans

Przyznam że spodobał mi się jeden z argumentów przytoczonych w tej
dyskusji

http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedia:Village_pump_(technical)&diff=249773276&oldid=249772661

It's like going to the blood bank and being constantly told while you're
donating blood that they need your money.

Inne też są interesujące. Ten o roboczoroku zainwestowanym w wiki też
jest mocny.

Jednym z wątków na stronie podanej wyżej było także że zrobiono gadzet
do usuwania tego bannera na niektórych wiki. Czy któryś ze speców
technicznych mógłby zrobić to samo u nas ? Chodzi o to że jak ja mam
szukać swojej strony technicznej i coś tam wpisywać to mi się nie chce.
Ale jeżeli będzie gadzet, którego działanie uruchamia się dwoma
kliknięciami w miejscu które znam to będzie to dla mnie wygodne.

PMG

Re: Bannerek

ABX-2
W dniu 7 listopada 2008 09:08 użytkownik PMG <[hidden email]> napisał:
> szukać swojej strony technicznej

gwoli informacji, ona jest zawsze w tym samym miejscu
[[Specjalna:MyPage/monobook.css]]

ABX

Re: Bannerek

Daniel Koć
Michał Buczyński pisze:
> Niestety, dla mnie konkluzja jest taka, że banner jest beznadziejny.

Słuszna konkluzja, jak by nie patrzeć. =}

Też mnie to uderzyło w tym wyjaśnieniu, że ono nie podważało krytyki,
tylko było obok tematu. Udobruchały mnie tłumaczenia, dlaczego do tego
wypadku doszło, ale zasadnicza kwestia polega na tym, żeby od początku
myśleć o konsekwencjach, a nie tylko o potrzebach. A konsekwencją zbyt
nachalnego banera jest właśnie zniechęcenie, czyli dokładnie odwrotnie
niż chodziło wszystkim, w tym i autorom tej kampanii.

Wydawało mi się, że to zupełne oczywistości i dziwię się, że tacy starzy
internauci (jak sądzę w Fundacji tacy podejmowali te decyzje) mogli
wymyślić coś tak wkurzającego nawet Przeciętnego Kowalskiego... Życie
pełne jest niespodzianek.

> I moim zdaniem też głupio i arogancko, bo powinni najpierw *zapytać* lokalne społeczności co sądzą na temat tego bannera i czy ich zdaniem będzie on efektywny. Nie wiem jakie są warunki amerykańskie, ale moim zdaniem dla polskiego czytelnika ten banner to przesada.

No właśnie myślę, ze dla wszystkich wkurzający tak samo. Ale idea, żeby
takie akcje konsultować z lokalnymi przedstawicielami jest oczywiście
bardzo dobra - tylko wyjątkowa sytuacja może pomijać ten etap, a
przecież kryzys ekonomiczny to nie jest kwestia dni, więc nie trzeba
było się tak gorączkowo spieszyć. Choć czuję się zbudowany tym, że
Fundacja stara się ubezpieczać projekt długoterminowo, uwzględniając
nawet większą niepewność w czasach recesji.

A propos,czy nasze Stowarzyszenie ma w ogóle możliwość przekazywania
środków zebranych w ramach OPP na potrzeby Fundacji, czy warunki są
takie, że nie da się?

> I nie jest prawdą, że mamy się domyślać "co Fundacja sobie wymyśli". My mamy inne problemy na głowie, które z kolei ich nie dotyczą; i my nie ingerujemy bezpośrednio w działania Fundacji.

Jasne, poprawa komunikacji Fundacja-lokalne oddziały (jest ich coraz
więcej) i w ogóle lokalne kanały informacji byłaby dobra. Już się
cieszyłem, że myślą o różnorodności i lokalności (o wyjściu poza
mieszkańców USA i język angielski, o dwupłciowości itp.) podczas wyborów
do rady, ale widać jeszcze za mało robią żeby działać naprawdę globalnie.

A co do autonomii - bliska mi jest twoja uwaga o jasnych zasadach
współpracy i szacunku. Natomiast wyczułem w niektórych reakcjach
izolacjonizm, czyli "dlaczego oni mieszają w naszej piaskownicy!". Ja
się czuję częścią globalnej społeczności Wikimediów, nie tylko Polskiej
Wikipedii (TM), a autonomia nie oznacza całkowitej odrębności tylko
samodzielność w pewnych granicach.

Tak długo, jak to możliwe, będę unikał opcji forkowania, a zwłaszcza w
tej sprawie, bo to po prostu głupia wpadka, która najpierw trzeba im
uświadomić i wyjaśnić jak to zrobić lepiej. Dopiero długi konflikt z
brakiem perspektyw przekonałby mnie do konieczności rozważania secesji,
ale teraz to oczywiście zwykły wypadek przy pracy.

> Kiedy znajdę czas, podeślę te uwagi Erikowi / Fundacji. Mam nadzieję, że następnym razem zachowają się mądrzej, inaczej może czas pytać o hosting dla mirroru / forka.

Bardzo byłbym ci wdzięczny, masz mój "mandat" w tej sprawie, bo mam już
i tak za wiele rzeczy, które próbuję jasno sformułować i komunikować,
żeby jeszcze w kolejną się pakować. =}

--
Всё идёт по плану

Re: Bannerek

Tomasz Ganicz
W dniu 7 listopada 2008 09:26 użytkownik Daniel Koć
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> internauci (jak sądzę w Fundacji tacy podejmowali te decyzje) mogli
> wymyślić coś tak wkurzającego nawet Przeciętnego Kowalskiego... Życie

Takie techniczne decyzje w Fundacji nie podejmuje jej Rada Powiernicza
tylko raczej pracownicy Fundacji siedzący w biurze w San Francisco.
Rada tylko podejmuje decyzję o rozpoczęciu zbiórki i jak długo ona ma
trwać.

Z samym banerem jest ten problem, że przed dniem rozpoczęcia zbiórki
on nie powinien być znany publicznie, bo wtedy nie zadziała element
zaskoczenia. Poprzednie doświadczenia ze zbiórką były takie, że bardzo
duża część kasy wpływa w pierwszym tygodniu trwania zbiórki.
Aktualnie ludzie z biura piszą, że mają sukces, bo wpływy z pierwszych
kilku dni zbiórki są prawie dwukrotnie większe niż w zeszłym roku,
czyli z ich punktu widzenia ten ogromniasty i paskudny baner spełnia
swoje zadanie. Że to się zemści, tym że w dłuższej perspektywie może
to spowolnić rozwój projektów - bo zaczną odchodzić edytorzy wkurzeni
tym banerem, jakoś na razie do nich nie dociera. Niestety w biurze
dominuje teraz lęk przed globalnym kryzysem finansowym i im się wydaje
ważniejsze zebranie kasy "na przetrwanie ciężkich czasów", niż to że
może to spowolnić rozwój projektów. Może i mają trochę w tym racji, a
może jednak przegięli i wkrótce się to zemści ogólnym spadkiem
oglądalności Wikipedii i pozostałych projektów Wikimedia.

> A propos,czy nasze Stowarzyszenie ma w ogóle możliwość przekazywania
> środków zebranych w ramach OPP na potrzeby Fundacji, czy warunki są
> takie, że nie da się?

Ma, ale na Walnym Zebraniu Członków w Poznaniu idea przekazania
Fundacji pieniędzy dostała głosami członków bardzo niski priorytet.
Sumy zebrane w ramach OPP są spore jak na nasze warunki, ale dla
Fundacji to jest prawie nic, więc może jednak lepiej wydać te
pieniądze na lokalne inicjatywy i wspieranie społeczności projektów.

Jeśli chodzi o relacje Fundacja - Stowarzyszenie, to Stowarzyszenie
było konsultowane wyłącznie w sprawie ew. przyłączenia się do zbiórki,
co w tym roku wymagało podpisania umowy, która zawierała kilka
punktów, których Stowarzyszenie spełnić nie mogło, głównie z przyczyn
prawnych. Był tam np: wymóg gromadzenia danych osobowych darczyńców
oraz zgoda na przekazanie Fundacji 50% pieniędzy zgromadzonych w
ramach zbiórki. Podpisanie takiej umowy byłoby równoznaczne z tym, że
Stowarzyszenie stałoby się w świetle polskiego prawa
współorganizatorem oficjalnej zbiórki pieniężnej, z której środki
wypłynęłyby za granicę. A to by wymagało zdobycia zgody MSWiA (na samą
zbiórkę) oraz Ministerstwa Finansów (na transfer za granicę pieniędzy
ze zbiórki). Z kolei obowiązek gromadzenia danych osobowych darczyńców
zmusiłby nas do zarejestrowania takiej bazy danych w GIODO,
sporządzenia dla niej całej fury papierów - instrukcji gromadzenia,
dostępu i ujawniania danych z bazy, listy upoważnionych do wglądu w te
dane itd. Ze względu na to, że teraz Stowarzyszenie ma się finansowo
dobrze, a nasze wcześniejsze doświadczenia z takim przyłączaniem się
do zbiórki Fundacji były takie, że z tego nie spływa za dużo pieniędzy
- darowaliśmy sobie to.

Zdecydowanie bardziej nam się opłaca siedzieć teraz cicho, za to
dopiero w marcu/kwietniu, kiedy większość ludzi wypełnia PITy i
decyduje komu przekazać środki z 1% - zrobić akcję reklamową -
oczywiście nie tak irytującą jak ta, którą robi teraz Fundacji.

Re: Bannerek

Qblik
Jeszcze moje 2 przyslowiowe centy:

1. Banner jest dla mnie zdecydowanie bardziej irytujacy niz np.
tekstowe reklamy Google.
2. Gdyby wszystkie wikipedie udostepnily sitenotice na tekstowe
reklamy google na 2,5 miesiaca (do polowy stycznia 2009, tyle ma trwac
akcja) zirytowalyby mnie mniej i warte byloby to zapewne o wiele
wiecej niz 6 mln USD, ktore licza zebrac w tej kampanii.
3. Nie jestem za komercyjnymi reklamami na wikipedii, ale fakt, ze
komercyjne reklamy bylyby mniej irytujace i przynioslyby wieksze
wplywy finansowe niz status quo, swiadczy, ze komus udalo sie postawic
swiat do gory nogami.

Innymi slowy, jezeli Fundacja chce isc na calosc i zmaksymalizowac
wplywy nie baczac na to ze irytuje to uzytkownikow, to ma z pewnoscia
mozliwosc uzyskania pelnej komercyjnej wartosci sitenotice (np.
sprzedajac ja google). A jezeli nie zalezy jej na maksymalizacji
wplywow, to powinni chociaz zadbac o to aby nie irytowac bannerem
uzytkownikow. Bo w obecnej sytuacji to (parafrazujac) i wilk glodny
(wplywy fundacji ponizej wartosci rynkowej bannera) i owca martwa
(uzytkownicy zirytowani).

Qblik out

2008/11/7 Tomasz Ganicz <[hidden email]>:

> [...]
> decyduje komu przekazać środki z 1% - zrobić akcję reklamową -
> oczywiście nie tak irytującą jak ta, którą robi teraz Fundacji.

Re: Bannerek

Adam Michalik
W dniu 7 listopada 2008 14:57 użytkownik Qblik <[hidden email]> napisał:

> [...]
> komercyjne reklamy bylyby mniej irytujace i przynioslyby wieksze
> wplywy finansowe niz status quo, swiadczy, ze komus udalo sie postawic

Tnij posty, na które odpowiadasz.

Pewnie masz rację, że udałoby się więcej kasy zebrac. Boję się tylko,
że po sukcesie takiej akcji komuś by mógł przyjśc do głowy pomysł
"czemu by nie zostawic tego na stałe?". Poza tym, co pomysleliby
czytelnicy - "to już nawet Wikipedia ma reklamy."

--
Adam Michalik
  vel Dodek Dodecki

Re: Bannerek

Qblik
Nie napisalem, ze jestem za reklamami. Nie jestem.
Powtórze w skrocie: Ten banner jest (byl) IMO gorszy (bardziej
nachalny) niż reklamy a kasy da mniej.
Nigdy nie zamierzalem dodawac wikimedii do mojego filtra AdblockPlus,
a jednak kilka dni temu wlasnie do tego doszlo.
upload.wikimedia.org$script

Sad but true.

Qblik

2008/11/8 Adam Dodek Michalik <[hidden email]>:

> [...]
> "czemu by nie zostawic tego na stałe?". Poza tym, co pomysleliby
> czytelnicy - "to już nawet Wikipedia ma reklamy."

Nowy gadżet od bannerka

Marcin Cieslak
PMG wrote:
> Witam
>
> Kto zdecydował o umieszczeniu tego maluśkiego bannerka na samej górze
> strony ?

Dodałem gadżet (dostępny w preferencjach) do ukrycia bannerka.
Proszę się nie przejmować, banner zostaje na stronie preferencji - na
innych powinien zniknąć.

A może powinniśmy to wrzucić do Common.css na polskich projektach?

--Marcin