Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Piotr Gackowski
Dwie sprawy mi się nasuwają

Jedna:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Pan_Tadeusz&diff=cur&oldid=14874896&diffonly=0

Czy to jest wandalizm. Takich "granicznych" sytuacji miałem dziś kilka i
mówiąc krótko zostawiałem je innym. Bo nie wiem. Myślę że w przyszłosci
będzie ich znacznie więcej. Obecnie mamy z głównej puli 4% przejrzane -
i w liście oczekujących jest góra 10 pozycji. Dlatego dobrze by było
podpiąć ten link do wersji wszędzie gdzie się da - chodzi o to żeby
łatwość dostępu była zapewniona a nie tylko za pomocą strony specjalnej.

Jest kilka rzeczy które mnie irytują. To ze nie można wyświetlać więcej
niż 50 stron na raz. To ze nie umiem wyświetlić szablonów w pozycji
rozwiniętej (nawet nie do sprawdzania - normalnie by się to przydało).
Ale najbardziej mnie irytuje to że jeżeli chcę sprawdzić czy w
Kategorii:Okręty nie został jeszcze jakiś nieskontrolowany tekst to
muszę mozolnie przekopać się przez ponad 500 kategorii i sprawdzać w
każdej. Rozumiem ze teraz mam takie pole do popisu że brać skąd chce
mogę. Ale na niektórych rzeczach znam się bardziej. A tutaj brak wyboru.
albo muszę lecieć z jednej kategorii albo brać ze wspólnego dobra.

I sprawa inna. Zrzuty bazy danych z pl.wiki z tego co wiem są bardzo
przestarzałe. Co jest czynione żeby to się zmieniło i dlaczego awaria
tak długo trwa ? Tyle miesięcy nic się nie dało zrobić ? Potrzebowałem
akurat kilku rzeczy do wyfiltrowania z bazy szablonów - a tutaj dane z
pierwszej połowy roku. Czy ktoś wie coś więcej niż "jak zrobimy to
będzie" ?

PMG
--
          PMG
      BORN TO READ

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Karol Głąb
W dniu 20 listopada 2008 01:01 użytkownik PMG <[hidden email]> napisał:

> [...]
> mogę. Ale na niektórych rzeczach znam się bardziej. A tutaj brak wyboru.
> albo muszę lecieć z jednej kategorii albo brać ze wspólnego dobra.

Najlepiej by było gdyby była opcja wyświetlania wszystkich artykułów z
danej kategorii i wszystkich podkategorii (opcja) żeby nie likwidować
możliwości wyświetlania zawartości tylko jednej kategorii. Podobne
rozwiązanie proponowałem do LiveRC.

> [...]

> akurat kilku rzeczy do wyfiltrowania z bazy szablonów - a tutaj dane z
> pierwszej połowy roku. Czy ktoś wie coś więcej niż "jak zrobimy to

To jest wielki sekret developerów Wikimedia, którzy mimo licznych
monitów milczą w tej sprawie. Ogólnie prośby o dumpy należy
teoretycznie składać tutaj:

http://meta.wikimedia.org/wiki/Requests_for_dumps

z tymże, tam jest taki fajny tekst napisany wołami "Note: No one seems
to watch this page. The odds of you even getting a reply are slim to
none.:"

Z tej strony:

http://download.wikimedia.org/backup-index.html

wynika, że właśnie są w trakcie kolejne dumpy, tyle że plwiki jest na
dole kolejki.

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Karol Głąb
W dniu 20 listopada 2008 01:38 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> Z tej strony:
>
> http://download.wikimedia.org/backup-index.html
>
> wynika, że właśnie są w trakcie kolejne dumpy, tyle że plwiki jest na
> dole kolejki.

Kontroluję tą stronę regularnie, bo chcę sobie pobrać dumpa żeby móc
pracować off line, np. nad szablonami itp. w czasie podróży czy
weekendów.

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Marek Kozakowski
W dniu 20 listopada 2008 01:01 użytkownik PMG <[hidden email]> napisał:
> [...]

Tak, to (bo tamten link już nie działa):
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Pan_Tadeusz&diff=14887145&oldid=14874896

był wandalizm, w wersji najgorszej, bo merytorycznej. Zajęło mi jednak
trochę czasu zweryfikowanie tej zmiany, więc dzięki mechanizmowi
wersji przejrzanych nie musiało coś takiego wisieć kilka godzin w
artykule.

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Peter Domaradzki
Odpowiedzcie mi w takim razie - kto jest rzeczywistym wandalem w wikipedii?

W dniu 19 listopada 2008 19:22 użytkownik Marek Kozakowski
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> trochę czasu zweryfikowanie tej zmiany, więc dzięki mechanizmowi
> wersji przejrzanych nie musiało coś takiego wisieć kilka godzin w

Piotr 'Beliss' Domaradzki

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach,stara baza

Przykuta

> Odpowiedzcie mi w takim razie - kto jest rzeczywistym wandalem w wikipedii?

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedia:Wandalizm&diff=14766194&oldid=33143

tak sie zmieniała jego definicja :0

przy okazji - nie wiedzialem, że spam to wandalizm. Dla mnie spam to spam, a wandalizm to niszczenie. Pod niszczenie oczywiście wiele mozna podciągac, ale jeśli ktoś znalazł wg neigo fajną stronę w wiki, utrzymującą się z reklam, a niekoniecznie jego, to dodanie linka w kilku czy kilkunastu hasłach bym wandalizmem nie nazwał.

druga kwestia - to ta zła wola - czasami można stronę zblankować i to nie będzie zła wola - mi się dawniej to udawało zrobić - i nie mam pojęcia czemu, pewnie przytrzymałem przycisk myszy czy cós i nie zauwazyłem blanku :)

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach,stara baza

Przykuta
ale jeśli ktoś znalazł wg neigo fajną stronę w wiki,

tfu, w sieci miało być

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Wiktor Herwich
TG> Z tej strony:

TG> http://download.wikimedia.org/backup-index.html

TG> wynika, że właśnie są w trakcie kolejne dumpy, tyle że plwiki jest na
TG> dole kolejki.

Nie wiem czy to jakieś siły magiczne, ale ja widzę:

"2008-11-20 14:26:41 plwiki: Dump in progress
[...]ETA 2008-11-20 19:20:40"

--
Wiher                            mailto:[hidden email]
"Nie zapominaj, ze Wiher to nie czlowiek, tylko Wiher.."

Re: Co jest wandalizmem, szukanie po kategoriach, stara baza

Bartosz Dziewoński
W dniu 20 listopada 2008 15:29 użytkownik Wiktor Herwich <[hidden email]> napisał:

> Nie wiem czy to jakieś siły magiczne, ale ja widzę:
>
> "2008-11-20 14:26:41 plwiki: Dump in progress
> [...]ETA 2008-11-20 19:20:40"
Chyba właśnie zaczęli :) Ale na razie takie metarzeczy, strony są na
końcu listy.

--
Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/