Co się stało w styczniu

Piotr Gackowski
 Hej

Czy ktoś się orientuje co się stało w styczniu 2018 na pl.wiki, ze mamy tak
wysoki poziom edycji?

https://stats.wikimedia.org/v2/#/pl.wikipedia.org/
contributing/edits/normal|bar|All~1980010100~2018070900|~total

PMG

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Piotr Gackowski
Tutaj po skróceniu
http://tiny.pl/gs36b
bo normalnie tam są dziwne znaczki w URLu i nie każdemu dobrze się otworzy.
PMG

W dniu 9 lipca 2018 15:28 użytkownik Remedios44 <[hidden email]> napisał:

> Nie działa mi podany przez ciebie link i nie wiem jak duży to był skok,
> ale może ma to jakiś związek z tym:  pl.wikipedia.org pl.wikipedia.org
> ewentualnie jakimiś innymi projektami szkolno-akademickimi?   Salicyna
>  Dnia 9 lipca 2018 14:56 Piotr Gackowski &lt;[hidden email]&gt;
> napisał(a):  Hej   Czy ktoś się orientuje co się stało w styczniu 2018 na
> pl.wiki, ze mamy tak  wysoki poziom edycji?   stats.wikimedia.org
> stats.wikimedia.org  contributing/edits/normal|bar|   PMG

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Natalia Szafran-Kozakowska-2
Raczej nie projekty szkolne i akademickie, bo nie prowadzimy ich aż na taką
skalę, no i one raczej skutkują nowymi stronami, a tutaj raczej liczba
nowych stron jest dość podobna...?
Może efekt Zlotu Zimowego?
(można sprawdzić puszczając uczestników zlotu zimowego przez Wikimetrics
https://metrics.wmflabs.org/ i zobaczyć czy u nich widać taki pik? A może
coś było robione botem?

pon., 9 lip 2018 o 15:34 Piotr Gackowski <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> http://tiny.pl/gs36b
> bo normalnie tam są dziwne znaczki w URLu i nie każdemu dobrze się otworzy.

Specjalistka ds. Wspierania Społeczności
Stowarzyszenie Wikimedia Polska
tel. 790 290 275
http://opp.wikimedia.pl

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Marcin Sochacki-2
Jeśli wyłączyć boty, to już nie ma odchyłek. Czyli wniosek, że to
któryś bot zaszalał.

https://stats.wikimedia.org/v2/#/pl.wikipedia.org/
contributing/edits/normal|bar|All~1980010100~2018070900|
editor_type~anonymous*user

Wanted

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Adamt
W styczniu była akcja pisania artykułów z prawa i z jeszcze jednego przedmiotu. Wielu z nas, w tym i ja  miało wiele pracy z tym . Sam mam podniesione statystyki edycji w dyskusji nowych Wikipedystów.

Adamt

W dniu 2018-07-09 15:34:07 użytkownik Piotr Gackowski <[hidden email]> napisał:

> Tutaj po skróceniu
> http://tiny.pl/gs36b
> bo normalnie tam są dziwne znaczki w URLu i nie każdemu dobrze się otworzy.
> PMG

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Marcin Sochacki-2
> Jeśli wyłączyć boty, to już nie ma odchyłek. Czyli wniosek, że to
> któryś bot zaszalał.
>
> https://stats.wikimedia.org/v2/#/pl.wikipedia.org/contributing/edits/normal|bar|All~1980010100~2018070900|editor_type~anonymous*user

Skrócony URL: https://goo.gl/R4QCBn

Re: Odp: Co się stało w styczniu

masti-2
ewidentnie dane pokazują ponad 729k edycji botów w styczniu. Ciekawe.
http://u.42.pl/SzZ0

masti

Marcin Sochacki-2

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Piotr Gackowski
Dostałem info dlaczego.
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Alina_Pienkowska&type=revision&diff=51587206&oldid=50633159
Tak trochę załamałem ręce, bo nigdy nie rozumiałem tego przejścia, ale po
prostu to zaakceptowałem. Ale nie sądziłem że tego było aż tyle, żeby tak
zachwiać statystyki.

PMG

W dniu 9 lipca 2018 22:10 użytkownik masti <[hidden email]> napisał:

> [...]

> prostu to zaakceptowałem. Ale nie sądziłem że tego było aż tyle, żeby tak

Szablon Przypisy jest używany na 700k stron, więc nic dziwnego.

Powody tej akcji wyjaśnione są tutaj:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_wikipedysty:Elfhelm/40#Odp:_Przypisy

/
| Tak trochę załamałem ręce, bo nigdy nie rozumiałem tego przejścia,  ...

A ja akurat rozumiałem - poprzedni układ, z tytułem sekcji schowanym w szablonie, zaburzał strukturę. Kiedyś zdaje się marudził na to Beno.

J"E"D

Re: Odp: Co się stało w styczniu

Piotr Gackowski
Zakładam że były jakies argumenty za przejściem na ten nowy styl. Przeżyłem
już tyle dyskusji na wikipedii, że nawet jeżeli się nie zgadzam z jakimś
poglądem, to wiem ze druga strona ma jakieś argumenty.

Ja mam po prostu problem związany nie tyle z sytuacją "dlaczego robimy tak
a nie inaczej przypisy", tylko "jak wytłumaczyć nowicjuszowi o co chodzi w
przypisach bez pokazywania gołego kodu". A to nie jest problem na poziomie
"co sobie wikipedyści na pl.wiki ustalą między sobą" tylko "na co pozwala
MediaWiki".

W każdym razie dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu zagadki, a tym którzy są
ciekawi polecam link, bo trochę tam fajnych statystyk. Na przykład: w lecie
jest 30k edycji miesięcznie mniej w grupie zalogowanych edytorów niż w zimę
(tak na oko różnica pomiędzy 150 a 180k na miesiąc). http://tiny.pl/g6hvh

PMG

W dniu 10 lipca 2018 12:18 użytkownik Dorożyński Janusz (4-WebD) <

Lantuszka .
ja wiem! w styczniu byl ZLOT ZIMOWY! :)
<3