Copyright herbu

Kpjas
Witajcie,

Interesuje mnie jak od strony prawnej ugryźć pewne zagadnienie. W innych
Wikipediach na jakichś różnych zasadach (np. fair use lub OTRS lub nie
wiadomo jakich) jest używana ilustracja. Nie ma jej na Commons ze względów
licencyjnych są za to na serwerach danych Wikipedii.

http://it.wikipedia.org/wiki/File:Stemma_comune_Verona.svg
http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Verona-Stemma.png
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stemma_comune_Verona.png

Chcę taką ilustrację wykorzystać. Czy mogę ją przekopiować na naszą WP ? Z
jakimi zastrzeżeniami ?

Pozdrowienia,
Kpjas Krzysztof P. Jasiutowicz

Re: Copyright herbu

/
> [...]
wiadomo
| jakich) jest używana ilustracja. Nie ma jej na Commons ze względów

Np. w tym przypadku nie widzę absolutnie żadnej możliwości.

Ponadto jest to przypadek absolutnie niewiarygodny. Licencja wyłącznie dla
Wikipedii, zakaz użytku nie tylko komercyjnego, ale przez cokolwiek poza
Wikipedią. No i ta doktryna wyłączeń dla itwiki - coś zadziwiającego. A u
nas fundamentaliści (a zasadzie jeden fundamentalista) zakazali naszego
lokalnego repozytorium plików. Smacznego!

Re: Copyright herbu

Tomasz Ganicz
W dniu 5 lipca 2013 19:37 użytkownik Dorożyński Janusz (4w)

> [...]
> nas fundamentaliści (a zasadzie jeden fundamentalista) zakazali naszego
> lokalnego repozytorium plików. Smacznego!

To jest po prostu użyte na zasadach dozwolonego użytku, który we
włoskiej Wikipedii jest dopuszczalny. Mają we włoskim prawie autorskim
wyjątek internetowy, który pozwala publikować w sieci zdjęcia, grafiki
i muzykę w niskiej rozdzielczości w celach edukacyjnych i naukowych.

Re: Copyright herbu

Ejdzej Wikipedysta
W dniu 5 lipca 2013 20:14 użytkownik Tomasz Ganicz <[hidden email]>napisał:

> [...]
> wyjątek internetowy, który pozwala publikować w sieci zdjęcia, grafiki
> i muzykę w niskiej rozdzielczości w celach edukacyjnych i naukowych.

A tymczasem w Polsce (wyróżnienia moje):

*Art. 33.*
Wolno rozpowszechniać:

3) w encyklopediach i atlasach - opublikowane utwory plastyczne i
fotograficzne, o ile nawiązanie POROZUMIENIA Z TWÓRCĄ celem uzyskania jego
zezwolenia napotyka trudne do przezwyciężenia przeszkody. Twórcy
przysługuje wówczas PRAWO DO WYNAGRODZENIA.

--
Wikipedysta:A.J.