Czy wiesz

Paweł Zaręba
Od pewnego czasu mamy sytuację dotychczas nie występującą w *Czy
wiesz<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Czy_wiesz/propozycje>
*. Przyszłe ekspozycje są gotowe 1-2 dni do przodu. Sytuacja dojrzała do
tego, aby poprosić Społeczność o bardziej aktywną działalność w zgłaszaniu
nowych ciekawych haseł, oraz ich poprawie

Pablo000 <[hidden email]>

Re: Czy wiesz

Viatoro
Z niewystępującą dotychczas sytuacją to gruba przesada. Pamiętam okres, gdy
o północy były wyciągane hasła i na szybko przeglądane przez 3 osoby. Albo
w ogóle czywiesz był 2 dni taki sam, bo nie było z czego go zrobić. Tyle
tylko, że nie było wtedy systemu, że każdy to widział, więc przechodziło to
po cichu.
Viatoro

W dniu 29 stycznia 2013 20:57 użytkownik Paweł Zaręba <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> tego, aby poprosić Społeczność o bardziej aktywną działalność w zgłaszaniu
> nowych ciekawych haseł, oraz ich poprawie

Re: Czy wiesz

Michał Buczyński
Przy okazji: wiecie, zawsze możecie też na stałe nieco zmniejszyć tego "Czy Wiesza" np. o jedną pozycję; dziś jest O.K., ale zazwyczaj był on większy od korespondującej z nim pozycji po prawej stronie Strony Głównej (Artykułu na Medal).

Na marginesie, można przemyśleć zmianę Strony Głównej.

m.

Dnia 29 stycznia 2013 22:48 Viatoro <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> tylko, że nie było wtedy systemu, że każdy to widział, więc przechodziło to

Re: Czy wiesz

Natalia Szafran-Kozakowska-3
O, Viatoro przypomniał piękne czasy, kiedy się 30 minut przed północą
biegało po IRCu szukając kogoś, kto sprawdzi hasła, najlepiej z
obrazkiem, bo np. jest 6 sprawdzonych, ale w żadnym nie ma ilustracji
i nie ma co wstawić. Kiedy czywiesza wstawiało się ręcznie, więc,
niezależnie na którą rano był nastawiony budzik, trzeba było iść spać
po północy, bo "czywiesza trzeba robić". Więc jako osoba, która
pamięta te okrutne czasy zarwanych nocy i sprawdzaczy z łapanki
uważam, że naprawdę jest nieźle i reforma przeprowadzona przez Karola
właściwie uratowała rubrykę.

Czywieszowcy wykonują dobrą pracę (za którą z tego miejsca dziękuję),
oczywiście zawsze mogłoby ich być więcej, ale myślę, że jeszcze nie ma
powodów do paniki :)

--
Magalia

Re: Czy wiesz

W dniu 30 stycznia 2013 08:07 użytkownik Michał Buczyński
<[hidden email]> napisał:

> Na marginesie, można przemyśleć zmianę Strony Głównej.

Według mnie góra SG jest zupełnie nieprzystosowana do nowicjuszy, a
nawet trochę odstrasza. Po kolei:

Lewa strona:
- Witaj w Wikipedii - przerobiłem na tekst bardziej newbie-friendly,
ale do ideału wciąż daleko (i tak zmieni się schemat layoutu metastron
- vide WP:SMS podstrona Design);
- 10 rzeczy - nie współtworzy jakiejkolwiek całości z pozostałymi
linkami, ale specjalnie się nie czepiam, bo ciekawostki... no właśnie,
mogą być ciekawe i to (chyba?) wystarczy;
- śmiało modyfikuj strony - podmieniłem link na taki, który imho jest
b. ważny, a strona jest dość krótka; wcześniej był tam poradnik
Zureksa, który niestety jest bardzo dłuugi i trzeba mieć nieprzeciętne
zacięcie, żeby go przeczytać od deski do deski.

Środek:
czarna rozpacz. Portale od dawna nie działają, zajawki od kilku lat są
te same, czasem ich brakuje, layout straszy, nadmiar tekstu. Dobrze
byłoby to wyrzucić i umieścić tam coś zupełnie innego. I chyba mam
zalążek pomysłu, co. Ale jeszcze nad tym pracuję, a nieukończonych
prac się nie prezentuje :)

Prawa strona:
- liczba haseł - ok;
- jak kopiować, testuj wiki i pytania nowicjuszy - niby wszystko to
potrzebne, ale trochę groch z kapustą. Nie wiemy, czy te linki
odpowiadają na oczekiwania nowicjuszy i czytelników, czy tylko nam się
wydaje, że odpowiadają.

Więcej moich uwag na wikimaratonie, gdzie spróbuję zaobserwować, jakie
są pierwsze odruchy nowicjuszy wchodzących na stronę główną, czego
oczekują, jakie zadają pytania...

--
Tar Lócesilion

Re: Czy wiesz

Paweł Zaręba
Mój mail nie ma na celu sianie paniki, ale wprost przeciwnie prośbę o
zaangażowanie większej liczby aktywnych użytkowników do zgłaszania i
sprawdzania nowych haseł. A argument, że kiedyś było jeszcze gorzej chyba
ma odwrotny skutek :) Kiedyś nikt nie oszablowywał tysięcy haseł faktem,
kiedyś pisano nowe hasła, a nie dążyło się do ich usuwania. Kiedyś była
większa tolerancja i wiara w to, że ludzie edytują z potrzeby serca, kiedyś
miejscowość, wioska, nie musiała mieć przypisów i źródeł, traktowano to
jako oczywistą oczywistość i usuwano lub zgłaszano do DNU jak było
podejrzenie o hoax.... A teraz mamy 2013 i ...

Fajnie było kiedyś

Pablo000

Re: Czy wiesz

Viatoro
Kiedyś była też zasada, że maksimum 6 pytań w czywieszu na dzień;-) Według
mnie nie była tak zła. A co do samego problemu, że dziś nie będzie nowego,
to po prostu nic strasznego. Okres jest po prostu mało przyjemny, sesje,
ferie i pewnie jeszcze co innego.
Viatoro
30-01-2013 15:30, "Paweł Zaręba" <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> jako oczywistą oczywistość i usuwano lub zgłaszano do DNU jak było
> podejrzenie o hoax.... A teraz mamy 2013 i ...

Re: Czy wiesz

Łukasz Lipiński
Może by tak zamiast tych martwych portali wyeksponować na SG
"Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule"? Przynajmniej coś by z tego było.

pozdrawiam - Teukros

W dniu 30 stycznia 2013 18:04 użytkownik Viatoro <[hidden email]>napisał:

> [...]
> to po prostu nic strasznego. Okres jest po prostu mało przyjemny, sesje,

Re: Czy wiesz

Bartosz Dziewoński
On Wed, 30 Jan 2013 18:27:53 +0100, Łukasz Lipiński <[hidden email]> wrote:

> Może by tak zamiast tych martwych portali wyeksponować na SG
> "Wikipedia:Zgłoś błąd w artykule"? Przynajmniej coś by z tego było.
>
> pozdrawiam - Teukros

Tu byłbym sceptyczny. Nasze ZB jest w tej chwili eksponowane w sam raz, w sidebarze – jeśli ktoś chce zgłosić błąd, to bez problemu znajdzie, a odfiltrowuje to większość głupich wpisów. Na en.wiki mają włączony ten obrzydliwy "Article Feedback Tool" (boks "Rate this page" na dole stron) i własnie trwa RFC, aby go wywalić[1], bo właściwie to tych komentarzy nie warto nawet czytać.

[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Requests_for_comment/Article_feedback

--
Matma Rex

Re: Czy wiesz

Szymon Grabarczuk
Myślę o wyeksponowaniu tam miłego centrum nawigacji metastron. Ale to
jest wciąż w fazie opracowywania.

--
Tar Lócesilion

Re: Czy wiesz

tokyotown
Macie również problemy z komarem?
Tokyo

Re: Czy wiesz

tokyotown
Przepraszam....pomyłka, zignorujcie ten mail

W dniu 31 stycznia 2013 23:00 użytkownik tokyotown <[hidden email]> napisał:
> Macie również problemy z komarem?
> Tokyo

U mnie działa!

MSPANC