Dariusz Jemielniak nowym członkiem Rady Powierniczej Wikimedia Foundation

Dariusz Jemielniak nowym członkiem Rady Powierniczej Wikimedia Foundation

Natalia Szafran-Kozakowska-2
Drodzy wikipedyści,

z ogromną radością informuję was, że nasz kolega, Dariusz Jemielniak, znany
wam najlepiej jako [[user:Pundit]] został wybrany do Rady Powierniczej
Wikimedia Foundation. To ogromny sukces i wspaniała wiadomość.
Możemy na chwilę odrzucić [[WP:Chłodne nastawienie]] i [[WP:NPOV]] i
popędzić z gorącymi gratulacjami! Darek stanowczo na to zasłużył!
A spragnionych dalszych informacji zapraszam na bloga Stowarzyszenia
Wikimedia Polska:
http://blog.wikimedia.pl/2015/06/polski-profesor-wsrod-czlonkow-rady-powierniczej-wikimedia-foundation/

Natalia Szafran-Kozakowska
Kierownik Biura Prasowego
Stowarzyszenie Wikimedia Polska
tel. 790 290 275
http://opp.wikimedia.pl

Re: Dariusz Jemielniak nowym członkiem Rady Powierniczej Wikimedia Foundation

Daniel Koć-2
W dniu 06.06.2015 11:50, Natalia Szafran-Kozakowska napisał(a):

> [...]
> wam najlepiej jako [[user:Pundit]] został wybrany do Rady Powierniczej
> Wikimedia Foundation. To ogromny sukces i wspaniała wiadomość.

Gratuluję serdecznie i bardzo się cieszę! =}

Skądinąd jestem ogromnie zaskoczony, że w takim dojrzałym,
społecznościowym i globalnym projekcie to dopiero pierwsza osoba w ogóle
spoza (starych) krajów Zachodu!

--
"The train is always on time / The trick is to be ready to put your bags
down" [A. Cohen]

Re: Dariusz Jemielniak nowym członkiem Rady Powierniczej Wikimedia Foundation

Tomasz Ganicz
Serdeczne gratulacje dla Pundita :-) Pewnie sam jest mocno zaskoczony
wynikiem :-) Ja się osobiście cieszę, że doszło do pełnej wymiany
wszystkich osób z głosowania społeczności, choć SJ-a i Marii mi trochę
szkoda.

Gwoli ścisłości: w Radzie były osoby spoza krajów starego zachodu tyle, że
nie z głosowania społeczności. Patrico Lorente (Argentyna) był wybrany
przez chaptery i były też dwie osoby z puli ekspertów: Ana Toni (Brazylia)
i Bishakha Datta (Indie).

Z głosowania społeczności były poprzednio trzy osoby (SJ i Phoebe - oboje
amerykanie oraz María Sefidari - Hiszpania) i są dwie osoby z wyboru
chapterów (Patricio i Alice Wiengard - Niemcy).

Ogólnie Rada składa się z: wiecznego miejsca dla założyciela (czyli Jimbo),
dwa miejsca z nominacji chapterów, trzy z głosowania przez społeczność i
cztery "by apointment" - to znaczy z nominacji pozostałych członków Rady. W
sumie z wyborów jest 5 osób, cztery z nominacji i jedno jest "wieczne".

Swoją drogą - myślę, że wyniki są zaskakujące także dla samej Fundacji.
Mechanizm dużego znaczenia głosów na nie - dawał bowiem dotąd możliwość
utrącenia niechcianych kandydatów samymi głosami osób "z wierchuszki" -
starczy, że ci pracownicy WMF, którzy mogą głosować (jakieś 40 osób) + ich
znajomi i znajomi członków Rady się umówili co do tego. Teraz się sytuacja
zmieniła, bowiem "obudziło się" wiele loaklnych społeczności - w tym
również z krajów CEE i okazało się, że również ludzie, którzy byli w Radzie
od "zawsze" (SJ i Phoebe) też niespodziewanie dostali masę głosów na nie.

W 2013 oddano 1809 ważnych głosów, w 2015 oddano 5167.

Swoją drogą, ciekawe czy ten system z głosowaniem na nie się utrzyma. IMHO
nie jest najlepszy, m.in. dlatego, że umożliwia "zmawianie" się przeciw
pewnym kandydatom.I oczywiście - jak się chce przepchnąć konkretnego
kandydata - to należało głosować na tego jedno i na nie na wszystkich
pozostałych, bo jeden głos na nie ważył w tej edycji,  w tym systemie ponad
5 x więcej niż głosy na tak. Maria dostała najwięcej głosów na "tak" ale
odrobinę za dużo na "nie". Podejrzewam, że w jej przypadku głosy na "nie"
nie pochodziły od osób faktycznie jej niechętnych tylko raczej są efektem
głosowania "taktycznego".

W dniu 06.06.2015 13:37, Tomasz Ganicz napisał(a):
> [...]
> wynikiem :-) Ja się osobiście cieszę, że doszło do pełnej wymiany
> wszystkich osób z głosowania społeczności, choć SJ-a i Marii mi trochę

A czemu się cieszysz? Tak się zabagniło czy z innych powodów?

Pytam, bo wsiąkłem w mapki OSM i nie mam pojęcia za bardzo co się dzieje
w Wikimediach, a ogólny rozwój tych projektów też mnie interesuje.

> W 2013 oddano 1809 ważnych głosów, w 2015 oddano 5167.

Brzmi nieźle!

[...]

Cieszę się, bo moim zdaniem to ciało od paru lat potrzebowało świeżej krwi
i świeżego spojrzenia.