Dlaczego ?

Marcin Wojciechowski
Witam,
jestem nauczycielem z dość krótkim stażem. Edukuję się by coraz bardziej
poszerzać swoje kompetencję.
Jeden z moich nauczycieli, uznał ostatnio, że "najgłupszym tworem świata
jest szkoła która uczy poprzez odpytywanie a nie odpowiadanie na pytania".
I tu narodził się w mojej głowie pomysł.
A może stworzyć w Internecie miejsce które odpowiadały by na pytania.
Brak mi umiejętność programistycznych, brak mi zaplecza merytorycznego.
Dlatego zwracam się z mym małym pomysłem do społeczności wikipedii z
prośbą o przedyskutowanie go, oraz poddanie ocenie.
Założenie jest bardzo podobne do założeń wikipedii. Różnicę widzę w
formie prezentowania oraz docierania do konkretnej wiedzy. Wychodzenie
od prostych problemów (np: a2+b2=c2) kierowało by nas w stronę
udowadniania coraz to bardziej skomplikowanych pojęć. Celem nie byłoby
samo zdobywanie wiedzy, ale wyznaczanie drogi do zrozumienia, logicznego
myślenia, oraz rozwijania swojej osoby.
Każda odpowiedź prowadziła by do kolejnego pytania, pytanie dawałoby
odpowiedź.
Wiem, że to może powielanie koncepcji wikipedi. Ale jestem bardzo ciekaw
jaka jest wasza ocena takiego pomysłu.
Pozdrowienia
Marcin Wojciechowski

Re: Dlaczego ?

blueshade
On Thu, 19 Jan 2006, Marcin Wojciechowski wrote:

> [...]
> odpowiedź.
> Wiem, że to może powielanie koncepcji wikipedi. Ale jestem bardzo ciekaw

wydaje mi się, że nie jest to powielanie koncepcji wikipedii - wikipedia
stara się być bardziej encyklopedią niż podręcznikiem - tzn. nie wyznacza
dróg dotarcia do wiedzy - raczej daje użytkownikowi połacie terenu do
błąkania się po... więc o ile projekt byłby na pewno synergicznie związany
z wikipedią, to z pewnością nie dublowałby jej funkcjonalności...

wynika z tego również, że najprawdopodobniej, wiedza zgromadzona w
wikipedii mogłaby posłużyć jako źródło podręcznikowi... a przypuszczalnie,
działałoby to również w drugą stronę...

wydaje mi się, że najlepszym miejscem na zaproponowanie takiego projektu
jest wikibooks.org (http://pl.wikibooks.org/), jeden z projektów
Wikimedia...

pozdrawiam,
   blueshade.

--
"Butch chased after the mailman. Through the force of habit, he'd put his
return address on the package. A distinct no-no when mailing body parts to

Re: Dlaczego ?

borq
Witaj Marcin,

W Twoim liście datowanym 19 stycznia 2006 (22:02:55) można przeczytać:

Istnieje w internecie podobny serwis
www.odpowiedz.pl. Nie korzystałem z niego ale zawsze mam pod ręką.

--
Pozdrowienia,
 borq, borkowicz, borek,

                              MÓJ ADRES: [hidden email]

Re: Dlaczego ?

Tomasz Ganicz
06-01-24, borq <[hidden email]> napisał(a):

> Witaj Marcin,
>
> W Twoim liście datowanym 19 stycznia 2006 (22:02:55) można przeczytać:

Aktualnie jest projekt powstania takiego serwisu. Nazywa się on "Wikiversity":

http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikiversity

http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikiversity/Modified_project_proposal

http://www.ceti.pl/kganicz/poli/kontakt.html