Dozwolony użytek

Szymon Grabarczuk
To sprawa prywatna i część z Was może uznać niniejszy mail za spam
(przepraszam też za cross-posting), ale piszę, bo mam nadzieję, że większa
część z Was pozytywnie odniesie się do mojej prośby.

Będę pisał pracę magisterską nt. dozwolonego użytku w polskim prawie
autorskim. Zdobycie bibliografii, szczególnie tej typowo prawniczej, jest
wyłącznie moim obowiązkiem i większość źródeł na pewno znajdę sam.

Chcę wspomnieć o proponowanych zmianach. Tu pojawia się problem ze
źródłami. Prawnicy piszą głównie o obecnym stanie prawnym, a kwestie
reformy traktują po macoszemu.

Regularnie przeczesuję Internet w poszukiwaniu dobrych źródeł, ale być może
ciekawe informacje umykają mojej uwadze.

Mam to szczęście, że wśród nas, wikimedian/wikipedystów, jest wiele osób,
którym wpadają w ręce takie teksty, dlatego chciałbym Was uprzejmie
poprosić, żebyście w miarę możliwości podrzucali mi namiary/linki do
źródeł, które będę mógł wykorzystać w swojej pracy. Jest to chyba pierwsza
praca magisterska, w której będzie można zawrzeć stanowisko naszego
środowiska.

Za pamięć w takich sytuacjach serdecznie z góry dziękuję.

PS Nie rozmawiałem jeszcze o licencji, na której opublikuję tę mgr, ale
postaram się, żeby była wolna ;)

--
Simo G.
[[user:Tar Lócesilion]]

Re: Dozwolony użytek

Paweł Zaręba
Tar,

spokojnie, to tylko praca magisterska :)

Ale jak wpadnę, to podrzucę.

Pozdrawiam

Pablo

W dniu 7 listopada 2013 19:35 użytkownik Tar Lócesilion <
[hidden email]> napisał:

> [...]
>

> Za pamięć w takich sytuacjach serdecznie z góry dziękuję.
>
> PS Nie rozmawiałem jeszcze o licencji, na której opublikuję tę mgr, ale

dr Paweł Zaręba
ROTO-FRANK Okucia Budowlane Sp. z o.o.
tel: +48 696 403 921
[hidden email];
[hidden email] <[hidden email]>;

Re: Dozwolony użytek

Łukasz Lipiński
Dając licencję pamiętaj o art. 15a prawa autorskiego - trzeba będzie
poczekać pół roku z udostępnieniem.

pozdrawiam - Teukros

W dniu 7 listopada 2013 19:48 użytkownik Paweł Zaręba
<[hidden email]> napisał:

> Tar,
>
> spokojnie, to tylko praca magisterska :)
>
> Ale jak wpadnę, to podrzucę.
>
> Pozdrawiam
>
> Pablo

> dr Paweł Zaręba
> ROTO-FRANK Okucia Budowlane Sp. z o.o.
> tel: +48 696 403 921
> [hidden email];
> [hidden email] <[hidden email]>;

Re: [WikimediaPL-l] Dozwolony użytek

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> Prawnicy piszą głównie o obecnym stanie prawnym, a kwestie reformy traktują

Od maja MKiD prowadzi konsultacje w sprawie dozwolonego użytku
publicznego w ramach forum prawa autorskiego. Wrześniowa sesja tego
forum była poświęcona właśnie temu zagadnieniu.

Tu masz klikadziesiąt opinii najróżniejszych środkowisk w tym temacie:

http://www.prawoautorskie.gov.pl/pages/posts/wyniki-konsultacji-spolecznych-w-sprawie-dozwolonego-uzytku-publicznego-301.php

A tu masz tezy MKiDN w tym temacie:

http://www.prawoautorskie.gov.pl/pages/posts/sa-juz-dostepne-materialy-na-trzecie-forum-prawa-autorskiego-353.php

MKiDN na podstawie tych konsultacji ma zaproponować konkretne zmiany
prawa autorskiego, które mają pójść w większym pakiecie - w ramach
dostosowywania polskiego prawa autorskiego do dyrektywy o utworach
osieroconych i paru innych dyrektyw dotyczących prawa autorskiego w
EU.