Dwie propozycje zasad

Marek Kozakowski
Witam,
czy nie czas, aby te dwie zasady: http://www.tinyurl.pl?tr9yASMF i
http://www.tinyurl.pl?QmmtXIPq poddać pod głosowanie? W tej chwili na
obu stronach wisi następujący tekst: "Dopóki trwa dyskusja, wszelkie
odniesienia i linki do tej strony nie powinny jej opisywać jako
obowiązującej reguły lub zasady Wikipedii." Dyskusja jednak nad nimi
zakończyła się już dawno temu, a jak praktyka wykazuje, przywołuje się
je (zwłaszcza tę pierwszą) przy np. blokowaniu użytkowników. Czy nie
czas, aby coś z tym zrobić?

Re: Dwie propozycje zasad

Karol Głąb
W dniu 22 grudnia 2008 23:10 użytkownik Marek Kozakowski
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> zakończyła się już dawno temu, a jak praktyka wykazuje, przywołuje się
> je (zwłaszcza tę pierwszą) przy np. blokowaniu użytkowników. Czy nie

Ja jestem za, już kiedyś wspominałem że należałoby tą "żadnych ataków
osobistych" przyjąć, ale niestety sam nie miałem głowy by się tym
zająć.

Re: Dwie propozycje zasad

Adam Michalik
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> zakończyła się już dawno temu, a jak praktyka wykazuje, przywołuje się
> je (zwłaszcza tę pierwszą) przy np. blokowaniu użytkowników. Czy nie

Zdecydowane za dla zasady żadnych ataków. Ustandaryzowanie tej drugiej
jako zasady jest moim zdaniem zbędne - niepotrzebne mnożenie bytów,
szwedzki na GDJ narzekał, że zasad jest za dużo.

--
Adam Michalik
  vel Dodek Dodecki

Re: Dwie propozycje zasad

Marek Kozakowski
W dniu 22 grudnia 2008 23:24 użytkownik Adam Dodek Michalik
<[hidden email]> napisał:
> Zdecydowane za dla zasady żadnych ataków. Ustandaryzowanie tej drugiej
> jako zasady jest moim zdaniem zbędne - niepotrzebne mnożenie bytów,
> szwedzki na GDJ narzekał, że zasad jest za dużo.

Po świętach poddam tę zasadę "żadnych ataków" pod głosowanie (nie ma
co teraz ludziom zawracać głowy). A co do drugiej propozycji to sam
nie wiem, może jako zalecenie?

Re: Dwie propozycje zasad

Adam Michalik
W dniu 22 grudnia 2008 23:35 użytkownik Marek Kozakowski
<[hidden email]> napisał:
> Po świętach poddam tę zasadę "żadnych ataków" pod głosowanie (nie ma
> co teraz ludziom zawracać głowy). A co do drugiej propozycji to sam
> nie wiem, może jako zalecenie?

A tam, głosowanie.

"Jeżeli w ciągu dwóch tygodni nikt nie wniesie poważnych
merytorycznych sprzeciwów, reguła żadnych ataków zostanie zasadą
polskiej Wikipedii."

--
Adam Michalik
  vel Dodek Dodecki

Re: Dwie propozycje zasad

Przykuta

> A tam, głosowanie.
>
> "Jeżeli w ciągu dwóch tygodni nikt nie wniesie poważnych
> merytorycznych sprzeciwów, reguła żadnych ataków zostanie zasadą
> polskiej Wikipedii."

puść na TO, choć wolałbym mieć spokojne święta :) A zresztą, będę poza siecią przez parę dni ;)

Re: Dwie propozycje zasad

Robert Drózd

Dnia 22 grudnia 2008 Marek Kozakowski napisał:

> Witam,
> czy nie czas, aby te dwie zasady: http://www.tinyurl.pl?tr9yASMF i
> http://www.tinyurl.pl?QmmtXIPq poddać pod głosowanie?

"Żadnych osobistych ataków" zdecydowanie tak.

"Nie przeszkadzaj w pracy Wikipedii tylko po to, aby coś udowodnić"
- raczej bym tego nie nazwał zasadą, bo bardzo trudno jest odróżnić
przeszkadzanie od tego, że ktoś jest drobiazgowy.

Dodałbym jednak bardzo ważną rzecz do tego zalecania: że zasad
Wikipedii nie można wykorzystywać w sposób, który destabilizuje pracę
innych. Coś w rodzaju - masowe zgłaszanie artykułów bez źródeł do
usunięcia...

Robert Drózd
wikipedia : http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd
e-mail    : rdrozd/at/sgh.waw.pl