Dynamiczny rozwój Wikiźródeł

Przykuta
To byłby dobry temat na artykuł w biuletynie wmpl, ale z tego względu, że biuletyn zawiesiliśmy, puszczam info na listy.

http://www.wikistatistics.net/wikisource/pl

To obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się projekt Wikimedia pisany w języku polskim.

Re: [WikimediaPL-l] Dynamiczny rozwój Wikiźródeł

Tomasz Ganicz
W dniu 5 maja 2012 23:40 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:
> [...]
>
> http://www.wikistatistics.net/wikisource/pl
>
> To obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się projekt Wikimedia pisany w języku polskim.

Tylko się cieszyć - ile razy opowiadam o wikiźródłach przy różnych
okazjach - widzę fascynację słuchaczy - robota niesamowicie żmudna i
zupełnie nie twórcza - ale jaka pożyteczna...

Re: [WikimediaPL-l] Dynamiczny rozwój Wikiźródeł

Paweł Zienowicz
W dniu 2012-05-05 23:55, Tomasz Ganicz pisze:

> Tylko się cieszyć - ile razy opowiadam o wikiźródłach przy różnych
> okazjach - widzę fascynację słuchaczy - robota niesamowicie żmudna i
> zupełnie nie twórcza - ale jaka pożyteczna...

Wikiźródła mają pewne przewagi nad innymi projektami Wikimedia. Można
przepisać książkę do końca, sprawdzić treść bardzo dokładnie,
sformatować i zakończyć. To projekt dla ludzi szukających pracy
przynajmniej cząstkowo możliwej do ukończenia.

Wikiźródła pozwalają odpocząć przy lekturze dobrej literatury i co ważne
- w oryginale. Kiedyś trafiłem na rymy częstochowskie w wierszach
Mickiewicza. Teraz dzięki Wikiźródłom przekonałem się, że wstawił je
jakiś grafoman, który nieudolnie uwspółcześniał język poety.

Na Wikiźródłach można miesiącami edytować bez potrzeby kontaktu z inni
Wikiskrybami.

Szablony używane na Wikiźródłach można na palcach policzyć.

Paweł Zienowicz