Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Tomasz W. Kozłowski
Dość spontanicznie po długiej dyskusji IRC-owej utworzyłem stronę
<http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:G%C5%82osowania/ACTA>.

Celem głosowania ma być podjęcie decyzji w sprawie ewentualnego protestu
polskiej Wikipedii przeciwko ratyfikacji porozumienia handlowego
[[ACTA]] -- protest, śladem angielskiej Wikipedii, miałby polegać na
jednodniowym zablokowaniu dostępu do polskiej Wikipedii (sposób
techniczny do ustalenia).

Wszystkich chętnych zapraszam do wzięcia udziału w procesie
przygotowania głosowania -- potrzebne są dokładne informacje nt. ACTA i
tego, w jaki sposób to porozumienie może wpłynąć na treści zawarte w
polskiej Wikipedii.

Pozdrowienia,
--
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Tomasz Ganicz
W dniu 19 stycznia 2012 22:46 użytkownik Tomasz Kozłowski
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> sposób to porozumienie może wpłynąć na treści zawarte w polskiej Wikipedii.

Tomku - spokojnie - zanim się ustali jakiekolwiek terminy czy
rozpocznie głosowanie - trzeba najpierw się zastanowić czy w ogóle i
wyjaśnić społeczności o co w tym wszystkim chodzi :-) Głosowania w
Wikipedii się przeprowadza dopiero po przedyskutowaniu problemu i
niemożności osiągnięcia konsensusu :-)

W dniu 19.01.2012 22:59, Tomasz Ganicz napisał:

> [...]
> wyjaśnić społeczności o co w tym wszystkim chodzi :-) Głosowania w
> Wikipedii się przeprowadza dopiero po przedyskutowaniu problemu i

Ja o tym wiem :-)) Jestem tylko wyrazicielem woli tej części
społeczności, która była chętna na zorganizowanie takiej
dyskusji/głosowania, lecz ze względów technicznych nie była w stanie
zorganizować takiej dyskusji/głosowania.

Strona została umieszczona w podstronie /Głosowania ze względu na
pojawiające się opinie, że w tej sytuacji konsensus nie może być
uzyskany i jedynym wyjściem będzie głosowanie.

Ponieważ - moim zdaniem - takie działania wymagają szerokiego konsensusu
całej społeczności Wikipedii, na razie utworzyłem tylko taką podstronę.
Wypełnienie jej treścią pozostawiam osobom zainteresowanym organizacją
protestu, ale oczywiście do udziału w dyskusji/procesie tworzenia
głosowania zachęcam także przeciwników ewentualnego protestu.

--
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Daniel ~ Leinad
W dniu 19 stycznia 2012 22:59 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> wyjaśnić społeczności o co w tym wszystkim chodzi :-) Głosowania w
> Wikipedii się przeprowadza dopiero po przedyskutowaniu problemu i

Dokładnie, przede wszystkim należałoby przedstawić społeczności co
jest problemem w ACTA i porównać "wagę szkodliwości" do zapisów
wynikających z SOPA oraz jakie groziły w przypadku Włoch. Robienie
protestu dla rozgłosu medialnego to nie sztuka.

--
Daniel // Leinad

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Wojciech Pędzich
W dniu 2012-01-19 23:08, Daniel ~ Leinad pisze:

> [...]
> wynikających z SOPA oraz jakie groziły w przypadku Włoch. Robienie
> protestu dla rozgłosu medialnego to nie sztuka.

A ja uważam, ze Odder bardzo trafnie oddał to, co kilka osób do tej pory
uskuteczniało. Czyli chaos. Bo na razie widzę tylko hurradziałania,
"chcemy protestować", "oflagujemy się", "bo tak, bo enwiki tak miała", a
konkretów nikt nie zaproponował> Przeciwko czemu mamy protestować? I do
cholery - co to ma nam dać? Podczas protestu na enwiki był link ->
pogadaj ze swoim najbliższym kongresmenem, powiedz mu że SOPA i PIPA to
zło, żeby nie uchwalali. A na plwiki widzę: ułańską fantazję (zróbmy
coś, żeby gdzieś ktoś jakoś coś zrobił, bo tak jakoś tu nie pasuje to i
tamto) i kozackie podejście (Alleluja i do przodu, coś zróbmy, sam nie
wiem, co ale zróbmy).

Sorry, ale przykro mi na takie chaotyczne nibydziałanie patrzeć.

W.

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Maciej Król
Usunąłem stronę. Zupełnie nieprzemyślana. Robienie sztuki dla sztuki.
Dyskusja ircowe. Sorry, jakieś nieporozumienie.

W dniu 19 stycznia 2012 23:17 użytkownik Wojciech Pędzich
<[hidden email]>napisał:

> [...]
> podejście (Alleluja i do przodu, coś zróbmy, sam nie wiem, co ale zróbmy).
>
> Sorry, ale przykro mi na takie chaotyczne nibydziałanie patrzeć.

Z poważaniem,

Maciej Król

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Maciej Król
Co nie znaczy oczywiście nie znaczy, że jestem przeciw dyskusjom na ten
temat ale nie tak i nie w takiej formie.

--
Z poważaniem,

Maciej Król

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Tomasz W. Kozłowski
Którą z zasad Wikipedii naruszyła ta strona? Proszę o dokładne
przytoczenie któregoś z punktu zasad usuwania stron lub podobnej.
[[Wikipedia:Zdrowy rozsądek]] odpada.

--
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Maciej Król
Tworzysz pustą stronę, na kontrowersyjny temat, bez jakiejkolwiek dyskusji,
na prośbę kogoś, kogo nie znasz, wyrażoną na irc, nie wiesz kto to, kto
chce z Wikipedii uczynić mównicę na temat pewnych racji, w formie
glosowania, bez skierowania go do dyskusji na podstrony odpowiednie, jak to
ma miejsce normalnie?

Oskarżasz mnie o nadużycie uprawnień po usunięciu pustego,
nieprzedyskutowanego głosowania.

Do tego wszystko w pełniświadomie, mogąc przewidzieć reakcję naszych
naszelnych krzykaczy na takie głosowanie? to jest wywoływanie chaosu i aż
mi się ciśnie, żeby być niemiłym.

Czy Ty siebie słyszysz? Widzisz, cokolwiek?

<[hidden email]> napisał:

> [...]
> jakoś coś zrobił, bo tak jakoś tu nie pasuje to i tamto) i kozackie
> podejście (Alleluja i do przodu, coś zróbmy, sam nie wiem, co ale zróbmy).

No dokładnie - tylko, że akcja uruchomienia strony głosowania przed
jakąkolwiek dyskusją właśnie potęguje ten chaos. Z SOPA było mało
czasu - teraz mamy więcej, więc można to zrobić spokojnie i po kolei.
Czyli np. przedyskutować na spokojnie sprawę, wyłuszczyć agrumenty za
i przeciw - a potem ew. głosować coś... Fajnie by było wrzucić tekst
ACTY na Wikiźródła - nie wiem jak to od strony prawnej wygląda  - ale
na obecnym etapie to jest raczej na pewno dokument urzędowy.

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Tomasz W. Kozłowski
Przeniesiono na [[Wikipedia:ACTA]].

--
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Daniel ~ Leinad
W dniu 20 stycznia 2012 00:09 użytkownik Tomasz Kozłowski
<[hidden email]> napisał:
> Przeniesiono na [[Wikipedia:ACTA]].

Póki co mamy jednego ambitnego z Wykopu co się produkuje - vide
http://www.wykop.pl/link/1012771/pl-wikipedia-czy-chcemy-blackoutu-w-protescie-przeciw-acta-strona-dyskusji,
ale nadal nie wyjaśniono jak podpisanie ACTA przez polski rząd może
wpłynąć na polską Wikipedię, która jest hostowana w USA?

No więc może spróbuję być adwokatem diabła...

Ja rozumiem, że dla obywateli Polski te przepisy mogą być
niekorzystne, ale to imo jeszcze nie powód by w ramach protestu
wyłączać pl.wiki - na tej samej zasadzie można by zacząć wyłączać wiki
w geście solidarności z lekarzami, aptekarzami, mundurowymi itd.

A może to jest jednak taka sprawa, w której ludzie w geście protestu
powinni wyjść na ulice, a nie wykorzystywać autorytet Wikipedii i ją
wyłączać? Może w rzeczywistości podpisanie tych przepisów przez polski
rząd i tak nie wpłynie na Wikipedię?

Nie róbmy medialnego show, tylko spróbujmy odnieść konkretne przepisy
ACTA do sytuacji polskiej Wikipedii.

--
Daniel // Leinad

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Daniel ~ Leinad
> http://www.wykop.pl/link/1012771/pl-wikipedia-czy-chcemy-blackoutu-w-protescie-przeciw-acta-strona-dyskusji,

No i wylądowało na głównej Wykopu... jak tak dalej pójdzie to
wykopowicze zdecydują za wikipedystów by wyłącz Wikipedię :>

--
Daniel // Leinad

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Tomasz W. Kozłowski
Zdaje się, że poprzez cenzorskie zapędy Leinada strona właśnie wyleciała
z Wikipedii -- i, co ciekawe, nieadmini nie mogą jej odtworzyć, bowieme
została zabezpieczona.

Gratulacje.
--
Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

kicior99-2
A ja mam tylko pytanie: co tu ma wykop do gadania? Wczoraj w nocy wpadli na
IRC i tylko narobili - excusez le mot - gnoju. Czy mogę uprzejmie dopominać
się, by sprawy wikipedii były załatwiane przez wikipedystów?
--
~~~~~ciechan~~~~~
pozdrowiszcza :)

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Maciej Król
Proszę, pomyśl, zanim zaczniesz działać.

W dniu 20 stycznia 2012 03:12 użytkownik Tomasz Kozłowski <
[hidden email]> napisał:

> [...]

> ACTY na Wikiźródła - nie wiem jak to od strony prawnej wygląda  - ale
> na obecnym etapie to jest raczej na pewno dokument urzędowy.

Saper parę dni temu zaczął tłumaczyć:

http://pl.wikisource.org/wiki/Wikiskryba:Saper/ACTA

Ale z tego, co widziałem, poli wrzucałeś pdf na koed - można by z tego oficjalnego tłumaczenia przerzucić.

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

> Nie róbmy medialnego show, tylko spróbujmy odnieść konkretne przepisy
> ACTA do sytuacji polskiej Wikipedii.

Za późno. Przed chwilą w radiu słyszałem przytaczaną informację Pawła Zienowicza, że wikipedyści z kilku krajów, w tym polscy dyskutują nad formą protestu. tak, czy siak - zanim cokolwiek się zrobi - najpierw argumenty:

# {{Za}}
# {{Przeciw}}

A przed nimi - info - jakie mogą być skutki ACTA.

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Adamt
i Bardzo dobrze że została wywalona Przecież to było niepoważne Trzy głosy niewiadomo kogo pt. Ja także jestem za ! Niech całej UE wyłączą! W końcu nie tylko my tkwimy w tym gównie.  drugi -  Macie mój miecz (podpis aninima) i trzeci: Jestem za Buahaha (buahaha... to podpis choc dla laika wygląda właśnie tak) Dziś o proteście w polskojęzycznej Wikipedii mówili w rannym wydaniu Kawa czy herbata ale całe szczęscie że nie widzieli tej skasowanej strony bo wyglądało to jak forum onetu w najgorszym wydaniu.

Szybka dyskusja jest potrzebna ale każdy musi wiedzieć nad czym dyskutuje i niech o tym dyskutują Wikipedyści a nie anonimowi internauci.

Adamt

W dniu 2012-01-20 03:12:33 użytkownik Tomasz Kozłowski <[hidden email]> napisał:

> [...]
> --
> Tomasz Kozłowski | [[user:odder]]

Re: Dyskusja ws. protestu przeciwko ACTA

Ja cały czas domagam się wyjaśnień co w tym wszystkim robi wykop.pl, kto i
co obiecywał wykopowi.pl że teraz przychodzą na IRC i domagają się protestu
i dlaczego bez porozumienia ze społecznością robi się cokolwiek razem z
podmiotem zewnętrznym.

--
~~~~~ciechan~~~~~
pozdrowiszcza :)