Edytor wizualny

Szymon Grabarczuk
Hej społeczności, koniec spania :)

VisualEditor wchodzi 22 lipca. Oznacza to, że niezależnie od naszych
przyzwyczajeń (wikikonserwatywnych lub futurystycznych) coraz więcej osób
będzie go używało (spodziewany jest wzrost liczby nowicjuszy). Dlatego
fajnie byłoby:
- masowo tworzyć "TemplateData" (nowa generacja dokumentacji szablonów),
bez której edytowanie VisualEditorem będzie mocno wybrakowane - zauważą to
także niezalogowani;
- zacząć aktualizować strony pomocy i przetłumaczyć strony o VE;
- skupić się na pomocy nowicjuszom.

Ciekawe, jak wzrośnie liczba drobnych zmian. I wszystkich edycji. I nowych
artykułów. Obyśmy wybrali okolicznościowe logo, zanim padnie milion ;)

--
Tar Lócesilion

Re: Edytor wizualny

Tomek Gazeta.pl
"Jak mogę wyłączyć edytor wizualny?
Aby edytować bezpośrednio wikitekst, po prostu kliknij przycisk "Edytuj kod
źródłowy" zamiast "Edytuj". Przy linkach do edycji sekcji możesz otworzyć
klasyczny edytor wikitekstu dla tej sekcji, klikając link "Edytuj kod
źródłowy" zamiast zwykłego "edytuj"."

Czy ktoś planuje dodać guziczek w preferencjach przywracający przyciskowi
"Edytuj" jego wieloletnią funkcję?

Elfhelm

W dniu 15 lipca 2013 21:43 użytkownik Tar Lócesilion <
[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Ciekawe, jak wzrośnie liczba drobnych zmian. I wszystkich edycji. I nowych
> artykułów. Obyśmy wybrali okolicznościowe logo, zanim padnie milion ;)

Re: Edytor wizualny

Tomasz Ganicz
W dniu 16 lipca 2013 14:17 użytkownik Tomek <[hidden email]> napisał:
> [...]
> źródłowy" zamiast zwykłego "edytuj"."
>
> Czy ktoś planuje dodać guziczek w preferencjach przywracający przyciskowi

W en Wikipedii można wyłączyć całkiem edytor wizualny w preferencjach
- w sekcji gadżety jest opcja "Remove VisualEditor from the user
interface" ;-)

U nas można sobie włączać i wyłączać ten edytor w bardziej logicznym
miejscu - to znaczy w sekcji "edycja" w preferencjach :-) Prawdę
mówiąc z powodu, że mi ten edytor bardzo muli kompa i za często mi się
klikało w zakładkę "edytuj" zamiast "edytuj kod źródłowy" to
wyłączyłem w polskiej Wikipedii ten edytor. Jakby była opcja, żeby
stara zakładka pozostała się na swoim miejscu a pojawiła się nowa
"edytuj wizualnie" - to może bym to jakoś ścierpiał :-)

Re: Edytor wizualny

A czy jest gdzieś jakieś bardzo łopatologiczne wyjaśnienie (może być po
angielsku), jak i gdzie tworzy się te TemplateData? Może bym się
włączył, ale póki co nie wiem za bardzo, jak się za to zabrać...

Powerek38

/
> [...]
ale
| póki co nie wiem za bardzo, jak się za to zabrać...

Mówisz - masz :-))

https://www.mediawiki.org/wiki/VisualEditor/Portal/TemplateData

https://www.mediawiki.org/wiki/VisualEditor/Portal/TemplateData_tutorial

Żywy przykład u nas:

https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Szablon:%C5%B9r%C3%B3d%C5%82a/opi
s&action=edit

Re: Edytor wizualny

Viatoro
http://www.mediawiki.org/wiki/Help:TemplateData/pl - polska wersja
tutoriala. Tłumaczyłem ją wczoraj w nocy i jeszcze dzisiaj zostało mi kilka
zdań, ale jakby ktoś sprawdził moją pracę, to byłbym wdzięczny.:)

Viatoro

W dniu 16 lipca 2013 15:07 użytkownik Dorożyński Janusz (4w) <