Edytor wizualny w Wikipedii-en

Tomasz Ganicz
Hej,

Właśnie ogłoszono, że jest już edytor wizualny w Wikipedii-en.

Dla osób z konten SUL czy mających osobne konta w Wikipedii-en:

Żeby włączyć sobie edytor trzeba wejść do preferencji i tam kliknąć na
zakładkę "editing". Opcja włączenie edytora wizualnego jest na samym
dole.

Newbie mają podobno edytor wizualny "by default".

Proszę się nie pytać kiedy to zostanie uruchomione w polskiej
Wikipedii, bo nie wiem.

Pozdr.

Re: Edytor wizualny w Wikipedii-en

Bartosz Dziewoński
Nie, domyślnie jest wyłączony, bo to jest wersja bardzo alpha, nie
pozwala na edycję np. zawartości szablonów czy przypisów. Generalnie
to w tej chwili jest to bardzo fajna zabawka i nic więcej, jeszcze
minie trochę czasu, zanim będzie to przydatne w praktyce - włączono to
chyba tylko po to, aby użytkownicy mogli zobaczyć, jak idą pracę i
podzielić się wrażeniami (mnie, muszę przyznać, całkiem się podoba).

12.12.2012, Tomasz Ganicz <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
>
> Newbie mają podobno edytor wizualny "by default".
>
> Proszę się nie pytać kiedy to zostanie uruchomione w polskiej

Wysłane z mojego urządzenia przenośnego

-- Matma Rex

/
| Nie, domyślnie jest wyłączony, bo to jest wersja bardzo alpha,

Chyba bardzo beta. Mnie częstuje komunikatem "Error loading data from
server: Server error. Would you like to retry?". Retrajowanie powoduje, że
poniżej informacji o errorze pojawia się dodatkowo pole wyboru opisane tak
(cokolwiek to znaczy) "Zabroń tej stronie otwierać kolejne okna dialogowe".

Re: Edytor wizualny w Wikipedii-en

Wojciech Pędzich
Dnia 12-12-2012 o godz. 10:31 Dorożyński Janusz (4w) napisał(a):

> [...]

Akurat zabronienie otwierania kolejnych okien dialogowych jest komunikatem przeglądarki, niezależnym bezpośrednio od serwerów WM z tego co wiem.

Wojtek

/
| Akurat zabronienie otwierania kolejnych okien dialogowych jest komunikatem
| przeglądarki, niezależnym bezpośrednio od serwerów WM z tego co wiem.

Nie jest to wykluczone :-) . Ale niewiele zmienia to tę pełną napięcia
sytuację.

Re: Edytor wizualny w Wikipedii-en

Tomasz Ganicz
W dniu 12 grudnia 2012 11:06 użytkownik Dorożyński Janusz (4w)

No owszem, na tą chwilę to się nadaje tylko do poprawy literówek i
linków w tekście. W sumie dla początkującego - może nie być takie
ważne, że to nie obsługuje umieszczania fotek i edytowania szablonów,
ale najgorzej, że nie obsługuje przypisów, więc zachęca do
wprowadzania zmian bez możliwości dodawania przypisów, czy choćby
usuwania starych.

Re: Edytor wizualny w Wikipedii-en

Bartosz Dziewoński
W dniu 12 grudnia 2012 11:16 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:
> [...] najgorzej, że nie obsługuje przypisów, więc zachęca do
> wprowadzania zmian bez możliwości dodawania przypisów, czy choćby
> usuwania starych.

Tak właściwie to usunąć starych też się nie da ;) (podobnie jak innych
nieobsługiwanych elementów składni).

-- Matma Rex