Fachowiec od Commons poszukiwany

Paweł Borkowski
Witam!
Jest szansa, że uda się zdobyć ponad 200 zdjęć z Polskiej Ligi
Koszykówki, które zostałyby opublikowane u nas na wolnej licencji. W
związku z tym szukam jakiegoś specjalisty od Wikimedia Commons i praw
autorskich, który byłby w stanie pociągnąć to dalej i wytłumaczyć osobie
z PLK wszystkie kwestie związane z prawami autorskimi (zgoda na
wykorzystanie, OTRS i te sprawy) oraz sposób w jaki można byłoby te
zdjęcia załadować na Commons. Osoba z ligi musi to co prawda jeszcze
skonsultować z prawnikiem, ale póki co jest na to pozytywnie zapatrzona,
więc szkoda byłoby nie wykorzystać takiej okazji do wzbogacenia naszych
zasobów - jedyny warunek, jaki by oczekiwali to zaznaczanie przy
wszystkich zdjęciach konieczności autora zdjęć w formacie autor / PLK.PL
(z tego co pamiętam to jedna z licencji CC posiada chyba taki warunek).
Jacyś chętni? ;)
99kerob

Re: Fachowiec od Commons poszukiwany

Wojciech Pędzich
W dniu 2013-12-09 17:03, Paweł Borkowski pisze:

> [...]
> formacie autor / PLK.PL (z tego co pamiętam to jedna z licencji CC
> posiada chyba taki warunek). Jacyś chętni? ;)

Podrzuć kontakt do mnie.

Wojtek

Re: Fachowiec od Commons poszukiwany

Paweł Borkowski
Podrzuciłem na maila. Trzymam kciuki za powodzenie i oczywiście czekam
na wiadomość, jak już będzie wiadomo, czy uda się to załatwić, bo wtedy
trzeba to będzie mieć gdzie wykorzystać :)

W dniu 2013-12-09 17:11, Wojciech Pędzich pisze:

> Podrzuć kontakt do mnie.
>
> Wojtek

Re: Fachowiec od Commons poszukiwany

Ejdzej Wikipedysta
Koniecznie wyjaśnijcie, że można wymóc licencją CC *treść* ale nie
*lokalizację* podawania autora; jedyne co narzuca CC co do lokalizacji to
aby była taka sama jak inne media tego rodzaju tzn. jeśli ktoś podaje
autorów zdjęć małym druczkiem na końcu (albo jak Wikipedia: na stronie
opisu zdjęcia) to nie można na nim wymóc aby autor pojawiał się w okolicy
zdjęcia. To niby detal, ale już spotkałem się z kontrowersjami wokół tego
jak ktoś się upierał przy "fot. Jan Kowalski" pod zdjęciem w artykule albo
w szablonie.

W dniu 9 grudnia 2013 17:17 użytkownik Paweł Borkowski <[hidden email]> napisał:

> Podrzuciłem na maila. Trzymam kciuki za powodzenie i oczywiście czekam na
> wiadomość, jak już będzie wiadomo, czy uda się to załatwić, bo wtedy trzeba
> to będzie mieć gdzie wykorzystać :)

Wikipedysta:A.J.

Re: Fachowiec od Commons poszukiwany

Tomasz Ganicz
I trzeba oczywiście upewnić się, że oni dysponują prawami majątkowymi
do tych zdjęć, które chcą udostępnić, czyli że muszą mieć odpowiednie
umowy z fotografami. Ew. trzeba będzie uzyskać zgody bezpośrednio od
fotogragów. Na ich stronie:

http://plk.pl/zdjecia.html

są zdjęcia z paru różnych źródeł - niektóre tylko podpisane
nazwiskiem, inne też rozmaitych serwisów sportowych.

W dniu 9 grudnia 2013 19:15 użytkownik Ejdzej Wikipedysta
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> jak ktoś się upierał przy "fot. Jan Kowalski" pod zdjęciem w artykule albo

Marcin Cieslak-3
> [...]
> jak ktoś się upierał przy "fot. Jan Kowalski" pod zdjęciem w artykule albo

To jest jednak raczej problem naszych szablonów czy też sposobu
pokazywania zdjęć na MediaWiki: czasem podnoszony jest argument, że
właśnie informacja o autorze powinna być widoczna pod zdjęciem
na Wiki właśnie po to, aby lepiej spełnić wymagania CC-BY-SA.

//Saper

Re: Fachowiec od Commons poszukiwany

Marek Mazurkiewicz
W dniu 13 grudnia 2013 15:58 użytkownik Marcin Cieslak
<[hidden email]>napisał:

> [...]
> właśnie informacja o autorze powinna być widoczna pod zdjęciem
> na Wiki właśnie po to, aby lepiej spełnić wymagania CC-BY-SA.

Osobiście sądzę że podpisy licencyjne powinny być bezpośrednio pod zdjęciem
aby dawać dobry przykład.

Re: Fachowiec od Commons poszukiwany

Ejdzej Wikipedysta
W dniu 13 grudnia 2013 19:53 użytkownik Marek Mazurkiewicz <
[hidden email]> napisał:

> Osobiście sądzę że podpisy licencyjne powinny być bezpośrednio pod zdjęciem
> aby dawać dobry przykład.

1. Podpis pod zdjęciem w artykule jest równie dobrym wypełnieniemm CC co
podpis pod tegoż zdjęcia opisem; pod warunkiem że stosowany konsekwentnie
(dlatego nie można dopuszczać wyjątków na zasadzsie "autor się upiera,
odpuśćmy mu").

2. Zacznijmy podpisywać zdjęcia, to autorzy tekstów też zaczną się domagać
"równego" traktowania i trzeba będzie wyciągać tenże sam punkt licencji CC
(która dopuszcza w kompilacji różne sposoby uznania autorstwa dla mediów
odrębnego rodzaju) a i tak nie obejdzie się bez kwasów i niesnasek.