Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

Adam Kliczek
Witam,

Przed chwilą zauważyłem w serwisie opartym na silniku MediaWiki ciekawą
rzecz - podczas edycji strony na górze pojawia się informacja o tym, kto ją
w danym momencie edytuje (zrzut ekranu w załączniku). Czy w plWiki da się
włączyć taką funkcjonalność (jakiś gadżet czy coś)?

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI

Re: Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

Bartosz Dziewoński
Załącznik nie dotarł. I najlepiej daj też linka :)

--
Matma Rex

Re: Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

Adam Kliczek
Link do zrzutu:

http://wstaw.org/w/1JUC/

Do serwisu nie mogę niestety dać linka, bo działa tylko w wewnętrznej
sieci, niedostępnej z zewnątrz.

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI

W dniu 8 marca 2013 10:48 użytkownik Bartosz Dziewoński <[hidden email]
> napisał:

> Załącznik nie dotarł. I najlepiej daj też linka :)
>
> --
> Matma Rex

Re: Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

Awersowy
Wydaje mi się, że odpowiada za to następujące rozszerzenie MediaWiki:
http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:Ajax_Show_Editors

btw. jest jeszcze inne podobne:
http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:EditWarning

Możesz zaproponować społeczności włączenie pierwszego lub drugiego na
plwiki... życzę powodzenia :].

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

W dniu 8 marca 2013 11:12 użytkownik Awersowy <[hidden email]> napisał:

> [...]
> http://www.mediawiki.org/wiki/Extension:EditWarning
>
> Możesz zaproponować społeczności włączenie pierwszego lub drugiego na

Awersowy,

Dzięki za odpowiedź. :) Dwa pytanka:

1. Te życzenia powodzenia to poważnie, czy z przekąsem? W sensie warto
próbować, czy z projekt z góry skazany na klęskę? ;)
2. W którym konkretnie miejscu plWiki mogę złożyć takową propozycję?

Dnia 8 marca 2013 Adam Kliczek napisał:

> 1. Te życzenia powodzenia to poważnie, czy z przekąsem? W sensie warto
> próbować, czy z projekt z góry skazany na klęskę? ;)
> 2. W którym konkretnie miejscu plWiki mogę złożyć takową propozycję?

Chyba tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Kwestie_techniczne

Myślę, że najlepszym sposobem jest najpierw włączyć, a potem odpierać
ataki sceptyków. ;)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd * http://swiatczytnikow.pl :)

Re: Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

W dniu 8 marca 2013 11:20 użytkownik Adam Kliczek
<[hidden email]> napisał:

> Awersowy,
>
> Dzięki za odpowiedź. :) Dwa pytanka:
>
> 1. Te życzenia powodzenia to poważnie, czy z przekąsem? W sensie warto
> próbować, czy z projekt z góry skazany na klęskę? ;)

Z przekąsem, ale do odważnych świat należy - nie chciałbym Cię
zniechęcać, pomimo mojego sceptycyzmu co do otwartości społeczności
plwiki na jakiekolwiek zmiany :).
Jeśli na poważnie chcesz to wprowadzić, to odezwij się najpierw do
Leinada, aby włączył rozszerzenie na jego testowej wiki, by
społeczność mogła sobie potestować, jak to działa w praktyce i aby
można było sprawdzić, czy nie występują jakieś błędy w działaniu
tudzież kolizje z innymi rozszerzeniami, np. z wersjami przejrzanymi.

> 2. W którym konkretnie miejscu plWiki mogę złożyć takową propozycję?

W kawiarence - stolik propozycje lub techniczny. Grunt, aby ludzie
wypowiadali się używając szablonów {{za}}, {{przeciw}} itp., ponieważ
później, po uzyskaniu konsensusu, należy wysłać zgłoszenie na
bugzillę, gdzie nie znają języka polskiego :).
Oczywiście o dyskusji należy napisać przynajmniej na WP:TO.

Powodzenia!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: Gadżet pokazujący, że strona jest w edycji

Adam Kliczek
Dzięki za wskazówki, dodałem wątek w Kawiarence i WP:TO:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Kwestie_techniczne#Gad.C5.BCet_pokazuj.C4.85cy.2C_.C5.BCe_strona_jest_w_edycji_strona_jest_w_edycji