Google I/O 2013 Ignite talk

Jan Ainali
Hej!

Jag ska snart på den stora årliga Googlekonferensen (tänk vårt Wikimania). Där finns det chans att hålla en kort presentation, ett "Ignite talk" på fem minuter. Är det någon som har en idé om ett ämne jag borde ta upp som berör de som är intresserade av Google och är programmerare och som kan vara bra för oss?
--
Jan Ainali

Bli medlem i Wikimedia Sverige: 100 kr till bankgiro 5822-9915 (skriv "Medlemsavgift, namn, adress och epost")

http://se.wikimedia.org

Re: Google I/O 2013 Ignite talk

Sophie Österberg

Varför måste man vara programmerare för att föreslå?  Eller missförstod jag dig nu?

/Sophie

(skickat ifrån en alldeles fantastisk Android)

Den 2 maj 2013 23:08 skrev "Jan Ainali" <[hidden email]>:
[...]

Sophie: Jag menade att det måste vara intressant för programmerarna som lyssnar, urvalsprocessen prioriterar det.

Anna: Kanske ännu hellre ta upp Wikidata? Det kommer ju snart att ha slukat upp det som finns i DBpedia idag och förmodlign vara det som det läggs mest energi på att vidareutveckla. Ska man pitcha det som en bra källa till sturkturerad information som programmerare akn använda sig av eller ska man ha en annan vinkel?
--

On 3 maj 2013 09:31 "Sophie Österberg" [hidden email] wrote:

> [...]

> Bli medlem i Wikimedia Sverige: 100 kr till bankgiro 5822-9915 (skriv
> "Medlemsavgift, namn, adress och epost")

Ja, Wikidata är kanske bättre. Jag tänkte just på den infallsvinkeln som du föreslår.

/Anna