Google: "Sider på dansk"

Svend Grønlund
Det fremgik af DR-programmet "Spørgehjørnet", at søgning i Google på
"Sider fra Danmark" ikke gav Dansk Wikipedia som hit. Jeg har lige
prøvet det, og det er rigtigt. Derimod er det OK med "Sider på dansk".

Der mangler formentlig et meta-tag.

<META NAME="LANGUAGE" CONTENT="DAN">
og
<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="dan">

skulle vel kun sige noget om sproget, men websteder med disse to bliver faktisk fundet af Google med "Sider på dansk" valgt.

--
Med venlig hilsen

Svend Grønlund
Græshøjvej 8
2640 Hedehusene

4659 0690, 6130 4659

Re: Google: "Sider på dansk"

Ole Palnatoke Andersen
On 2/21/07, Svend Grønlund <[hidden email]> wrote:
> Det fremgik af DR-programmet "Spørgehjørnet", at søgning i Google på
> "Sider fra Danmark" ikke gav Dansk Wikipedia som hit.

"Sider fra Danmark" er vel stort set det samme som at definere "kun i
domænet .dk" i Googles avancerede søgning, og der bør
http://da.wikipedia.org jo heller ikke dukke op...

Ole/Palnatoke

--
http://palnatoke.org * Ole Verner Andersen, Copenhagen, DK