I Wikimaraton Katowice - 8 czerwca

Paweł Marynowski
Miło mi zaprosić wszystkich na pierwszy śląski Wikimaraton[1] zorganizowany
w Katowicach.

Czas: 8 czerwca (sobota), godz. 12 - 20
Miejsce: Bistro w bibliotece, Francuska 12, Katowice

Zainteresowanych zapraszam do dopisywania się na stronie[2] i wpisywania
pomysłów na wspólne edytowanie.

[1] http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton
[2]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton_Katowice_1

--
Paweł Marynowski

Re: I Wikimaraton Katowice - 8 czerwca

Bartłomiej B.
On Wed, May 29, 2013 at 16:22:14 +0200, Paweł Marynowski wrote:
> [...]
> w Katowicach.
>
> Czas: 8 czerwca (sobota), godz. 12 - 20
> Miejsce: Bistro w bibliotece, Francuska 12, Katowice

Ciekawa inicjatywa. Dzięki za info na liście.
Jestem na Śląsku. Mogę też przyjechać?

b.

--
[[user:BartłomiejB]], zablokowany na pół roku w pl.wiki z niejasnego powodu

Re: I Wikimaraton Katowice - 8 czerwca

Paweł Zaręba
Każda taka inicjatywa jest całkowicie otwarta. Jeżeli ktoś chce przyjechać
z Puńska też będzie mile widziany :)

Pablo000
<[hidden email]>

On Mon, Jun 03, 2013 at 18:48:54 +0200, Paweł Zaręba wrote:
> Każda taka inicjatywa jest całkowicie otwarta. Jeżeli ktoś chce przyjechać
> z Puńska też będzie mile widziany :)

Jasne, tylko że Yarl napisał, żeby dopisywać się na stronie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton_Katowice_1
Jak mam niby to zrobić, jeśli jestem zablokowany?

b.

/
| Jasne, tylko że Yarl napisał, żeby dopisywać się na stronie
| http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton_Katowice
| _1
| Jak mam niby to zrobić, jeśli jestem zablokowany?

IP też masz zablokowane?

        Z uszanowaniem, Janusz "Emcy" Dorożyński

On Thu, Jun 06, 2013 at 12:29:12 +0200, Dorożyński Janusz wrote:

> [...]

Nie.
Praktyka pokazuje jednak, że _jakiekolwiek_ edycje zabanowanego
użytkownika skutkują:
- zablokowaniem IP
- wydłużeniem blokady dla użytkownika.

Nie jest to oczywiście nigdzie opisane na [[WP:ZBl]], ale nie przeszkadza to
administratorom na takie działania, ba, niektórzy powołują się nawet bezczelnie
na tą stronę przy takich działaniach! Przykład: Abronikowski (z którym
miałem już do czynienia i który IMO wykazał się dużą dozą złej woli -
zob. [1]) napisał na [[Wikipedia:Przyznawanie uprawnień/John Belushi]] [2]:

 "Jeżeli dla kandydata przedłużenie blokady za jej omijanie, zgodnie z
  [[WP:ZBl]], to działanie pod wpływem "osobistych uprzedzeń", to
  niestety nie jest to dla mnie dobry kandydat na administratora."

Wypowiedź kandydata na administratora Matvilho [4]:

 "Jeżeli się nie mylę, to omijanie blokad JEST karane dodatkowo i bez
  względu na powody piętnowane. Znam taki przykład. Ktoś też się
  próbował bronić. Skończyło się na blokadzie "na zawsze"."

Podkreślam (w świetle Twojego pytania, który odbieram jako zachętę do
edycji - dopisania się na w/w stronie z IP) _"bez względu na powody"_.

Wypowiedź ta nie spotkała się ze sprostowaniem ze strony administratorów,
więc śmiało można założyć, że jest to standardowe modus operandi administratorów pl.wiki.

Żeby nie być gołosłownym, przykładzik [3]:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna%3ARejestr&type=block&user=Abronikowski&page=Wikipedysta%3A109.108.137.228

Blokada na miesiąc dla IP, nałożona przez Abronikowskiego. Powód?
Jedyna edycja z tego IP to stworzenie obszernego nowego artykułu ([[HMAS Southern Cross]]),
który w praktycznie niezmienionej formie wisi do dzisiaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Wk%C5%82ad/109.108.137.228
Problem w tym, że autorem hasła był zablokowany użytkownik, co napisał
w opisie zmian.

Jako doświadczony i uważny wikipedysta z pewnością o tym wszystkim
wiesz. Nasuwa się mi zatem pytanie, co chciałeś osiągnąć próbą
sprowokowania mnie do edytowania pl.wiki w czasie, kiedy jestem
zablokowany. Chciałbyś, żeby przedłużono mi blokadę?

b.

Przypisy:
[1] http://lists.wikimedia.org/pipermail/wikipl-l/2013-March/036591.html
[2] https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Przyznawanie_uprawnie%C5%84/John_Belushi
[3] Do większej ilości takich przypadków można się dokopać via np.
    http://www.google.com/search?q=site:pl.wikipedia.org+%22pro%C5%9Bby+do+administrator%C3%B3w%22+%28omijanie+|+obchodzenie%29&hl=en
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Rejestr&offset=&limit=500&type=block (swoją drogą,
    szkoda że nie ma możliwości przeszukiwania logów blokad pod kątem
    dowolnego słowa, innej niż żmudne przekopywanie się przez kolejne
    strony; a może ktoś zna sposób i się podzieli?)
[4] https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Przyznawanie_uprawnie%C5%84/Matvilho/4

/
| Jako doświadczony i uważny wikipedysta z pewnością o tym wszystkim wiesz.

Nie, nie wiem. Nie mam (obecnie) czasu na takie szperania.

| Nasuwa się mi zatem pytanie, co chciałeś osiągnąć próbą sprowokowania mnie
| do edytowania pl.wiki w czasie, kiedy jestem zablokowany. Chciałbyś, żeby
| przedłużono mi blokadę?

Wpisanie się na listę konferencji nie jest edytowaniem W. i nie stanowi
żadnej podstawy do sankcji, więc zdecydowanie uważam, że możesz to zrobić.
Gdyby jednak zablokowano ci z tego powodu IP i/lub przedłużono blokadę, to
możesz o tym poinformować (np. mój adres mejlowy jest znany, podaję go też
jawnie na mojej stronie dyskusji).

On Thu, Jun 06, 2013 at 23:25:25 +0200, Dorożyński Janusz (4w) wrote:
> [...]

Aha. No to teraz już wiesz. I szperać dużo nie trzeba, żeby znaleźć
takie przykłady.

> [...]
> możesz o tym poinformować (np. mój adres mejlowy jest znany, podaję go też

Cóż, rozsądek podpowiada, że stworzenie nowego obszernego i zgodnego z
zasadami artykułu także nie powinno być podstawą sankcji, a jednak to uczyniono.
Wolę nie ryzykować i w związku z tym mam prośbę: mógłbyś mnie dopisać do
listy osób deklarujących przybycie na [[Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton Katowice 1]]?
Z góry dziękuję.

b.

/
| Aha. No to teraz już wiesz. I szperać dużo nie trzeba, żeby znaleźć takie
| przykłady.

Przykład Roo72 vel Michała Rosy (tu zresztą nie wiadomo, czy to faktycznie
MR) jest ogólnie znany. Ogólnie, bo szczegóły są monotonne. Co do problemu
tzw. MR (prawdziwego czy podszywających się pod niego), to pomysłu na jego
(problemu) rozwiązanie nie ma.

A w kwestii cazusu Roo72, to jedno jest pewne - poza kolosalnym dorobkiem
wykazał się wyjątkową arogancją i lekceważeniem wobec społeczności plwiki i
jej KA. I na marginesie, co najmniej ważne tak w ogóle, okazał to też mnie -
ale to nic dziwnego, doświadczałem tego ze strony innych nas, w tym a jakże
- adminów (chociaż tu już nie w stopniu wyjątkowym i bez arogancji).

/
| Cóż, rozsądek podpowiada, że stworzenie nowego obszernego i zgodnego z
| zasadami artykułu także nie powinno być podstawą sankcji, a jednak to
| uczyniono.

Patrz wyżej.

| Wolę nie ryzykować i w związku z tym mam prośbę: mógłbyś mnie dopisać do
| listy osób deklarujących przybycie na [[Wikipedia:Wikimaraton/Wikimaraton
| Katowice 1]]?

Ok., ale niestety zostałem wyprzedzony przez uprzejmego czuwającego nocną
porą (co do czuwania, to słusznie) admina, i jesteś już dopisany.

Re: I Wikimaraton Katowice - 8 czerwca

Paweł Marynowski

Re: I Wikimaraton Katowice - 8 czerwca

Adam Kliczek / Wikipedia
W dniu 9 czerwca 2013 14:10 użytkownik Paweł Marynowski <[hidden email]>napisał:
No to brawo Yarl! ;)

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI
https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography