IPki

Przykuta
"Mnie już nie chce mi się poprawiać Wikipedii, bo jako niezalogowany jestem traktowany jak bandzior, muszę przebijać się przez “oglądanie podglądu”, moje zmiany nie są od razu widoczne, muszę dodać komentarz co zmieniłem."

to jeden z komentów na osnews

http://osnews.pl/wikipedia-koniec-nieautoryzowanych-edycji-o-zyjacych/

Czy koniecznie potrzebny nam "podwójny system zabezpieczeń" w sytuacji, gdy mamy wersje przejrzane? nie wystarczy wymuszanie podglądu? Właściwie z przejrzany - to potrójny system zabezpieczeń. przypomina mi się film z Wooduy Allenem, gdy dla bezpieczeństwa cały ubierał się w dużą prezerwatywę ;p

a może jednak to już jest zmienione:

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Ostatnie_zmiany&hideliu=1

nie wszystkie IP dodają opis zmian nie widać nerwowego klikania w zielone ikonki...

Zrobiłem test - podgląd wymuszany - wypełnienie zmian jest sugerowane - nie ma zapisy za pierwszym razem, ale za drugim już idzie.

Re: IPki

Marcin Sochacki
On Tue, Aug 25, 2009 at 08:37:45PM +0200, Przykuta wrote:
> Czy koniecznie potrzebny nam "podwójny system zabezpieczeń" w
> sytuacji, gdy mamy wersje przejrzane? nie wystarczy wymuszanie
> podglądu? Właściwie z przejrzany - to potrójny system zabezpieczeń.

Ale na en do tej pory nie było chyba wersji przejrzanych, nie?
Tak więc u nas czy u Niemców jest i tak od dawna "mniej liberalnie" niż
będzie na en po wprowadzeniu ograniczeń w jednej tylko kategorii.

Re: IPki

Przykuta

> Ale na en do tej pory nie było chyba wersji przejrzanych, nie?
> Tak więc u nas czy u Niemców jest i tak od dawna "mniej liberalnie" niż
> będzie na en po wprowadzeniu ograniczeń w jednej tylko kategorii.

No, ja nie o en piszę.

Zaraz na osnews będzie ciekawszy news ;)

Za parę godzin Wikimania, jeśli jeszcze ktoś nie wie.

Re: IPki

Daniel ~ Leinad
> Ale na en do tej pory nie było chyba wersji przejrzanych, nie?
> Tak więc u nas czy u Niemców jest i tak od dawna "mniej liberalnie" niż
> będzie na en po wprowadzeniu ograniczeń w jednej tylko kategorii.

Nie ma, ale już od ponad 1,5 roku zastanawiają się...

To co piszą media, to właściwie lepiej przemilczeć ("cenzura
Wikipedii", "nowa narzędzie używane tylko na de.wiki"). Biogramy osób
żyjących to tylko zagranie PR, żeby fajnie wyglądało (ale jak widać i
tak nie wyszło, bo dziennikarze nie rozumieją tego systemu). Póki co
nie ma możliwości technicznych żeby objąć określoną kategorię wersjami
oznaczonymi, w dyskusjach nad techniczna stroną wersji przejrzanych na
en.wiki nie ma w ogóle o tym mowy.

Dla przypomnienia...

Pierwsze próby wprowadzenia wersja przejrzanych na en.wiki rozpoczęły
się na początki 2008 roku od uruchomienia testowej wiki
http://en.labs.wikimedia.org

Przed paroma dniami uruchomiono kolejną testową wiki dla en.wiki
http://flaggedrevs.labs.wikimedia.org (tamta chyba im się znudziła :D
)

Równocześnie z ostatnią testową wiki, uruchomiono drugą testową wiki
dla przetestowania mechanizmu oceny artykułów (taki jak jest na
en.wikinews i hu.wiki) => http://readerfeedback.labs.wikimedia.org

pz.
Leinad

Re: IPki

Piotr Urbańczyk
W dniu 25 sierpnia 2009 20:37 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> Czy koniecznie potrzebny nam "podwójny system zabezpieczeń" w sytuacji, gdy
> mamy wersje przejrzane? nie wystarczy wymuszanie podglądu? Właściwie z
> przejrzany - to potrójny system zabezpieczeń.

Skoro mamy już wersje przejrzane, można by całkiem zrezygnować z dodatkowych
ograniczeń dla IP-ków.

Re: IPki

Wojciech Pędzich
Dnia 26-08-2009 o godz. 10:57 Piotr Urbańczyk napisał(a):

> Skoro mamy już wersje przejrzane, można by całkiem zrezygnować z
> dodatkowych
> ograniczeń dla IP-ków.

Można według mnie.

Wojtek

Re: IPki

Bartosz Dziewoński
Byłem przeciwny wymuszaniu podglądu od początku, teraz więc tym
bardziej jestem za wyłączeniem tego.

--
Matma Rex - http://matma-rex.prv.pl/

Re: IPki

Tomek Gazeta.pl
Byłbym za pozostawieniem wymuszonego podglądu. Jest to jakaś bariera
przed zaśmiecaniem Wiki wandalizmami. Kto faktycznie chce poedytować z
IP kliknie w ten podgląd.

Tomek/Elfhelm

W dniu 26 sierpnia 2009 12:21 użytkownik Bartosz Dz.
<[hidden email]> napisał:

> [...]

Re: IPki

Przykuta
Byłbym za pozostawieniem wymuszonego podglądu. Jest to jakaś bariera

Ekhm, proszę czytajcie przed daniem odpowiedzi - teraz, aby tekst IP był widoczny na stronie musi on

a) dać podgląd - jest wymuszony
b) wpisać jakieś svffgdbvd w pasek edycji, bo jest to wymuszone - i nikt tego i tak nie kontroluję, więc po co te wymuszenie jest
c) musi poczekać na zatwierdzenie przez redaktora

Czy nie można chociaż zrobić tak, by od razu ramka z polem do opisu się podświetlała, zamiast dwa razy IP ma klikać, by móc zapisać zmiany?

Re: IPki

Z trzech barier opisanych przez Przykute jestem za pozostawieniem tylko
trzeciej - zatwierdzenia przez redaktora. Mowiac inaczej, faktycznie darujmy
sobie te specjalne utrudnienia dla IP-ikow i pozostanmy tylko przy
rygorystycznym stosowaniu przy nich mechanizmu wersji przejrzanych.

Pozdrawiam!

> [...]

> sobie te specjalne utrudnienia dla IP-ikow i pozostanmy tylko przy
> rygorystycznym stosowaniu przy nich mechanizmu wersji przejrzanych.

Tylko póki co dopiero dobijamy do 60% przejrzanych. Jak osiągniemy 90%
to będzie można się zastanowić i przedstawić propozycję w
Kawiarence...

Póki co zachęcam regularnie przeglądać po kilkanaście haseł dziennie.
Ja np. siedzę w kategorii
http://toolserver.org/~magnus/deep_insight.php?language=pl&category=Podział+administracyjny+województwa+pomorskiego&depth=9&mode=web&doit=Do+it
i staram się co kilka dni oznaczać po 200-300 artykułów. Zachęcam do
podobnej pracy w innych województwach :)

Leinad

Re: IPki

Awersowy
W dniu 26 sierpnia 2009 15:38 użytkownik Daniel ~ Leinad
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> i staram się co kilka dni oznaczać po 200-300 artykułów. Zachęcam do
> podobnej pracy w innych województwach :)

Ja się zająłem hrabstwami USA ;). Również zachęcam do takich działań.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

Re: IPki

masti-2
W dniu 26.08.2009 13:25, Przykuta pisze:

> b) wpisać jakieś svffgdbvd w pasek edycji, bo jest to wymuszone - i nikt tego i tak nie kontroluję, więc po co te wymuszenie jest

jak nie jak tak. Jak widzę jakieś takie bzdety w opisie zmian to od razu
oglądam edycję

masti

Re: IPki

> [...]
> i staram się co kilka dni oznaczać po 200-300 artykułów. Zachęcam do
> podobnej pracy w innych województwach :)

OK, ale zanim dojdziemy do 90% (co, według obecnego tempa potrwa rok) to może jednak zróbmy coś z "podwójnym" zapisywaniem

Re: IPki

Peter Domaradzki
Ja przeglądam okazjonalnie, zwykle 6-10 dziennie. Wiem, że to mało,
ale na więcej mnie nie stać. Może w najbliższych dniach zwiększę
tempo... :)

--
Piotr 'Beliss' Domaradzki

Re: IPki

> Tylko póki co dopiero dobijamy do 60% przejrzanych. Jak osiągniemy 90%
> to będzie można się zastanowić i przedstawić propozycję w
> Kawiarence...

nieprzejrzane mamy nie dzięki IP - teraz to jest 100 edycji w ciągu 1,5 h, gdy zalogowani robią 100 edycji w ciągu 10 minut.

Potrójne zabezpieczenie nie jest potrzebne, potrójne - podwójne może być. Czy jest to aż tak trudne usunięcie konieczności robienia opisu w pasku edycji, jak i tak nikt na to nie zwraca uwagi? Czy nie może się ona podświetlić ipekowi, gdy naciśnie podgląd? Czy koniecznie musi on kliknąć zapisz by dopiero wtedy mu się ta ramka podświetlała. Kogo by to nie wkurzyło? Kogo by to nie zniechęciło? Nie każdy zawsze może się bezpiecznie logować.

Re: IPki

Przykuta
> [...]
>
> Potrójne zabezpieczenie nie jest potrzebne, potrójne - podwójne może być. Czy jest to aż tak trudne usunięcie konieczności robienia opisu w pasku edycji, jak i tak nikt na to nie zwraca uwagi? Czy nie może się ona podświetlić ipekowi, gdy naciśnie podgląd? Czy koniecznie musi on kliknąć zapisz by dopiero wtedy mu się ta ramka podświetlała. Kogo by to nie wkurzyło? Kogo by to nie zniechęciło? Nie każdy zawsze może się bezpiecznie logować.

A jeśli się jeszcze komuś tnie net, wiki ma zapaści, ktoś korzysta z modemu, to to jest morderstwo. BTW - jest szablon {{anonim}} poświęcony dobrze edytującym IP. Często daje dobre rezultaty, choć rzadko jest używany.

Re: IPki

Przykuta
pl wiki

http://pl.wikipedia.org/wiki/Specjalna:Ostatnie_zmiany

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Specjalna:Ostatnie_zmiany&hideliu=1

9:1

de wiki

http://de.wikipedia.org/wiki/Spezial:Letzte_%C3%84nderungen

http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Spezial:Letzte_%C3%84nderungen&hideliu=1

7:1

ru wiki

http://tinyurl.com/5mee3o

http://tinyurl.com/ldh47t

3:1

Ru wiki najbardziej dynamicznie się rozwija i przybywa w niej nie tylko nowych, ale także bardzo aktywnych wikipedystów. u nas od roku ubywa, twrdzi niezalogowani to głownie zdeterminowani, czasami povfighterzy.

Re: IPki

W dniu 2 września 2009 18:58 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> A jeśli się jeszcze komuś tnie net, wiki ma zapaści, ktoś korzysta z modemu, to to jest morderstwo. BTW - jest szablon {{anonim}} poświęcony dobrze edytującym IP. Często daje dobre rezultaty, choć rzadko jest używany.

> [...]

A nie można by po prostu ramki wypełnienia opisu zmian ustawić nieco
grubszej i czerwonej? od razu by się wyświetlała na czerwono, a skrypt
wyłączyć. Wówczas wymóg opisu nie byłby tak nachalny a ramka zwracałby
uwagę.

> [...]

> grubszej i czerwonej? od razu by się wyświetlała na czerwono, a skrypt
> wyłączyć. Wówczas wymóg opisu nie byłby tak nachalny a ramka zwracałby

Gadaliśmy o tym wczoraj z Leinadem - co jest ważniejsze dla patrolowania OZ - podgląd, czy opis - opis. Ale jak nie działa, to pytanie czemu. Może to jest tak, że chcesz zapisać zmiany, ale tu najpierw musisz dać podgląd, chcesz zapisać zmiany, a tu musisz "wypełnij opis zmian" - trybem rozkazującym. A on tylko przecinek wstawił. Gdyby to było od razu, to user by wiedział, że po naciśnięciu podglądu jeszcze jedna czynność będzie do wykonania... Zaraz robię wpis w kawiarence przy stoliku technicznym.