IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Tommy Jantarek
8 maja 2012 roku rozpoczyna się IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek, któremu
w tym roku przyświeca hasło: "Biblioteka ciągle w grze!". Potrwa on do 15
maja.

Słyszałem że zalegają i się kurzą Wikiksiążki o Chopinie i
Skłodowskie-Curie. Może warto by choć kilka egzemplarzy jakoś ofiarować
choć kilku bibliotekom z pewną oprawą fotograficzną czy medialną? Nie mówię
żeby od razu zwoływać apele szkolne, ale...

Tommy Jantarek

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Paweł Zienowicz
W dniu 2012-05-08 04:15, Tommy Jantarek pisze:
> [...]
> choć kilku bibliotekom z pewną oprawą fotograficzną czy medialną? Nie mówię
> żeby od razu zwoływać apele szkolne, ale...

Niewiele już zostało tych książek. Czekają na sensowne wykorzystanie.
Dla bibliotek to niezbyt ciekawa publikacja. Przynajmniej nie na tyle
żeby robić wokół tego szum, wyglądałoby to według mnie trochę niepoważnie.

Paweł Zienowicz

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Przykuta

> [...]
> Dla bibliotek to niezbyt ciekawa publikacja. Przynajmniej nie na tyle
> żeby robić wokół tego szum, wyglądałoby to według mnie trochę niepoważnie.

I ciach. Tak wygląda w wmpl zabijanie inicjatywy.

W dniu 2012-05-08 08:48, Przykuta pisze:

> I ciach. Tak wygląda w wmpl zabijanie inicjatywy.

Intencji z mojej strony nie było.

Książki są i czekają na sensowe wykorzystanie, ale jeśli zabraknie
zawsze możemy dodrukować. Napisałem dlaczego wydaje mi się, że pomysł
nie jest trafiony, ale jeśli znajdzie się osoba chętna do pociągnięcia,
druga do oprawy fotograficznej i trzecia do medialnej to nie widzę
przeszkód i na pewno pomogę na ile będę mógł. Mamy trochę egzemplarzy
podpisanych przez Ojców założycieli - można o nich tez pomyśleć.

Zrealizowanie tego pomysłu wymaga kilku dni pracy - organizowania,
przygotowań. Nie wydaje mi się, żeby osobę która jest przekonana, do
realizacji mogło zniechęcić jedno zdanie w dyskusji.

Ja sam nie odmawiałem pomocy również w realizacji pomysłów których nie
rozumiałem, ale tutaj pomysł został podniesiony bezosobowo (na razie
brak chętnych do realizacji):

"Może warto by choć kilka egzemplarzy jakoś ofiarować choć kilku
bibliotekom z pewną oprawą fotograficzną czy medialną? Nie mówię żeby od
razu zwoływać apele szkolne, ale..."

A co Przykuto sądzisz Ty o tej inicjatywie? Dobry pomysł? Włączysz się w
jego realizację?

Mi osobiście bardziej podobałby się jakiś konkurs przy okazji tygodnia
bibliotek. Na przykład na napisanie dobrego artykułu o lekturze
szkolnej, albo na jakiś inny podobny temat. Taki konkurs zmusiłby jakąś
grupę osób do wciśnięcia "Edytuj". Może któraś z nich zaraziłaby się
wikibakcylem i została z nami.

Paweł Zienowicz

> [...]

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

> A co Przykuto sądzisz Ty o tej inicjatywie? Dobry pomysł? Włączysz się w

Na razie poszło mi powyższe w pięty. Trudno spokojnie reagować na takie wpisy wierchuszki (osób z zamkniętej listy boardu = zarząd wmpl, komisja rewizyjna, rzecznik).

Scenariusz działań (przepraszam, zniechęcania do działania) wygląda tak:

Człowiek spoza wierchuszki: Hej, słuchajcie mam pomysł.

Wierchuszka:
1. Lepiej byłoby zrobić coś sensownego
2. Publikacja, na którą wydaliśmy sporo kasy jest nieciekawa
3. Nie róbmy szumu
4. To jest niepoważne
5. A co wy sądzicie na ten temat?

A co mogę sądzić - niezła erystyka. Tylko przestańcie narzekać, że nikt się nie chce włączać w działania.

Zanieść kilka książek do biblioteki? Bosz, to wymaga kilka dni przygotowań? A ile mamy do 15? Tydzień.

Przykuta

P.S. Jeszcze jedno - proszę nie dzwoń do mnie, aby mnie strofować.

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

W dniu 8 maja 2012 08:40 użytkownik Paweł Zienowicz
<[hidden email]> napisał:

> Niewiele już zostało tych książek. Czekają na sensowne wykorzystanie. Dla
> bibliotek to niezbyt ciekawa publikacja. Przynajmniej nie na tyle żeby robić
> wokół tego szum, wyglądałoby to według mnie trochę niepoważnie.

"Marysi" są w siedzibie 4 paczki po 50 sztuk każda + 5. paczka z
której wyjęto ok 5 egzemplarzy. Chopina są bodaj 2 paczki po 50 sztuk
+ jedna częściowo otwarta.

Większość bibliotek bierze książki wszystkie, które im się daje - z
tymże, żeby zrobić jakiś "szoł" wokół przekazania jednej książki do
jednej biblioteki, to by z lekka śmieszne było :-) Osobiście rozdałem
kilka egzemplarzy obu książek do różnych bibliotek (Uniwersytecka w
Toruniu, Uniwerystecka w Łodzi, uczelniania w AMUz w Łodzi itd.) - ale
nie przyszło mi do głowy, że jest sens wokół takie prostego daru robić
jakiś "szoł". IMHO można by natomiast faktycznie zrobić jakąś wysyłkę
tych książek do choćby 20-30 wybranych bibliotek w Polsce. (Np:
Chopina do wszystkich bibliotek uczelnianych akademii muzycznej, a
"Marysię" do wszystkich bibliotek wydziałów chemicznych i instytutów
chemicznych w Polsce) i wokół tego zrobić jakiś "szoł"...

> [...]

> "Marysię" do wszystkich bibliotek wydziałów chemicznych i instytutów
> chemicznych w Polsce) i wokół tego zrobić jakiś "szoł"...

O, rewelacja! Czyli kwestia wyłapania adresów bibliotek. Jako prezes mógłbyś zanieść do własnej osobiście dla podkręcenia :)

Można powrzucać choćby na stronę dyskusji wikiksiążek

http://pl.wikimedia.org/wiki/Dyskusja:Wikiksi%C4%85%C5%BCki

<[hidden email]>napisał:

> [...]
> bibliotek to niezbyt ciekawa publikacja. Przynajmniej nie na tyle żeby
> robić wokół tego szum, wyglądałoby to według mnie trochę niepoważnie.

Dlaczego niezbyt ciekawa? Dla bibliotek szkolnych nader ciekawa bo może być
wykorzystywana i przez uczniów i wg mnie śmiało przez nauczycieli nawet
języków obcych, wszak wikiksiążki są wielojęzyczne. Szum medialny nie jest
konieczny, wspomniałem o tym jakby mimochodem, ale dlaczego nie? Wikipedii
jakakolwiek reklama się przyda, w ten sposób możnaby pokazać praktyczne
zastosowanie i pożytki z Wikipedii. Myślałem także pod innym kątem. Taki
news czy parę fotek pokazuje że Wikipedia wychodzi do ludzi. To wcale nie
musi być zlot wszelkiej maści fotoreporterów czy ogólnopolskich stacji TV.
Ale choć kilka fot na Wikinews nie zaszkodziłoby. Do tego wystarczy dwóch
Wikipedystów, jeden z książką w łapce drugi z aparatem fotograficznym.

Czekają na sensowne wykorzystanie, i jak dotąd nikt go nie znalazł, książki
się kurzą, a sensownym zastosowaniem książek jest obrót ich w rękach
czytelników, nie zaleganie na półkach.

W dniu 2012-05-08 12:18, Tommy Jantarek pisze:
> Czekają na sensowne wykorzystanie, i jak dotąd nikt go nie znalazł, książki
> się kurzą, a sensownym zastosowaniem książek jest obrót ich w rękach
> czytelników, nie zaleganie na półkach.

Skoro większość nakładu się rozeszła czyli znaleziono jakieś sensowne
zastosowania.

Próbowałem pół roku temu z jednym egzemplarzem i biblioteką osiedlową.
Bardzo chętnie przyjmują każdą książkę. Zbędne wystawiają na specjalnej
półce przy wyjściu, z której każdy może brać co chce na pamiątkę. Taka
książka nie trafi do księgozbioru biblioteki, a do jakiegoś zbieracza,
handlarza lub do kominka. Biblioteki osiedlowe więc odpadają. Twój
pomysł z biblioteką szkolną wydaje mi się bardziej trafiony.

Jeśli chcesz się zająć pomysłem z bibliotekami, napisz ile potrzebujesz
egzemplarzy.

Paweł Zienowicz

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Ja tu poprę Przykutę. Lub więcej - pozwolę sobie przy tej okazji
wyrzucić z siebie to, co mi przy współpracy ze Stowarzyszeniem od
jakiegoś czasu na serduchu leżało. Bo, szczerze mówiąc, jestem tym
okropnie zmęczona. Co jakiś czas ktoś ma pomysł i co jakiś czas
okazuje się, że pierwszą reakcją, pochodzącą od którejś z tych samych
osób z zarządu lub okolic , jest "nie da się", "nie warto", "po co?",
"bez sensu". Parę dni temu jedna z tych osób wyjaśniła mi
telefonicznie, że działania mające wpłynąć na budowę pozytywnego PR
Wikipedii są jej zdaniem niepotrzebne, bo ludzie i tak będą z
Wikipedii korzystać, więc po co w ogóle się starać? A że nie pierwszy
to raz słyszę, to nawet nie miałam siły polemizować. Dzisiaj na liście
inna ogłasza, że kontakty z prasą to "robienie szoł". Czyli w podobnym
duchu. Przy okazji 10 urodzin do poznaniaków pędziły uwagi (również od
rzecznika), że z tym całym szumem medialnym to przesadzają, nie warto.
Naprawdę, naprawdę nie warto, żeby wikipedyści opowiadali w mediach,
że Wikipedia jest fajna? Żeby byli widoczni? Żeby pokazywali, że
działają?

Obserwuję po drodze wytracanie się całego mnóstwa pozytywnej energii,
która zamiast iść w działania, w inicjatywy, w pomysły - odbija się o
ścianę. Ja już np. nie mam ochoty pewnych rzeczy nawet proponować, bo
wypaliłam się w tłumaczeniu, ,że może warto spróbować?
Tak jak ja to widzę - każdy pomysł jest wartościowy, jeśli nie jako
coś do realizacji od razu, to jako punkt wyjścia do wypracowania
czegoś lepszego. Ale trzeba o tym rozmawiać, a nie ukręcać mu głowę
jak tylko się pojawi.
Szczerze? Jestem w Stowarzyszeniu od bardzo niedawna, ale pozwolę
sobie na wyznanie, że już kilka razy rozważałam wypisanie się z niego.
Po prostu rozmawiam z ludźmi, słucham jak bardzo są zmęczeni
krytykanctwem, patrzę jak cudowna, fantastyczna energia rewelacyjnych,
pełnych pasji ludzi leży odłogiem, jak pomysły wypalają się lub
więdną. I takie marnowanie potencjału łamie mi serducho.
Przepraszam, że przy okazji pomysłu Jantarka (btw. Tomek, chętnie
pomogę, jakby co, pomysł jest fajny, można go też rozbudować) wylewam
z siebie to wszystko. Ale może czas głośno powiedzieć to, co tak wiele
osób mówi w rozmowach prywatnych - marazm, niechęć wobec działań i
wobec budowy wizerunku medialnego, ciągłe krytykanctwo i ubijanie
pomysłów są bardzo męczące. Ja na przykład nie mam już siły z tym
walczyć.
I żeby nie było - tak, zgłaszanie sensownych uwag krytycznych jest
ważne. Ale pytanie czy to musi odbywać się w tak nieprzyjemnej
atmosferze jak zazwyczaj, w poczuciu, że nie warto, czy może w
atmosferze burzy mózgów, w której pomysły się dopracowuje i poprawia,
a nie zarzyna?

Przepraszam, ja naprawdę myślę, że czas zacząć mówić te rzeczy głośno.
Jeśli zbyt ostro - przepraszam również, ale może ja po prostu jestem
już za bardzo zmęczona i mam potrzebę tupnięcia, nawet jeśli to
tupnięcie cokolwiek nerwowe. Ale zmieńmy coś, komunikujmy się inaczej,
proszę.

A pomysłowi Tomka dajmy szansę, jest fajny, można z nim coś zrobić.

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Tommy Jantarek
Wyjaśnię też może skąd pomysł z mediami. Ostatnio środowisko poetyckie było
mocno zdziwione, że nikt nic o nich nie wie. Ale dlaczego? Bo się kiszą w
własnym podwórku, nie reklamują, nie zapraszają prasy. W przypadku ich
oburzenia wystarczyło ich poprosić żeby sami znaleźli o sobie źródłowe
informacje. I stanęli jak wryci.
Dlatego myślę że warto nawet z małymi rzeczami wychodzić na zewnątrz i
właśnie się tym chwalić. Kto ma o Wikipedii mówic dobrze, jak nie my sami?
Komu ma zależeć na reklamie Wikipedii jeśli nie nam?

Jesli będziemy czekać aż prasa napisze o nas cokolwiek dobrego sama z
siebie, to umrzemy z tęsknoty.

Tommy Jantarek

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

patryk.matyjaszczyk
Zgadzam się z Natalią i Sebastianem. Świeży chociażby przykład sprzed kilku/kilkunastu godzin. Zaproponowałem reaktywowanie biuletynu. Sam się zgłosiłem, zadeklarowałem chęć redagowania. Nie oczekiwałem oklasków tylko odpowiedzi w stylu "Ok, masz ochotę to pisz" a doczekałem się wręcz zniechęcania mnie z niewiadomych powodów (przynajmniej ja to tak odbieram, nie było to napisałem wprost ale przeczytałem to jako "Po co się trudzić? Zawartość biuletynu i tak wychodzi z opóźnieniem, daj se chłopie spokój"). Gdyby nie późniejsze maile chociażby Przykuty czy Novej (tak się ten nick odmienia :)? ) pewnie "dałbym se spokój". Szkielet przygotowałem ( http://pl.wikimedia.org/wiki/Biuletyn/1-2012_%2823%29 ), daję sobie tydzień czasu na wydanie, proszę chętnych o pomoc i pisanie :)
Pozdrawiam,
Plogi

Dnia 8 maja 2012 14:13 Natalia <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> proszę.
>
> A pomysłowi Tomka dajmy szansę, jest fajny, można z nim coś zrobić.

Maciej Król
Nie przypuszczałem, ze pierwsza pękniesz, znaczy przede mną.

Maciej

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

> Dzisiaj na liście inna ogłasza, że kontakty z prasą to "robienie szoł".

I ma rację.

Nie ma sensu promowanie Wikipedii jako takiej, bo jest ona taką samą
oczywistością jak Google. Myślenie zwykłego użytkownika jest następujące:
Wikipedia to coś, co było od zawsze, pewnie jeszcze przed Internetem. Wikipedia
to jest takie coś, gdzie się czyta i się wie, i już. Zwykli użytkownicy,
przypadkowi - w ogóle nie zastanawiają się, kto i po co robi Wikipedię i kto
jest jej wydawcą. Jest im to całkowicie obojętne.

Dlatego też promowanie Wikipedii w tak ogólny sposób nic nie daje, bo niby co
miało dać? W tym zakresie tematycznym sprawa jest zamknięta, bo Wikipedia jest
wypromowana w stopniu zupełnym. Jest TOP-10 Sieci.

Biorąc powyższe pod uwagę, jeżeli robi się "szoł", to jest on nie dla
czytelników mediów tylko dla samych mediów.

Biorąc z kolei to pod uwagę, należy pamiętać, jak media działają. Mianowicie -
media nie są dla informowania czytelników, tylko dla robienia własnego szoł, bo
media nie są od misji tylko biznesu.

Biorąc z kolei to pod uwagę, konstatacja jest prosta - każda zwykła informacja
kierowana do ogółu na temat Wikipedii jest:

1) informacją sensacyjną, albo
2) nie ma jej w ogóle.

Ergo: Promocja Wikipedii w mediach może jedynie generować sensacje. Jeżeli nikt
na Wikipedii nikogo nie zabił, nie zgwałcił lub chociażby nie napisał jakiejś
głupoty w artykule, to nie ma tematu.

Wniosek:

Należy Wikipedię promować jedynie w środowiskach specjalistycznych, które albo
bardziej profesjonalnie korzystają z wiki, albo są potencjalnymi redaktorami -
naukowcy, uczniowie, biblioteki, działacze, hobbyści itp.

W związku z tym promocja Wikipedii powinna być ograniczona do informacji o
mechanizmie jej działania, a to z samej swojej natury nie interesuje zwykłego
czytelnika, tylko specjalistę, a więc mocno ogranicza liczbę czytelników.

A promocja Wikipedii tak w ogólności - co starałem się wykazać powyżej - jedynie
szkodzi, bo media siłą rzeczy będą szukały sensacji.

Beno

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Tommy Jantarek
Nie do końca się zgodzę. Nie możemy zapominać o społecznościowych serwisach
informacyjnych. Wszelkich MMiasto, eMiasto itp. A co szkodzi wrzucić nawet
samemu notkę że z okazji takiej to a takiej edycji Tygodnia Bibliotek w
miejscowej bibliotece Wikipedyści przekazali taką a nie inną Wikiksiążkę
plus jakaś fotografia? Zaszkodzić nie zaszkodzi, show nie robi, sensacji
niet, ale kiedyś może ktoś młody z zapałem przeczyta i zechce ostać
wikipedystą?

Możemy nic nie robić, tylko potem czy mamy prawo po polskiemu narzekać "a o
nas mówią źle!!" i w płacz uderzać?

Tommy J.

Dnia 8 maja 2012 Gemma napisał:

> Biorąc powyższe pod uwagę, jeżeli robi się "szoł", to jest on nie dla
> czytelników mediów tylko dla samych mediów.

Ale ten "szoł" to się dzisiaj nazywa Public Relations.

> [...]

> na Wikipedii nikogo nie zabił, nie zgwałcił lub chociażby nie napisał jakiejś

Komunikat w mediach nie musi być związany z samym wydarzeniem.
Jeśli popatrzysz na informacje prasowe różnych NGO-sów, to często
wypuklane są rzeczy całkowicie nieistotne, właśnie po to, aby łyknęły
to media. Czy to oznacza, że nie powinni prowadzić swojej podstawowej
działalności, bo jest ona nudna i mało medialna?

Potrafię sobie wyobrazić taki komunikat:

               Wikipedia w wersji drukowanej trafia do
                              bibliotek

          Polscy   Wikipedyści   rozdali   bibliotekom  50  książek  z
          artykułami z Wikipedii. Biblioteki publiczne w Częstochowie,
          Łodzi oraz Pile otrzymały książki na temat Fryderyka Chopina
          oraz Marii Curie Skłodowskiej.

          Skąd pomysł na wydrukowanie Wikipedii? "Oczywiście, gdybyśmy
          mieli  wydrukować  wszystkie 800 tysięcy artykułów, zajęłyby
          kilkanaście  metrów"  -  uśmiecha  się X, inicjator akcji. W
          projekcie  Wikiksiążki  wybraliśmy  dwie  postaci  ważne dla
          polskiej kultury i nauki.

          W każdej Wikiksiążce znajdziemy (...)

          Polska   Wikipedia   ma  już  850  tysięcy  artykułów  (...)
          Organizatorem    akcji   Wikiksiążki   jest   stowarzyszenie
          Wikimedia Polska, skupiające (...) itd.

> [...]
> czytelnika, tylko specjalistę, a więc mocno ogranicza liczbę czytelników.

Jedno drugiemu nie szkodzi. Pytanie, jakie są cele informacji
wysyłanych różnymi kanałami. Moim zdaniem nadal mamy coś do
powiedzenia dla "zwykłych" czytelników, przede wszystkim to, że
Wikipedię może każdy edytować i że nie robią tego cyborgi, a normalni
ludzie.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd * http://swiatczytnikow.pl :)

W dniu 8 maja 2012 14:13 użytkownik Natalia <[hidden email]> napisał:

> [...]
> Naprawdę, naprawdę nie warto, żeby wikipedyści opowiadali w mediach,
> że Wikipedia jest fajna? Żeby byli widoczni? Żeby pokazywali, że

Ja myślę, że równie szkodliwe dla atmosfery całej dyskusji są takie
właśnie jak wyżej "nadreaktywne" reakcje na wypowiedzi innych.
Wzmacniają one bowiem w sztuczny sposób negatywne fragmenty dyskusji,
które z natury rzeczy, przy zgłaszaniu różnych pomysłów muszą
wystąpić. Uboczny skutek tych "nadreakcji"  jest bowiem taki, że
odechciewa się w ogóle dyskutować o przedstawionych pomysłach, aby nie
być posądzonym o bycie "hamulcowym".   Dyskusje o pomysłach są rzeczą
naturalną i równie naturalne jest występowanie w nich elementów
krytycznych, z których istnieniem trzeba się pogodzić i zamiast się
obrażać, po prostu z nimi merytorycznie dyskutować, lub się nimi nie
przejmować i robić swoje. Np. mój mail, w którym użyłem określenia
"szoł" starał się raczej IMHO nakierować pomysł na nieco inną, szerszą
drogę włączenia się w IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek - co samo
wydaje mi się pomysłem fajnym - wartym wykorzystania zapasu książek,
które mamy. Już się wydawało, że pomysł szerszego rozesłania tych
książek podchwycił też Przykuta, który na stronie dyskusyjnej w wiki
Stow, zaczął tworzyć listę bibliotek, do których warto by wysłać
książki. Ale po Twoim mailu Natalio - z tego co ja napisałem zostanie
się pewnie w pamięci tylko to, że użyłem słowa "szoł", a następnie
długaśna dyskusja o promowaniu Wikipedii.

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Natalia Szafran-Kozakowska-3
Myślę, Tomku, że twoja odpowiedź nie jest całkiem w porządku - nie
odniosłeś się do żadnej z podniesionej przeze mnie kwestii, za to
uznałeś sam mail za niewłaściwy i szkodliwy i na tym się to zamknęło.
Ale za tym mailem stoi całe mnóstwo sytuacji, o których nikt głośno
nie mówi, właśnie po to, żeby nie psuć atmosfery, a które, mimo to,
siedzą w ludziach, co później w rozmowach prywatnych wychodzi. Ci,
którzy mnie znają, wiedzą, że nie mam skłonności do "nadreakcji" w
dyskusji i naprawdę rzadkością na Wikipedii były sytuacje, w których
puściłyby mi nerwy. Więc może warto zobaczyć za tym mailem efekt
długotrwałego powstrzymywania się od reagowania na przykre sytuacje?
Nie "nadreakcję", którą należy deprecjonować, a wskazanie, że sytuacja
nie jest idealna? Istnieje problem i, jak wynika z maili na tej
liście, widzę go nie tylko ja, być może więc nadszedł czas, żeby coś z
nim zrobić, zanim Stowarzyszenie straci zaangażowanie kolejnych osób,
które w zderzeniu ze ścianą krytyki odpadną? Tyle, że stawiasz mnie w
sytuacji, w której jakakolwiek dalsza dyskusja z mojej strony będzie
"nadreakcją" lub szkodzeniem atmosferze, mam wrażenie, że to nie jest
fair.

Mogę tylko zaapelować, żeby członkowie zarządu i okolic przyjrzeli się
uczciwie swojemu sposobowi dyskusji i ci, którzy mają z tym problem,
postarali się o większą otwartość na innych, mniej narzekania, większą
otwartość i uprzejmość wobec innych i ich wizji; żeby nie zarzynać
pomysłów na etapie ich kształtowania, żeby członkowie stowarzyszenia
nie dostawali ochrzanu np. za napisanie notki na swoim blogu itp.
Natomiast do wikipedystów o to, żeby bywali na IRC-u na spotkaniach
zarządu, żeby móc rozmawiać o kwestiach, które i ich dotyczą i
świadomie kształtować działania Stowarzyszenia. I żeby wierzyli w
swoje pomysły i nie dali się do nich zniechęcić. W końcu Wikipedia też
wydaje się pomysłem nierealnym i nierozsądnym - a jednak działa i
skupia wkoło siebie rewelacyjną, pełną energii społeczność :)
--
Magalia

Re: IX Ogólnopolski Tydzień Bibliotek

Tomasz Ganicz
W dniu 8 maja 2012 16:21 użytkownik Natalia <[hidden email]> napisał:
>Tyle, że stawiasz mnie w
> sytuacji, w której jakakolwiek dalsza dyskusja z mojej strony będzie
> "nadreakcją" lub szkodzeniem atmosferze, mam wrażenie, że to nie jest
> fair.

Zdecydowanie nie jest fair - przy średnio co drugiej dyskusji
dotyczącej jakiegoś pomysłu, gdy tylko zaczyna się jego krytyka
wyskakiwać z koszmarnie długimi mailami, które wracają do jakichś
starych, zadawnionych spraw, insynuują w mało przyjemny sposób różne
rzeczy, bez klarownego wyjaśnienia o co chodzi i wmawiają wszystkim
dookoła, że jest jakaś tajemnicza ściana, oraz dzielenia ludzi na tych
co są blisko obecnego zarządu i całą resztę. Powtarzam jeszcze raz, że
to o wiele bardziej psuje atmosferę niż sama, rzeczowa dyskusja -
nawet jak ta jest ostra. Jak się zgłasza jakiś pomysł, to trzeba być
przygotowanym także na jego krytykę i spokojnie do takiej krytyki
podejść.

Wielokrotnie przy różnych dyskusjach z Tobą stykałem się właśnie z
takim podejściem do krytyki. Zarzucanie drugiej osoby masą agresywnego
tekstu, w którym nie ma tak naprawdę argumentów odnoszących się do
meritum sprawy uniemożliwia jakąkolwiek sensowną dyskusję, chyba że
atakowana osoba ma jeszcze ochotę i czas wyłuskiwać z tych długaśnych
maili, te ich krótkie fragmenty, które zawierają jakieś rzeczowe
argumenty.

Tak - ja też mam dość serdecznie atmosfery, którą tego typu sposób
"dyskutowania" tworzy i Twój mail uruchomił mój stanowczy protest
przeciw atmosferze ciągłych insynuacji, przypominania starych spraw,
dzielenia ludzi, uniemożliwiania spokojnej analizy zgłoszonych
pomysłów.