Info som blir utdaterad

Habj-2
Det finns en sida på Meta som beskriver Stiftelsen.
http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimedia_Foundation
Den är lätt utdaterad (styrelsesammansättningen som anges där är inte
korrekt) men annars kunde det väl vara bra att översätta den till
svenska. Samtidigt känner jag mig tveksam. Tydligen är det svårt nog
att hålla de engelskspråkiga sidorna på Meta korrekta och uppdaterade.
En svensk översättning riskerar väl att ligga ouppdaterad i evighet.

Kanske man borde lägga något mycket kortfattat på svwiki, på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikimedia_Foundation
med länkar till sidor om styrelse
http://wikimediafoundation.org/wiki/Board_of_Trustees
och anställd personal
http://wikimediafoundation.org/wiki/Staff

Alla de sidorna skulle kunna översättas... men gör man det åstadkommer
man en version som småningom kommer att bli inaktuell. Vi har
diskuterat diverse lösningar på translators-l för att förhindra att
det ligger gammalt utdaterat skräp, men ännu inte hittat något. Ska
man ge sig på de här sidorna eller ej? Jag känner mig kluven. Faktum
är att en kort text på svwiki både är lättare att hitta, och mera
troligt kommer att hållas uppdaterad.

Re: Info som blir utdaterad

Stefan-52
habj <sweetadelaide@...> writes:

> [...]
> man ge sig på de här sidorna eller ej? Jag känner mig kluven. Faktum
> är att en kort text på svwiki både är lättare att hitta, och mera

Vi lägger en difflänk,
http://wikimediafoundation.org/w/index.php?title=Board_of_Trustees&oldid=17724,
 på sidan, ungefär som vi gör när vi översätter vanliga artiklar från andra
språkversioner, med hämtningsdatum och sånt. Den som uppdaterar sidan kan ändra
till aktuell difflänk och hämtningsdatum. Hur hållbart det är vet jag inte, men
det är i alla fall ett försök att hålla sidan aktuell.

~~~~
http://sv.wikipedia.org/wiki/User:StefanB