Janusz Weiss o definicji całki na Wikipedii:)

Janusz Weiss o definicji całki na Wikipedii:)

Adrian Grycuk
Cześć,

polecam Wam w wolnej chwili obejrzenie dla relaksu fragmentu ostatniej debaty Uniwersytetu Otwartego UW z 25 października, gdzie zdarzyła się taka oto sympatyczna sytuacja, kiedy to Janusz Weiss stwierdził nagle (w 25 min), że nie mógł znaleźć na Wikipedii definicji…. całki.

No i co z tego wynikło, kiedy obecni na wypełnionej po brzegi auli (ja oczywiście też:)) zaczęli to sprawdzać na swoich urządzeniach mobilnych. Epilog – od 1 godz. 28 min. nagrania.

http://www.uo.uw.edu.pl/debata

Muszę powiedzieć, że naprawdę trudno być na konferencji związanej z popularyzacją nauki, żeby Wikipedia nie pojawiła się w jakimś ciekawym kontekście. Na przykład dzisiaj, na szkoleniu wydawnictwa Wiley w Warszawie dla autorów artykułów naukowych przedstawicielka EASE (Europejskiego Stowarzyszenia Redaktorów Naukowych) bardzo chwaliła Wikipedię, prezentując m.in. jak sprawdzać tłumaczenia słów i definicji w innych językach przechodząc z haseł polskich na hasła w innych wersjach językowych, zachęcała do wzbogacania zawartości Wiki i samodzielnych edycji (chwaląc przy okazji VE), oraz do zgłaszania błędów przez „Zgłoś błąd”. No i zdjęcia z Commons w jej prezentacji – wszystkie podpisane wzorowo!

Pozdrawiam,
Adrian
(Boston9)

Re: Janusz Weiss o definicji całki na Wikipedii:)

/
> [...]
| sympatyczna sytuacja, kiedy to Janusz Weiss stwierdził nagle (w 25 min), że nie
| mógł znaleźć na Wikipedii definicji…. całki.

Obejrzałem. No cóż, pan redaktor (niestety) Janusz Weiss w tej 25. minucie albo bezczelnie - przepraszam za grube słowo - rżnął głupa albo z premedytacją prowokował. Tak samo zresztą, gdy w 88. minucie oznajmił, że wpisanie w Internecie słowa "słoń" spowoduje wyszukanie sami wiecie czego (czyli seksu). Plwiki ma hasło "Całka" od samego początku, choć oczywiście szału nie ma (i w sensie redakcyjnym i merytorycznym pewnie też), ponadto jest to hasło obecnie w zasadzie porzucone, ale podstawowe informacje zawiera.

Choć z pewnego punktu widzenia takie głupawa antywikipediane prowokacje mają sens, bo powodują spokojną i rzeczową kontrę jak np. na danym wykładzie prof. Axera. Przy okazji, taki stosunek profesury do W. jest szerszy - wystarczy wskazać np. prof. Klausa Bachmana czy (naszego) prof. Dariusza Pundita ;-) .

Re: Janusz Weiss o definicji całki na Wikipedii:)

Tomasz Ganicz
W dniu 26 listopada 2013 23:04 użytkownik Dorożyński Janusz (4-webd)

No tak - jak się da "Słoń" do google to wcale nic seksualnego nie
wychodzi przynajmniej na pierwszym ekranie :-) Przynajmniej mnie :-)
Może jak ktoś głównie ogląda seks-stronki, to mu potem google podsyła
wyżej linki do takich stronek :-) Trochę stracił tymi wypowiedziami w
moich oczach Pan Wajs - nawet bardziej za tego "słonia" niż za
dyskusję o całkach w Wikipedii :-)

Re: Janusz Weiss o definicji całki na Wikipedii:)

Tomasz Ganicz
W dniu 26 listopada 2013 23:09 użytkownik Tomasz Ganicz
<[hidden email]> napisał:

> [...]

Ups.. przepraszam za przekręcenie nazwiska. Nie było intencjonalne.