Kolejny poprawiacz autobiografii: Piotr Czerski

Kolejny poprawiacz autobiografii: Piotr Czerski

Ejdzej Wikipedysta
Czy Piotr Czerski i Konrad Piotr Klecha
(http://www.it-faq.pl/EditModule.aspx?tabid=583&mid=1253&def=Cs_ITSCS_CMS_Articles_View&ArticleID=1567)
to ta sama osoba? Jeśli nie, to skąd się wzięło to:
http://www.protest.instytutksiazki.pl/, a jeśli tak to czy "Piotr
Czerski" to pseudonim, czy też nastąpiła zmiana nazwiska?

--
Wikipedysta:A.J.

Re: Kolejny poprawiacz autobiografii: Piotr Czerski

szwedzki
2006-01-07 (16:56:49) Ejdzej Wikipedysta wrote:

> [...]
> http://www.protest.instytutksiazki.pl/, a jeśli tak to czy "Piotr
> Czerski" to pseudonim, czy też nastąpiła zmiana nazwiska?

To ta sama osoba (Piotr Czerski to pseudonim); zapewne nie życzy sobie podawania nazwiska, ale
skoro zostało ujawnione przez niego samego publicznie?

pzdr
szwedzki

06-01-07, szwedzki napisał(a):

> To ta sama osoba (Piotr Czerski to pseudonim); zapewne nie życzy sobie podawania nazwiska, ale
> skoro zostało ujawnione przez niego samego publicznie?
Ano właśnie: http://www.pg.gda.pl/pismo/02_05/cz3.pdf. Po krótkim
zapoznaniu się z jego działalnością, nie wygląda mi na kogoś, kto by o
to kruszył kopie, więc może nie będzie awantury jak o wiek tamtej
dziennikarki.

06-01-07, Ejdzej Wikipedysta napisał(a):

> [...]
> zapoznaniu się z jego działalnością, nie wygląda mi na kogoś, kto by o
> to kruszył kopie, więc może nie będzie awantury jak o wiek tamtej

Chociaż jak dogrzebałem się tam też, że urodził się w prima aprilis,
to może mnie znielubić!

> [...]

Ejdzej Wikipedysta

> Chociaż jak dogrzebałem się tam też, że urodził się w prima aprilis,

Przesyłam wypowiedź Czerskiego z naszych dyskusji:
----
    * w tym przypadku imię i nazwisko nie są podstawowymi
informacjami; nie jestem "bardziej znany" pod pseudonimem, bo w
obszarze działalności o którym mowa w tej nocie nigdy nie używałem
prawdziwego nazwiska - a jeżeli było ono publikowane to zawsze wbrew
mojej woli.
    * nie ma też żadnych powodów, żeby je podawać - zgodnie z
powyższym wszystkie osoby, które mogłyby szukać informacji na mój
temat szukać będą ich pod hasłem "czerski". także osoby, które "znały
mnie wcześniej".
    * bez zaglądania strzelam w ciemno, że dyskusja dotyczyła takich
przypadków, jak ukrywanie przez polityków informacji o problemach z
prawem na przykład. istotnie, tutaj niewątpliwie przyjaciółką prawda;
natomiast w moim przypadku przywoływanie starożytnych cytat jawi się
nadużyciem, a odsyłanie do "szerszego grona" - spychologią.
----

Więcej na dyskusjach Ejdzej i Czers. Ja już swoje powiedziałem.

--
Wikipedysta:A.J.

Re[2]: Kolejny poprawiacz autobiografii: Piotr Czerski

szwedzki
2006-01-08 (09:55:59) Ejdzej Wikipedysta wrote:

> Więcej na dyskusjach Ejdzej i Czers. Ja już swoje powiedziałem.

Nie podzielam argumentów Czerskiego, ale myślę, że nie ma też za
bardzo o co kruszyć kopii w tym wypadku. Twórcy na dorobku mają swoje
strategie.

Poza tym zdarzają się kłopoty z pracodawcami; znam przypadek prawnika
publikującego wyłącznie pod pseudonimem z powodu kłopotów z
korporacją.

szw.