Konkurs związany z Wikiekspedycją 2013

Adam Kliczek / Wikipedia
Witam,

Wpadłem niedawno na pomysł by w związku z Wikiekspedycją na Dolny Śląsk
zorganizować konkurs na rozbudowę haseł w Wiki dotyczących tego terenu.

Szkic zasad widzę następująco: konkurs trwa od 19 lipca do powiedzmy 15
sierpnia. Edytujący rozbudowują dowolne hasła dotyczące Dolnego Śląska i
obowiązkowo wstawiają na stronę dyskusji haseł szablon {{Wikiekspedycja
2013 konkurs}}, tak żeby dało się łatwo znaleźć te rozbudowane hasła. Na
koniec zbiera się komisja konkursowa, która wybiera 3 autorów, którzy
dokonali najbardziej znaczących edycji pod względem objętości i zgodności z
zasadami Wiki. Zwycięzcy otrzymują nagrody książkowe.

Dla zachęcenia do udziału w trakcie Wikiekspedycji będziemy codziennie
publikować 3 propozycje haseł do rozbudowy.

W związku z tym konkursem szukam osoby, która chciałaby się zająć kwestiami
organizacyjnymi - monitorowaniem edycji, tworzeniem rankingu, dopracowaniem
regulaminu, odpowiadaniem na pytania. Doświadczenie w tego typu akcjach
mile widziane (np. DNA). Ja oczywiście służę wsparciem, ale niestety nie
dam rady tego rozbić sam - będę nieco zajęty robieniem zdjęć. ;)

Opracowałem wstępnie regulamin na podstawie regulaminu WLZ:

http://pl.wikimedia.org/wiki/Wikiekspedycja_2013/konkurs

Czekam na chętnych. :)

*Adam Kliczek (CLI)*
*fotograf, redaktor*
Stowarzyszenie Wikimedia Polska / Wikipedia
tel. (+48) 519-520-107
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:CLI
https://www.facebook.com/adam.kliczek.photography

Re: Konkurs związany z Wikiekspedycją 2013

Paweł Borkowski
Pomysł jest świetny. Trzeba byłoby tylko doprecyzować o jaki Dolny Śląsk
nam chodzi (województwo dolnośląskie, czy może Dolny Śląsk
geograficzno-historyczny? ;)) i jakie hasła wchodziłyby w skład takiego
konkursu (np. biografie raczej odpadają - ciężko będzie stwierdzić, czy
dana osoba jest związana na tyle mocno z Dolnym Śląskiem, żeby ją do
tematyki konkursu zaliczyć - bo i niby jakie kryteria tu przyjąć?).
Myślę, że część osób (np. mnie ;)) powinno to zmobilizować do
napisania/poprawy haseł z tej tematyki.

Swoją drogą może dałoby radę zrobić coś podobnego przy okazji Wiki Lubi
Zabytki? Od momentu wprowadzenia tego konkursu przybyły nam tysiące
zdjęć, których często... nie ma gdzie wykorzystać, bo dane zabytki nie
mają swoich haseł na wiki! Myślę, że konkurs na pisania/rozbudowę haseł
związanych z zabytkami mógłby tu nieco pomóc. A połączenie go z
konkursem fotograficznym sprawiłoby, że być może do aktywnego edytowania
na wiki skusiłaby się chociaż garstka osób, które dotąd tylko pstrykały
fotki.

Paweł Borkowski / 99kerob

W dniu 2013-07-14 18:40, Adam Kliczek / Wikipedia pisze:

> [...]
>
> http://pl.wikimedia.org/wiki/Wikiekspedycja_2013/konkurs
>
> Czekam na chętnych. :)

Re: Konkurs związany z Wikiekspedycją 2013

Tomasz Ganicz
W dniu 16 lipca 2013 13:51 użytkownik Paweł Borkowski <[hidden email]> napisał:

> [...]
> sprawiłoby, że być może do aktywnego edytowania na wiki skusiłaby się
> chociaż garstka osób, które dotąd tylko pstrykały fotki.

W zeszłym roku, zaraz po zakończeniu Wiki Lubi Zabytki był tematyczny
tydzień zabytkowy:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Tygodnie_tematyczne/Tydzie%C5%84_Zabytk%C3%B3w#Zrobione

który nawet zaskutkował napisaniem 67 nowych artykułów, co jest
oczywiście prawie niczym przy ponad 57 000 zabytków rejestrowych, z
których opisanych jest może gdzieś 1/3, natomiast obfotografowanych
jest już ponad 50%.  Można by wspomóc jakimiś nagrodami.... tylko IMHO
raczej ogólnopolsko a nie w obrębie jednego województwa, czy regionu,
bo WLZ jest też ogólnopolski. Trzeba też pamiętać - że nagrody za
content tekstowy są ogólnie dość ryzykowne - już przy zdjęciach są
kwasy wśród części uczestników - dlaczego nagrodę dostał ktoś inny...
- choć w przypadku WLZ jest jury z ekspertami z zewnątrz i zdjęcia
generalnie jest łatwiej ocenić niż teksty. Ocena tekstu - oprócz
jakości i długości - przy nagrodzie musi zawierać dokładną analizę
merytoryczną, której powinna dokonać osoba z odpowiednią wiedzą.
Inaczej będzie wtopa jak nagrodę dostanie artykuł, który ma błędy
merytoryczne...  Ja bym ten konkurs lokalny związany z Wikiekspedycją
potraktował jako eksperyment w małej skali, z tymże już nawet przy nim
postarałbym się poszukać choć jednego specjalistę od zabytków - który
by sprawdził kandydatów do nagrody pod względem merytorycznym...

Re: Konkurs związany z Wikiekspedycją 2013

anwar2@o2.pl
ciekawy pomysł,też nawet o tym myślałem ale mnie uprzedzono,niektóre warto przybliżyć współczesnosci
Dnia 16 lipca 2013 14:15 Tomasz Ganicz &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
W dniu 16 lipca 2013 13:51 użytkownik Paweł Borkowski &lt;[hidden email]&gt; napisał:
&gt; Swoją drogą może dałoby radę zrobić coś podobnego przy okazji Wiki Lubi
&gt; Zabytki? Od momentu wprowadzenia tego konkursu przybyły nam tysiące zdjęć,
&gt; których często... nie ma gdzie wykorzystać, bo dane zabytki nie mają swoich
&gt; haseł na wiki! Myślę, że konkurs na pisania/rozbudowę haseł związanych z
&gt; zabytkami mógłby tu nieco pomóc. A połączenie go z konkursem fotograficznym
&gt; sprawiłoby, że być może do aktywnego edytowania na wiki skusiłaby się
&gt; chociaż garstka osób, które dotąd tylko pstrykały fotki.
&gt;
[...]

Na stronie Stowarzyszenia można przeczytać relację z dwóch pierwszych dni
Wikiekspedycji 2013. Konkursu na rozbudowę haseł nie udało mi się
uruchomić, ale i tak będę codziennie zamieszczać linki do dwóch "stubowych"
haseł, do których dodaliśmy zdjęcia. Zachęcam serdecznie do pomocy w ich
rozbudowie - mamy dużo materiałów promocyjnych dotyczących Dolnego Śląska i
chętnie się nimi podzielę z aktywnymi edytorami. :)

W dniu 17 lipca 2013 09:13 użytkownik [hidden email] <[hidden email]> napisał:

> [...]
> by sprawdził kandydatów do nagrody pod względem merytorycznym...

Re: Konkurs związany z Wikiekspedycją 2013

Zapomniałem o linku do relacji:

http://pl.wikimedia.org/wiki/Wikiekspedycja_2013/relacja#20_lipca

[...]