Kontonummer til Wikimedia Norge

John at Darkstar
Ikke legg ut kontoinformasjon for innbetaling av medlemskap og lignende
til Wikimedia Norge på ubeskyttede sider. Sjansen for at noen tror
kontonummeret er korrekt, selv om det kan være endret, er svært stor.
Slik informasjon er et fluepapir for vandalisme, og dermed er det bedre
å vise til en beskyttet side. Sidene på meta, og også Tinget på
bokmålsutgaven, bør være åpne og tilgjengelig for de som har aktuell
informasjon. De bør absolutt ikke beskyttes kun fordi det er et ønske om
å gjøre kontonummeret kjent.

Dette er korrekt informasjon [1], sjekk eventuelt at din nettbank gir
korrekt informasjon tilbake når du fyller ut, om du har en nettbank som
rapporterer adresseinformasjon utfra kontonummeret.

Denne informasjonen ligger i Mediawiki-rommet på bokmålsutgaven slik at
ingen kan nedbeskytte siden ved et uhell, og slik at ingen andre enn
administratorer kan endre siden. Informasjonen vil senere bli gjort
tilgjengelig på Wikimedia Norges sider når de er oppe.

John Erling Blad

[1]http://no.wikipedia.org/wiki/MediaWiki:Wikimedia_Norge

Re: [Wikino-admin-l] Kontonummer til Wikimedia Norge

Jon Harald Søby
Gjort, kopierte bare MediaWiki-sida fra bokmålswikipedia.

--
Jon Harald Søby
http://meta.wikimedia.org/wiki/User:Jon_Harald_S%C3%B8by