LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Zbigniew Czernik
Hej

Zastanawia mnie czemu wrzucając zdjęcie w ramach WLZ jestem "zmuszany"
do licencji CC-BY-SA 3.0 PL? Chodzi o to, że nie mogę wrzucić np. na
licencji CC-BY (bez SA), która jakoś bardziej mi pasuje :-)
Wiadomo, mogę olać WLZ i wrzucać na jakiej mi pasuje, ale jednak
statystyki mógłbym przy okazji podbić...

Pozdrawiam
Zbigniew Czernik

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Maciej Król
W dniu 11 września 2012 11:51 użytkownik Zbigniew Czernik <
[hidden email]> napisał:

> [...]
> Wiadomo, mogę olać WLZ i wrzucać na jakiej mi pasuje, ale jednak
> statystyki mógłbym przy okazji podbić...

Zostały ustalone okreslone zasady do uczestnictwa w konkursie z nagrodami.
IMO możesz wrzucić w ramach projektu WLZ, ale nie będziesz brał udziału w
organizowanym przy okazji konkursie foto.

Z poważaniem,

Maciej Król

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Marek Mazurkiewicz
Myślę że w przyszłym roku warto zmienić regulamin i przyjmować też prace na
CC-BY.

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

W dniu 11 września 2012 12:26 użytkownik Maciej Król
<[hidden email]> napisał:

> Zostały ustalone okreslone zasady do uczestnictwa w konkursie z nagrodami.
> IMO możesz wrzucić w ramach projektu WLZ, ale nie będziesz brał udziału w
> organizowanym przy okazji konkursie foto.

W tym roku nie zmienimy już regulaminu - bo konkurs jest w toku - ale
w przyszłym można by zmienić ten punkt, tak żeby było możliwe
ładowanie na CC-BY-SA 3.0 PL lub na dowolnej innej licencji, która
jest z CC-BY-SA 3.0 jednostronie kompatybilna (czyli CC-BY i CC-0 w
praktyce).

Możesz też jako właściciel prawa autorskich zawsze już po konkursie
przelicencjonować swoje zdjęcia na bardziej liberalną licencję. Możesz
też - jeśli chcesz już teraz w sumie udostępnić to zdjęcie
jednocześnie na CC-BY-SA 3.0PL i CC-BY - to trochę bez sensu od strony
praktycznej - ale prawnie jest OK.

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Agnieszka Kwiecien
2012/9/11 Maciej Król <[hidden email]>:
> [...]
> IMO możesz wrzucić w ramach projektu WLZ, ale nie będziesz brał udziału w
> organizowanym przy okazji konkursie foto.

Na stronie WP:WLZ napisane jest jednoznacznie, że dotyczy konkursu i
nie ma na niej wzmianki, że można wziąć udział w akcji bez udziału w
konkursie. Chętnie przesłałabym trochę zdjęć, poza konkursem, ale też
fajnie byłoby gdyby zdjęcia te były ujęte w statystykach. Czy do tego
wystarczy, że wstawiony zostanie tylko szablon {{zabytek}}?

Nova, Agnieszka Kwiecień

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Przykuta
> [...]
> fajnie byłoby gdyby zdjęcia te były ujęte w statystykach. Czy do tego
> wystarczy, że wstawiony zostanie tylko szablon {{zabytek}}?

Zobacz w punkcie IV "Dla zaawansowanych":

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wiki_Lubi_Zabytki

Potrzebny jeszcze szablon

{{Wiki Loves Monuments 2012|pl}}

i szablon licencji

{{self|cc-by-sa-3.0-pl}}

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Agnieszka Kwiecien
2012/9/12 Przykuta <[hidden email]>:

> Zobacz w punkcie IV "Dla zaawansowanych":

> [...]

Hmm, w tym punkcie jest:

"(...) przy opisie dodać szablon {{Wiki Loves Monuments 2012|pl}}
(dzięki niemu bierzemy udział w konkursie (...)"

a ja w konkursie z nagrodami udziału brać nie chcę (zresztą regulamin
wyklucza członków KR WMPL) i wolę mieć jasną sytuację zanim coś
prześlę. Pytanie czy mogę przesyłać pliki na ogólnych zasadach WLZ, a
potem moje zdjęcia nie będą brane pod uwagę przy przyznawaniu nagród?

Nova, Agnieszka Kwiecień

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Przykuta
> [...]
> prześlę. Pytanie czy mogę przesyłać pliki na ogólnych zasadach WLZ, a
> potem moje zdjęcia nie będą brane pod uwagę przy przyznawaniu nagród?

A, fakt - to się chyba nie da :( Ale możesz przesłać pozakonkursowo, aby jakość i liczba fotek zabytków była lepsza i pełniejsza na Commons - jak również na wiki ;)

Plam ciemnych jeszcze nieco jest:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/wykazy#Stan_przygotowa.C5.84

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Tomasz Ganicz
W dniu 12 września 2012 09:32 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> A, fakt - to się chyba nie da :( Ale możesz przesłać pozakonkursowo, aby jakość i liczba fotek zabytków była lepsza i pełniejsza na Commons - jak również na wiki ;)

No nie da się - organizatorom konkursu na poziomie międzynarodowym
chodzi o pobicie rekordu Guinessa - więc zdjęcie albo bierze udział w
konkursie, albo nie. Nie może brać udziału jednocześnie nie biorąc :-)

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Zbigniew Czernik
W dniu 12.09.2012 09:32, Przykuta pisze:

> Plam ciemnych jeszcze nieco jest:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/wykazy#Stan_przygotowa.C5.84

Może podepnę sie jeszcze pod wątek -
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Wiki_Lubi_Zabytki/wykazy/wojew%C3%B3dztwo_podkarpackie/powiat_ni%C5%BCa%C5%84ski
z tego powiatu wszystkie zdjęcia (poza prywatnymi domami, bo ich nie
fociłem) są na Commons, trzeba je tylko powrzucać do tabelek.
Informuję, bo może byłby ktoś chętny do uporządkowania - ja na razie nie
mam czasu, ale w razie pytań służę pomocą.

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Agnieszka Kwiecien
2012/9/12 Tomasz Ganicz <[hidden email]>:

> No nie da się - organizatorom konkursu na poziomie międzynarodowym
> chodzi o pobicie rekordu Guinessa - więc zdjęcie albo bierze udział w
> konkursie, albo nie. Nie może brać udziału jednocześnie nie biorąc :-)

Ano właśnie, taki był mój niestety wniosek po przeczytaniu regulaminu,
ale maile w tym wątku rozbudziły moje nadzieje. Chodzi o to, że taki
udział we wspólnej akcji działa mobilizująco i w ogóle, miło byłoby
dodać coś od siebie do tego "rekordu Guinessa", nagrody są bez
znaczenia. Szkoda, że nie jest to projekt, którego konkurs jest tylko
częścią.

Nova, Agnieszka Kwiecień

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Zbigniew Czernik
W dniu 11.09.2012 13:46, Tomasz Ganicz pisze:

> [...]
> ładowanie na CC-BY-SA 3.0 PL lub na dowolnej innej licencji, która
> jest z CC-BY-SA 3.0 jednostronie kompatybilna (czyli CC-BY i CC-0 w

Hej

Pragnę zauważyć, że w tym roku nadal wymaga się od uczestników wrzucania
na CC-By-SA :(

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Tomasz Ganicz
Możesz jako autor przelicencjonować sobie dowolne każdy swój plik na
Commons na licencję bardziej liberalną i zgodną z CC-BY-SA już po
konkursie :-)  Możesz też od razu dodać licencję CC-BY (i jakąkolwiek
inną) - w Commons podwójne licencjonowanie jest legalne - wtedy
ładując na CC-BY-SA PL foty - spełniasz warunki konkursu, a zaraz
potem możesz sobie dodać jeszcze w opisie szablon CC-BY, GNU-FDL, FAL
i co tam tylko chcesz..  Wtedy spełnisz warunek konkursu i zarazem
dodatkowo udostępnisz też swoje zdjęcia tak jak lubisz.

W dniu 29 września 2013 20:08 użytkownik Zbigniew Czernik
<[hidden email]> napisał:

> Hej
>
> Pragnę zauważyć, że w tym roku nadal wymaga się od uczestników wrzucania
> na CC-By-SA :(
>
> Pozdrawiam

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Adrian Grycuk
W dniu 2013-09-29 21:03:11 użytkownik Tomasz Ganicz <[hidden email]> napisał:
> [...]
> i co tam tylko chcesz..  Wtedy spełnisz warunek konkursu i zarazem
> dodatkowo udostępnisz też swoje zdjęcia tak jak lubisz.

Hej,

zaciekawiliście mnie tą sprawą. W czym konkretnie dla użytkownika z Polski, działającego na Commons, CC-BY-SA PL jest inna (gorsza?) od CC-BY-SA?

Czy są jakieś praktyczne różnice, które są lub mogą być ważne dla autora zdjęć?

Dzięki serdeczne za praktyczny komentarz,

Adrian (Boston9)

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Tomasz Ganicz
Licencje CC-BY-SA - wersja międzynarodowa i CC-BY-SA PL - sa wzajemnie
przenoszalne. To znaczy jak utwór jest na CC-BY-SA jakiejkolwiek, to
można go użyć także na CC-BY-SA PL. W ramach konkursu istotne jest to,
że wg polskiego prawa - umowy (a licencja to rodzaj umowy) - muszą być
spisane w języku polskim aby były ważne na terenie RP. Ponadto
CC-BY-SA PL ma różne klauzule, które odnoszą się bezpośrednio do
zapisów polskiego prawa autorskiego, dlatego jest lepiej dostosowana
do polskich warunków. Chodzi o takie klauzule jak zrzeczenie się
pośrednictwa OZZ-tów, warunku bezterminowości zamiast "wieczności"
licencji itp. W polskim prawie autorskim jest zapisany np. domyślne
pośrednictwo OZZ-tów, w reprezentowaniu interesów twórców, zatem jak
twórca nie chce tego pośrednictwa to musi to zapisać w umowie ;-) Tak
samo wg polskiego prawa nie ma "wiecznych" umów cywilno-prawnych,
tylko na czas nieokreślony itd...

W dniu 29 września 2013 21:10 użytkownik Adrian Grycuk
<[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> Czy są jakieś praktyczne różnice, które są lub mogą być ważne dla autora zdjęć?
>
> Dzięki serdeczne za praktyczny komentarz,

Re: LIcencja dla zdjęć (WLZ)

Borys Kozielski-2
Jednym z ważnych aspektów może być mołżiwośc umieszczeznia w youtube na
licencji CC-BY, tam nie można określić innej wolnej licencji...

Borys Kozielski
*reporter, fotograf*
Wikiradio
(+48) 602-21-88-51