MTC компајлер

Mihajlo Andjelkovic
Ево да вас све обавестим да сам данас завршио онлајн издање мог
компајлера за шаблоне, на коме сам успореним темпом радио задњих месец
дана. Такође сам заокружио синтаксу UTF-8 подршком.

О овом пројекту је већ било речи на мејлинг листи википедије, где није
негативно оцењен (што је најбитније :-) ) а пре презентовања на вишем
нивоу бих желео чути коментаре и сугестије, ако их има.

Опис синтаксе (српска верзија није ажурирана):
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA:%D0%9C%D0%B8%D1%85%D0%B0%D1%98%D0%BB%D0%BE_%D0%90%D0%BD%D1%92%D0%B5%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%9B/mtc_%28en%29

Онлајн верзија:
http://mtc.cpptea.com/main.cgi

Поздрав

Re: MTC компајлер

Драган Сатарић
А јел може неки пример из живота. Чисто да видимо лепоте и предности.

Re: MTC компајлер

Драган Сатарић
Успут, баш ме занима како би се могао употребити тај макро процесор (или како ти кажеш компајлер) за шаблон

ДемографијаФР

који је пример ноћне море и ужаса.

Re: MTC компајлер

Mihajlo Andjelkovic
Хајде редом. Прво питање беше о практичним применама овог софтвера.
Поред примера који већ стоји на страници са описом језика (одељак An
example), а тренутно се користи за побољшано ротирање слика /
изабраних чланака / биографија итд. на порталима Француска,
Информатика и евентуално још неким деловима википедије (шаблон „Модул
по интервалу"), могу да наведем и шаблоне за замену тачке у запету у
реалном броју, од којих се први тренутно користи у споменицама за број
чланака:

- http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:PointToComma1
- http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:PointToComma2
- http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:PointToComma3
- http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:PointToComma4
- http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:PointToComma5

Оно што се може видети из петог примера (упоредити код шаблона са MTC
кодом), а већ сам помињао на тргу/Техника,

http://sr.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0%3A%D0%A2%D1%80%D0%B3%2F%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0&diff=1127498&oldid=1127213

је способност „паковања" коју MTC поседује. Кад се ради са неким
парчетом шаблона које се пуно пута понавља, исто се може заменити са
једном константом која је у запису доста мања. Ово само за себе чини
код у одређеним случајевима читљивијим. У неким много читљивијим.
Пример наведен на тргу је настао из више него 8 пута мањег MTC кода.

Уз то могу да наведем и пример класичних кутијица са опционим пољима.
Мени је нпр. лакше да куцам:

pif(слика)( <tr><td colspan="..."> ... )

него

{{ #if: {{{слика|}}} | <tr><td colspan="..."> ... }}

Такође, у MTC коду се LF могу користити до миле воље, јер без
експлицитног навођења са \n неће бити приказани у компајлираном
шаблону. То омогућује одвајање одељака табела или секција шаблона
празним линијама, што би у обичном шаблону изазвало спуштање приказане
табеле или чак целог чланка за исти тај број линија.

Оно што може изгледати небитно, но по мени није, јесте да MTC такође
подржава C-олике коментаре, што може бити корисно у дугорочном
пројектовању шаблона јер омогућава удобно и прегледно писање опширних
коментара који могу бити од користи другим програмерима, док притом
важи и да се исти ти коментари не укључују у код шаблона, те му не
смањују ефикасност као што би то био случај са <!-- -->, укљученим
директно у код шаблона.

У укупном скору, сваки елеменат MTC пружа неко поједностављење
синтаксе а њега самог сматрам прегледнијим и подеснијим за дугорочне
израде шаблона од стране више људи.

Re: MTC компајлер

Mihajlo Andjelkovic
Драгане, шаблон ДемографијаФР

http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:%D0%94%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D0%B8%D1%98%D0%B0%D0%A4%D0%A0

кога си навео је изгледа следећи кандидат за оптимизацију, као што је то био ЗД

Шаблон:
http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD:%D0%97%D0%94

Разговор:
http://sr.wikipedia.org/w/index.php?title=%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%98%D0%B0%3A%D0%A2%D1%80%D0%B3%2F%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0&diff=1150899&oldid=1147808

Како и шта, заиста нисам сигуран :-) то је још једна од оних
Рубен-Голдбергових машина.

Re: MTC компајлер

Mihajlo Andjelkovic
Дакле да закључим причу о шаблону ДемографијаФР. Нашао сам начин да га
доста поједноставим (в. страницу за разговор дотичног) но ово уводи и
промену синтаксе, што значи да би истог требало модификовати у свим
чланцима у којима се користи. По мишљењу екипе која би ово радила,
цела ствар представља превелики посао.

Re: MTC компајлер

Горан Обрадовић
Па јел се то да аутоматизовати (бот)?

Током 24.9.07., Mihajlo Andjelkovic <[hidden email]> је написао:
[...]

Па да. Реч је о једноставној трансформацији.
На жалост, ја још немам бота који би могао да се улогује.

Заправо цела прича са оптимизацијом шаблона и послом који бот треба да
обави нема много заједничког са MTC. :-)

Re: MTC компајлер

Kašterović Slobodan
Ако ми доставите списак чланака (категорија?), може Слобот (не у пајтону
негу у перлу) то да среди.

Каштер

--

pozdrav/mfg

Slobodan Kasterovic

Lönsstr. 2a
64850 Schaafheim

Telefon: +49 (0)6073 740748
Telefax: +49 (0)1212 511257494
Mobil:   +49 (0)174 8582314
e-Mail:  [hidden email]

Diese E-Mail enthaelt vertrauliche und/oder rechtlich geschuetzte
Informationen. Wenn Sie nicht der richtige Adressat sind oder diese
eMail irrtuemlich erhalten haben, informieren Sie bitte sofort den
Absender und vernichten Sie diese Mail. Das unerlaubte Kopieren
sowie die unbefugte Weitergabe dieser Mail ist nicht gestattet.

Ovo elektronsko pismo sadrzi povjerljive i/ili pravno zasticene informacije.
Ako vi niste u zaglavlju navedeni primalac ili ste ovo el. pismo dobili
greskom,
obavezno informisite posiljaoca i unistite ga.
Kopiranje ili prosljedjivanje drugima je izricito zabranjeno.

Re: MTC компајлер

Filip Maljković
Momci, pogledajte razgovor o doticnom sablonu. :))

Filip

Re: MTC компајлер

Mihajlo Andjelkovic
Ја већ напоменух да има људи који сматрају да се ради о много много
измена. (Хоћу рећи: можда су и у праву).

Re: MTC компајлер

Nikola Smolenski
On Monday 24 September 2007 11:14, Mihajlo Andjelkovic wrote:
> [...]
> промену синтаксе, што значи да би истог требало модификовати у свим
> чланцима у којима се користи. По мишљењу екипе која би ово радила,

Што се бота тиче, може се направити нови шаблон, рецимо само Демографија, па
бот може лагано да пребацује са једног на други. Али искрено ја не видим неке
потребе за тим. Шаблон јесте велики али је потпуно разумљив а што се тиче
оптерећења сервера ионако се шаблони користе само при снимању чланка.