Mapki z OSM

Daniel Koć-2
Hej,

Jeśli ktoś jeszcze nie słyszał, to Wikimedia mocno pracują nad mapkami
na bazie danych z OpenStreetMap i są już wymierne tego efekty:

https://www.mediawiki.org/wiki/Map_improvements_2018

Właśnie zostały uruchomione na wszystkich projektach poza Wikipedią, bo
tam mechanizm nowych mapek jest włączany po trochu, na życzenie
społeczności danego języka - tu jest lista:

https://www.mediawiki.org/wiki/Maps#Wikimedia_projects_that_have_Maps_enabled

Co wy na to, żebyśmy mieli to także w polskiej Wikipedii? Zasadniczo nie
ma przeszkód poza tym, że starają się uszanować co bardziej
konserwatywnych użytkowników i nie pchać nowości na siłę.

To jeszcze nie koniec zmian - w fazie testów są już też wersje językowe,
w tym polska, którą można sobie obejrzeć tu:

https://test2.wikipedia.org/wiki/User:Kocio/sandbox

--
"My method is uncertain/ It's a mess but it's working" [F. Apple]

Re: Mapki z OSM

Powerek38
Hej!

Ja jestem bardzo na tak, ale myślę, że lepszym i wygodniejszym miejscem
na tę dyskusję byłby stolik techniczny Kawiarenki. Jest tu do
przedyskutowania kilka kwestii, najważniejszą z nich wydaje mi się
pytanie, czy te nowe mapki powinny zastąpić dotychczasowe moduły
geolokalizacyjne, stosowane przede wszystkim w infoboksach. Są już
projekty Wikimediów, gdzie tak się stało - mam tu na myśli zwłaszcza
nowy uniwersalny infobox, korzystający z Wikidanych, który jest obecnie
masowo wstawiany botami do stron kategorii na Commons. Krótko mówiąc,
jest o czym rozmawiać :)

Powerek38

W dniu 2018-05-03 o 08:12, Daniel Koć pisze:

> [...]
>
> To jeszcze nie koniec zmian - w fazie testów są już też wersje językowe,
> w tym polska, którą można sobie obejrzeć tu:

Szymon Grabarczuk
Zgadzam się. Ten wątek trzeba omówić w Kawiarence i rzetelnie, szeroko
przedstawić kontekst. Wady, zalety, zakres zmian, w ogóle podać dobry powód
wprowadzenia jakichś zmian.

W dniu 03.05.2018 o 10:19, Szymon Grabarczuk pisze:
> Zgadzam się. Ten wątek trzeba omówić w Kawiarence i rzetelnie, szeroko
> przedstawić kontekst. Wady, zalety, zakres zmian, w ogóle podać dobry powód
> wprowadzenia jakichś zmian.

No to poruszyłem temat i zapraszam do dyskusji:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Kwestie_techniczne#Nowe_mapki_nawigacyjne

--
"My method is uncertain/ It's a mess but it's working" [F. Apple]