Mapping Wikipedia

Jeśli ktoś nie widział - pod
http://tracemedia.co.uk/portfolio/mapping-wikipedia/ jest piękna
wizualizacja świata tak jak go opisuje 7 wersji Wikipedii z
wykorzystaniem geotagowania.

Szkoda że nie ma naszej, ale można zobaczyć np. jak radzą sobie
francuskie boty:
http://www.tracemedia.co.uk/mapping_wikipedia/#lang=fr&map=words&loc=150

Francuzi zbotowali niemal całe Czechy i Słowację, takimi oto pięknymi
wioskami: http://fr.wikipedia.org/wiki/Rybn%C3%ADky%20(Znojmo)

Generowanie mapy trochę trwa, więc trzeba poczekać.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Rdrozd * http://swiatczytnikow.pl :)

Re: Mapping Wikipedia

Tomasz Ganicz
W dniu 17 kwietnia 2012 23:49 użytkownik Robert Drózd
<[hidden email]> napisał:
> [...]
> http://tracemedia.co.uk/portfolio/mapping-wikipedia/ jest piękna
> wizualizacja świata tak jak go opisuje 7 wersji Wikipedii z

Trochę to przypomina taki filmik o OpenStreetMap, gdzie robiono takie
wizualizacje liczby edycji mapy w różnych punktach kuli ziemskiej

http://topsy.com/vimeo.com/2598878

tam też np - rozświetlenie Indii pod koniec filmiku wynika z tego, że
odpalili bota, który załadował drogi publiczne z rządowej bazy danych,
którą rząd Indii udostępnił do domeny publicznej.

W sumie obojętne czy OSM czy Wikipedia -  takie wizualizacje
aktywności na mapach świata fajnie ukazują ducha międzynarodowej
współpracy tych projektów.

Re: Mapping Wikipedia

Paweł Zienowicz
Fajna byłaby wizualizacja różnicy sumy wszystkich projektów odjąć
polski. Widać by było gdzie mamy białe plamy geograficzne. Może ktoś by
to wygenerował?

Paweł Zienowicz

Re: Mapping Wikipedia

Powerek38
Ja tylko dodam zupełnie na marginesie, że polska Wikipedia jest na tle
innych z pierwszej piątki czy siódemki wciąż bardzo słabo
zgeolokalizowana, więc w wielu przypadkach nawet jeśli mamy artykuł, to
on nie jest powiązany z mapą. Ostatnio mocno z tym walczę i wyśledziłem
to trochę, jak robią to inni, moim zdaniem warto pewne rzeczy
zaadaptować też u nas, przede wszystkim zacząć korzystać z istniejącej
już globalnej bazy współrzędnych, zebranych ze wszystkich wiki. Kilka
godzin temu utworzyłem wątek w Kawiarence:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Kwestie_techniczne#Niemiecka_baza_wsp.C3.B3.C5.82rz.C4.99dnych

Powerek38

W dniu 2012-04-18 00:26, Paweł Zienowicz pisze:

> Fajna byłaby wizualizacja różnicy sumy wszystkich projektów odjąć
> polski. Widać by było gdzie mamy białe plamy geograficzne. Może ktoś
> by to wygenerował?
>
> Paweł Zienowicz

Re: Mapping Wikipedia

> [...]
> wioskami: http://fr.wikipedia.org/wiki/Rybn%C3%ADky%20(Znojmo)
>
> Generowanie mapy trochę trwa, więc trzeba poczekać.

No, my bylibyśmy w stanie zbotować słowackie wsie do takiego stanu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lukavica_%28powiat_Bardi%C3%B3w%29

:>