Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

Slaven Kosanovic
Zaboravih... Šta mislite da li Vikipediju (ili Britaniku) može
zadesiti slična sudbina? Lično se ne bih kladio da u nekoj
budućnosti nešto slično ne može da se desi i Vikipediji. Glavni
adut Vikipedije, za sada, je što je osim činjenice da je
"enciklopedija" ujedno i društvena mreža, odnosno "zajednica", ali
takođe moram primjetiti da je mnogo bliže, nego dalje tradicionalnom
konceptu "enciklopedije"... Način na koji danas "miniramo" informacije
sa "mreže" i način na koji smo donedavno shvatali "informisanje" i
"obrazovanje" uopšte, se lagano, ali sigurno mijenja...

Slaven

Re: Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

Mihajlo Andjelkovic
> da je danas "enciklopedija" sav WWW sa svojim različitim konceptima
> i aplikacijama...
... и смећем које се на њему налази, значајно га преплављујући. Не бих
рекао да ће се скоро наћи место које је под таквом контролом квалитета
садржаја, као што је Википедија. А тек да поменемо како је на њој све
лепо одвојено по језицима.. Стога, Википедија би могла у будућности
само да еволуира, усклађујући се са новим начиима представљања
информација. Како сада ствари стоје, да би Википедија пропала, морао
би да пропадне и WWW.

Re: Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

Vadim Kramer
Ne, Slavene, uza Vikipedija ne moze izumrjeti -- razumijem bezbrojne clanke o istoriji, ljudima, matematici i nauci.  Moze umrjeti samo ona Vikipedija koja je popriste za svakojake besposlenjake da prave glavobolju.  A ni ova nece umrjeti, jer besposlenjaku je svejedno gdje vici - na ulici ili na Internetu, samo da ima gdje.

Re: Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

Slaven Kosanovic
Ne znam da li ste pažljvo čitali, radi se o konceptu "enciklopedije"
kao takve, i o "načinima na koje su nama danas potrebne informacije".
Vikipedija je u suštini obična baza podataka sa klasičnom
prezentacijom "tradicionalne enciklopedije". Kako bi iz nje danas
iščupao potrebne informacije, pregledaš članke (ili ideš po
kategorijama) i kopiraš i siječeš ono što ti treba, pa to kasnije
provjeravaš u primarnim i sekundarnim izvorima, itd. Puno posla, a
nama danas informacije trebaju brže i efikasnije povezane.

Takođe, imali smo prethodnu diskusiju o upotrebljivosti informacija
direktno sa Vikipedije, odnosno njihovoj pouzdanosti za neki ozbiljan
rad... Zaključak, (Mihajlo je  bio najradikalniji :)), je da su
uglavnom slabo upotrebljive za bilo koji akademski i stručni rad, bez
dodatnih provjeravanja po klasičnim knjigama... Budući da danas
uglavnom nemamo vremena da trošimo sate i dane po bibliotekama i
listamo knjige, problem se sam nameće...

Nove generacije koje su praktično rođene sa Internetom (u
informacionom društvu), interaktivnim zajednicma i mrežama raznih
vrsta, uče stvari na drugačiji način (interaktujući sa medijem)
nego što smo mi radili... Mnoge škole i univerziteti već kače audio
i video snimke predavanja na Internet, koji se mogu konsultovati na
zahtjev, postoje programi tutori koji interaktivno vode učenika i
studenta da savlada neki problem ili materiju, razne simulacije, itd...

Drugim riječima, mislim da će se "znanje" u budućnosti i dalje
filovati u baze podataka, ali da će biti neophodno dizajnirati nove
metodologije za interakciju sa, i eksploatisanje istog...

Slaven

El 31/03/2009, a las 20:56, Vadim Kramer escribió:

> [...]
> gdje vici - na ulici ili na Internetu, samo da ima gdje.

Re: Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

oooo, ali nadam se da ne mislis stvarno sto govoris.  Brain melt!  Ma da, istina je da odrasta generacija kojoj ne dize se osjecati i misliti kad se moze zabavljati i uzivati.  Ali ja licno mislim da ce se sve izravnati ranije ili kasnije.  Ne mogu dokazati, ali *osjecam*.  :)

Re: Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

Vadim Kramer
A sto se tice metoda shvacanja -- ne mislim da ce se to ikad promijeniti.  Ono sto plati treba rada.  Wikipedija je bas osobna time sto predstavlja ne gluposti nekog covjeka sa ulice, nego usmjeren rad mnogih ljudi...

dream team: Boris and Luka

Vadim Kramer
Without words:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kosovo:_Can_You_Imagine%3F

'oce li ko 'nterrrvenisat?  ili ja da ucinim?  :)

Re: dream team: Boris and Luka

Vadim Kramer
U ime ognjene Marije!  Ne samo da je linkova na stranici, nego jos ima i IMDB-page!

http://www.imdb.com/title/tt1382271/
brrrh.  Izgleda da smo propustili sansu da dobijemo autograf za besplatno prije nego sto se njegova cijena digne u nebesa, eh?  :)

Re: dream team: Boris and Luka

Драган Сатарић
Pa to je naš prijatelj napredovao! Odlično što je našao neku drugu zanimaciju a ne nas da smara.

Sad će biti zanimljivo kad dopiše nešto na članke pa se pozove na svoj dokumentarac kao referencu.

Vidim da već postoji članak oko mesec dana a i dalje se vodi da je film u nastanku.

Re: dream team: Boris and Luka

aco brajkovic

Grof

2009/4/1 Драган Сатарић <[hidden email]>
[...]

Ne radi se o "shvaćanju" nego  je naglasak na "metodama eksploatacije
podataka/informacija iz baza podataka i interakciji s njima".

Uzmimo da ti treba spisak evropskih zemalja poredanih po bruto
društvenom proizvodu (GNP) ili spisak atoma po atomskoj masi ili
recimo spisak filozofa čije je jedno od glavnih interesovanja bilo
"metafizika".

Za one koji nisu vični programiranju (pravljenje botova i skripti) i
izvođenju upita u baze, jedini način da te informacije dobiju preko
Vikipedije je da zađu po člancima o traženim evropskim zemljama i
prikupe podatke (isto i za ostale navedene slučajeve), te onda te
dobijene podatke organizuju u nekom programu za tabelarna
izračunavanja (Excel, GoogleDocs, OpenCalc, itd.) ili običnoj tabeli.

A pošto je sama Vikipedija baza podataka, skripta (ili skup skripti)
koja bi omogućila slična upite, bi već moga da bude dio interfejsa i
da se preko jednostane sintakse izvode ovakvi i slični upiti.

Dakle, "klasični koncept enciklopedije", odnosno njene prezentacije,
gubi smisao u informacionom društvu. Današnje enciklopedije moraju da
budu u skladu sa vremenom i da ponude barem približno ono što već
nude mnogi drugi informacioni sistemi. Podloga u slučaju Vikipedije je
već tu, jer je samu u stvari "klasična relaciona baza podataka".

U tom smislu mnoge baze podataka na Internetu, među kojima je i
Vikipedija, mnogo zaostaju za nekim Desktop aplikacijama i rješenjima,
tj. onima koje se instaliraju u računare, ili koje se nalaze u mnogim
Intranet mrežama raznih institucija i poslovnih organizacija.

Slaven

El 31/03/2009, a las 22:17, Vadim Kramer escribió:

> [...]
> usmjeren rad mnogih ljudi...

Re: Mikrosoft "ubija" Enkartu onlajn i verziju na kompakt disku...

aaaa, sad razumijem o cemu govoris.  Ne, ja toga svega nisam znao.

Re: dream team: Boris and Luka

Mihajlo Andjelkovic