NPA danych z Wikipedii/Commons za pieniądze UE

NPA danych z Wikipedii/Commons za pieniądze UE

Paweł Szubert
Cześć...

Wczoraj przez przypadek natknąłem się na stronę kopiującą zdjęcia z
Commons bez podania autora i licencji. Po przyjrzeniu się sprawie i
trochę większych poszukiwaniach znalazłem jeszcze kilka stron które to
robią. W sumie nie byłoby w tym nic niezwykłego, ale:

1) strony te kopiują zdjęcia (a niektóre nawet treść) w sposób masowy
2) są stworzone za pieniądze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Linki do przykładowych zdjęć:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Pbm/NPA-UE

Jako, że jestem jedną z "poszkodowanych" osób zastanawiam się jakie
kroki wobec nich podjąć. W normalnej sytuacji napisałbym do nich po
prostu o uzupełnienie danych, ale biorąc pod uwagę punkt 2 taka
sytuacja to po prostu skok na publiczną kasę - portal bez większej
wartości kopiujący treść od nas (a także z innych źródeł).

--
Pozdrawiam.
Paweł 'pbm' Szubert.

Re: NPA danych z Wikipedii/Commons za pieniądze UE

Powerek38
Hej!

Myślę, że na początek można by zainteresować tematem, póki co w formie
"przyjacielskiego sygnału", Ministerstwo Rozwoju Regionalnego jako
instytucję nadzorującą wydawanie środków unijnych w Polsce. Ale też może
się okazać, że to kopiowanie zostało wpisane już we wniosek o kasę na
dany projekt, ktoś to zatwierdził pomimo tego i wtedy zostaje chyba
głównie sądowa droga cywilna w związku z naruszeniem warunków licencji.

Powerek38