Novosti iz Viki sveta

Filip Maljković
Evo kratkog izvestaja sta se desava u viki svetu ovih dana:

* Izbori za stujarde - jos jedan u nizu izbora za stjuarde Vikimedijinih
projekata odrzava se na meti i traje jos par nedelja:
http://meta.wikimedia.org/wiki/Stewards/elections_2006-2

* Jedan Crnogorac se ukljucio u raspravu na foundation-l mejling listi
povodom potencijalne cg: viki. Mozda ne bi bilo lose da neko proprati tu
diskusiju (ja nemam zivaca/vremena). Thread pocinje ovde:
http://mail.wikipedia.org/pipermail/foundation-l/2006-November/011749.html

* Od skoro je moguce "ponistiti" odnosno ukloniti ili vratiti odredjene
revizije u MedijaViki softveru koje nisu i aktuelne. Malcice vise o
ovome ovde: http://meta.wikimedia.org/wiki/Help:Reverting#Undo

* Single Sign-on, odnosno Single User Login (SUL) nam se sve vise blizi.
To u sustini znaci da ce uskoro postojati samo jedan sistem
identifikacije za sve Vikimedijine projekte. To znaci da kad jednom
napravite nalog, imate ga na svih 700+ projekata, bez potrebe da ga
pravite ponovo. To takodje znaci i da ce se vec postojeci nalozi
ujediniti kako bi svako imao jedan nalog koji bi vazio na svim
projektima. Problem je sto ce biti dosta konflikata: neka korisnicka
imena su dosta koriscena na razlicitim projektima, a ne radi se o istim
ljudima. Stoga, radice se na resavanju tih problema, odnosno konflikata.
Npr. jedna administratorka na nemackoj vikipediji ima kor. ime Nina, a
na nekoj drugoj vikipediji postoji neka druga Nina koja je takodje
administratorka. Kod nas, vidim potencijalne probleme kod Goldfingera,
Rainmana, Darth Vader i sl. (mada uz nasu/moju uticajnost u globalnoj
zajednici i kod developera, mozda mozemo da izvucemo deblji kraj). Vise
o celoj ovoj papazjaniji ovde:
http://meta.wikimedia.org/wiki/Single_login_specifications

* Priblizava se konferencija u organizaciji Vikimedije koja ce se
odrzati za malo vise od dve nedelje (16. i 17. decembar) u Beogradu. Svi
koji mogu da dodju su vise nego pozvani (trebalo bi sto pre napraviti
saopstenje za javnost; ako se dobro secam, po mom i Milosevom planu,
prvo saopstenje treba da ide vec u ovaj ponedeljak). Ocekuju se gosti iz
Makedonije, Hrvatske, Slovenije, Bugarske, Nemacke, Francuske i
Holandije. Vise o ovome ovde: <cekaj, pa jos nemamo nikakav sajt tim
povodom... trebalo bi otvoriti stranicu na sajtu Vikimedije, posto je
isti proradio, a Sasa bi trebalo da krene sa ulepsavanjem sajta, a
Nevena sa sadrzajskim sredjivanjem>

*Ne zaboravite da proveravate statistike o posecenosti i kvantitativnim
odlikama nasih projekata.
**http://hemlock.knams.wikimedia.org/~leon/stats/wikicharts/index.php?wiki=srwiki&ns=alle&limit=100&month=11%2F2006&mode=view
**http://stats.wikimedia.org/EN/TablesWikipediaSR.htm
**http://sr.wikipedia.org/wiki/Vikipedija:Statistike

Re: Novosti iz Viki sveta

Dzordzm
Прочитао сам цг дискусију... ево три цитата да се не мучите читајући...

Мој омиљени цитат...

It is possible. You are a new country. National pride of some sort is
sure to exist. Perhaps you feel that along with the flag, the seat at
the UN and the votes in the Eurovision song contest your dialect
should be declared a distinct language.

Такође...

> or one part of their members. I am aware that Serbian community is very
> strong on WMF.

Not really. the WMF is based in the US the board is mostly from the US
and most significant non US chapter is prbably germany.

Типичан пример шта Дарко мисли...

Christophe Millet wrote:

> I thought that mixing different cultures in the same wiki was a way to
> reach NPOV...
> If there are a Montenegrin wp, and a Serbian wp, will we not have
> a Montenegrin version of the history and a Serbian version of the history?
> I don't see how this is NPOV...
>
> Or maybe I didn't understand well (quite possible), then please explain.
>
> Regards,
> Kip.

Yes,

Montenegro is multicultural and multi etnical society. We will get
Montenegrin history, Islam history in montenegro, we will get ilirs
history in montenegro, we will get helens history in montenegro, ...
Many diversity in Montenegro give rich heritage and it will be very
exiting to work on it.

Darko Bulatovic

Укратко, тип нема појма о чему прича... ко ли га је нахватао...

Re: Novosti iz Viki sveta

Slaven Kosanovic
Ђукановић је духовни лидер тих
”неочерногораца”. Тако и он слично