Nowe statsy

Re: Nowe statsy

Tomek Gazeta.pl
http://stats.wikimedia.org/PL/ChartsWikipediaPL.htm
"Wikipedyści, którzy wnieśli swój wkład 100 razy lub więcej w tym miesiącu"

Z tym nie jest źle.

"Średnia wielkość artykułu w bajtach"

Też rośnie, co cieszy. Ta obniżka w 2006 to przez wioski pewnie.

PS Strona statystyk upowszechnia błąd liczba-ilość ;)

Tomek

Re: Nowe statsy

Przykuta
> http://stats.wikimedia.org/PL/ChartsWikipediaPL.htm
> "Wikipedyści, którzy wnieśli swój wkład 100 razy lub więcej w tym miesiącu"
>
> Z tym nie jest źle.

To mnie zawsze zastanawiało

http://stats.wikimedia.org/PL/PlotsPngWikipediansEditsGt100.htm

górka i zaraz spadek luty-marzec - co roku. Przy czym włoska i hiszpańska Wikipedie się odbiły od dołka w 2007, a Rosjanie w 2008 i w 2009 też. My za to nie potrafimy w tym okresie wykorzystać tego dobrego wiosennego wiatru. Cokolwiek to jest.

Re: Nowe statsy

Karol Głąb
W dniu 3 czerwca 2009 18:34 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> górka i zaraz spadek luty-marzec - co roku. Przy czym włoska i hiszpańska Wikipedie się odbiły od dołka w 2007, a Rosjanie w 2008 i w 2009 też. My za to nie potrafimy w tym okresie wykorzystać tego dobrego wiosennego wiatru. Cokolwiek to jest.

To zapewne sesje egzaminacyjne...na krótko spada ilość edycji a potem
wszyscy masowo odreagowują...

Re: Nowe statsy

Michał Poltyn
2009/6/3 Karol Głąb <[hidden email]>:
> To zapewne sesje egzaminacyjne...na krótko spada ilość edycji a potem
> wszyscy masowo odreagowują...

Raczej podczas sesji większość edycji jest wykonywana. To właśnie ten
okres gdzie robi się najwięcej *poza* nauką. ;)

--
Michał "Hołek" Połtyn

Re: Nowe statsy

Karol Głąb
W dniu 4 czerwca 2009 14:04 użytkownik Michał <[hidden email]> napisał:

> Raczej podczas sesji większość edycji jest wykonywana. To właśnie ten
> okres gdzie robi się najwięcej *poza* nauką. ;)
>
> --
> Michał "Hołek" Połtyn

Potem czy w czasie sesji, to już nie ma znaczenia, bo i tak to ok 2
tyg. w jedną lub drugą stronę:D Być może licznik wskazuje na edycję w
pierwszych tyg. sesji, a potem nagły spadek w czasie sesji
poprawkowej:p

Re: Nowe statsy

Paelius
W dniu 4 czerwca 2009 15:05 użytkownik Karol Głąb
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> tyg. w jedną lub drugą stronę:D Być może licznik wskazuje na edycję w
> pierwszych tyg. sesji, a potem nagły spadek w czasie sesji

Mam podobne odczucia. ;)
PA

Re: Nowe statsy

Przykuta

> Mam podobne odczucia. ;)
> PA

No to trzeba przydatne do sesji hasła rozbudować, bo u nas po poprawkowej marazm a u innych wzrost nowych :)

Re: Nowe statsy

W dniu 3 czerwca 2009 14:19 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> ! Aktywność <br /> w projekcie (ostatni miesiąc)
> ! Aktywność <br /> w Wikipedii (ostatni rok)
> |-
>
> Aktywność w projekcie do wyłapania przez wkład usera/przestrzeń główna - edycje w danym temacie. Ewentualnie 3 miesiące, bo sprawdzanie co miesiąc może być męczące, z tym, ze jak ktoś aktywnie w projekcie działa, to szybko wyłapie kto jest/ nie jest aktywny.
>
> przykuta

Poszedłem kolejny krok do przodu i wprowadziłem w życie pomysł.
Przebudowałem na szybkiego szablon Uczestnika projektów szkolnych i
akademickich na bardziej ogólny (pasowałoby by mu ładniej kod
zorganizować i rozbudować o propozycje Przykuty; kolory są do
dyskusji) i dostosowałem dla reszty wikiprojektów. Efekt widać na
stronie głównej naszego wikiprojektu Chemia:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Chemia

Jeśli to się przyjmie, to będzie cenna informacja dla szukających
pomocy we wszystkich wikiprojektach.

Re: Nowe statsy

Przykuta

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Chemia
>
> Jeśli to się przyjmie, to będzie cenna informacja dla szukających
> [...]

O, świetnie - daj jeszcze legendę - dla przyszłych pokoleń i innych projektów :)

Re: Nowe statsy

Karol Głąb
W dniu 7 czerwca 2009 23:39 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> O, świetnie - daj jeszcze legendę - dla przyszłych pokoleń i innych projektów :)
>
> przykuta

Kiedy właśnie się nad tym zastanawiam, gdzie ją umieścić (a sam
szablon będzie jeszcze poprawiony, ale na pewno nie teraz:))

Myślę, że mogę na TO puścić info? A sugerowaną długość nieaktywności -
3 miesiące, mała sporadyczna aktywność lub nieaktywność w ostatnim
miesiącu - to mała aktywność?

Poszukiwana pomoc techniczna

INFO Polska Fundacja Morska
Witam,

Polska Fundacja Morska poszukuje chętnych wolontariuszy/wikipedystów, z
wiedzą z zakresu technicznych aspektów funkcjonowania wiki, do pomocy w
dopracowaniu stron projektu badań historycznych opartych na MediaWiki.

Marek T. Słaby

dodatkowy kontak proszę na priv: info (at) fundacjamorska.pl

Re: Poszukiwana pomoc techniczna

Łukasz Garczewski-3
2009/6/8 INFO Polska Fundacja Morska <[hidden email]>:
> [...]
> wiedzą z zakresu technicznych aspektów funkcjonowania wiki, do pomocy w
> dopracowaniu stron projektu badań historycznych opartych na MediaWiki.

O. Ciekawe. "Biorę". :)

--
Łukasz 'TOR' Garczewski

Aktywność wikiprojektów [Było] Nowe statsy

> Myślę, że mogę na TO puścić info? A sugerowaną długość nieaktywności -
> 3 miesiące, mała sporadyczna aktywność lub nieaktywność w ostatnim
> miesiącu - to mała aktywność?
>
> Karol007

Wrzucaj na TO, bo będą różne standardy - praktyka się upowszechnia :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Literaturoznawstwo

Zaraz dodam do macierzy

Re: Aktywność wikiprojektów

Przykuta

> Wrzucaj na TO, bo będą różne standardy - praktyka się upowszechnia :)
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikiprojekt:Literaturoznawstwo
>
> Zaraz dodam do macierzy
>
> przykuta

O, przepraszam, nie zauważyłem na TO :) Zmieniłbym jedno zdanie:

"Status nieaktywnego można przyjąć na ok 3 miesięcy bez edycji (w zadaniach wikiprojektu) a mało aktywnego, przy sporadycznych edycjach."

Ktoś może się wpisać, a aktywnym jest ogólnie na wiki, a nie w ramach danego wikiprojektu (albo był kiedyś aktywny - sam jestem taką osoba). Dodałem kolumnę do macierzy i propozycję - z tym dodanym wtrąceniem w nawiasie - do dobrych praktyk.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Macierz#Dobre_praktyki

Jeżeli się tego jednak nie da tak łatwo sprawdzić - wtrącenie można wyciąć :)

W dniu 8 czerwca 2009 09:00 użytkownik Przykuta <[hidden email]> napisał:

> [...]
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Macierz#Dobre_praktyki
>
> Jeżeli się tego jednak nie da tak łatwo sprawdzić - wtrącenie można wyciąć :)

Myślałem o tym, bo niektórzy uczestnicy są w wikiprojektach ale w
samym wikiprojekcie mało się udzielają. Sam też ostatnio mniej działam
w wikiprojektach w których uczestniczę (nad czym ubolewam), więc
faktycznie można dać status mało aktywnego.

Z drugiej strony, jeśli pojawi się problem, to do takiego użytkownika
zawsze można napisać, bo (np. jak ja) w sieci jest niemal codzienne
(=obecności na Wiki, przy jednoczesnym niewielkim wkładzie edycyjnym)
i zawsze może pomóc rozwiązać jakiś problem ze swojej działki.