Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Piotr Gackowski
Jak ktoś chce powspominać smutne rzeczy to tutaj jest trochę:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja_Wikipedii:Zosta%C5%84_autorem_has%C5%82a_nr_900_000_w_polskiej_Wikipedii!

Dobrze by było gdyby przy organizacji akcji pod 1 000 000 to ująć. Dlatego zdziwiony jestem reakcją Encego na skrypt Mastiego. Bo mówi że to jest złe, a nie podaje w zamian nic innego.

Ze swojej strony mogę powiedzieć że faktycznie nadal części obiecanych wtedy haseł nie zrobiłem. Jest to faktyczny zarzut w moim kierunku, do którego się przyznaję publicznie.

A żeby podnieść humor: okrętowcy (głównie nie ja) mają prawie gotową 23 hasłową Grupę Artykułów. na 23 hasła 18 już ma DA/Medal, 3 już są przetłumaczone, 1 w tłumaczeniu, 1 czeka na swoją kolej. Bedzie lepiej.

PMG

Re: Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: Szwedzka Wikipedia ma milion artykułów

Natalia Szafran-Kozakowska-3
Ech, ponieważ zdaje się ja byłam jedną z osób, które krytykowały ten sposób
pracy, to powinnam się chyba do tej sytuacji odnieść. Otóż - to nie
wartościowe hasła PMG były problemem (za te społeczność jest mu bardzo
wdzięczna i tym nikt chyba nie odmawia wartości). Problem polega na tym, że
aby jego hasło było 900 000 PMG posłużył się wtedy dość brzydkim trikiem -
mianowicie natworzył ogrom bezwartościowych, czerwonolinkowych disambigów,
po to, aby kontrolować moment zbliżenia się okrągłego hasła, w nocy,
niespodziewanie dla innych biorących udział w zabawie. W związku z tym
doszło do kilku przykrych rzeczy:
* przy okazji, która miała zachęcić użytkowników do wzbogacania zawartości
projektu powstało za sprawą PMG trochę bardzo wartościowych haseł i o
wiele, wiele więcej automatycznie niemal przetłumaczonych z enwiki
disambigów, których zaniebieszczenie jest wielce wątpliwe (pamiętam, że PMG
po pretensjach społeczności obiecał, że po sobie posprząta i te disambigi
zaniebieszczy, ale nie wiem czy to się ostatecznie stało)
* wiem, że wiele osób szykowało się nie tyle na zdobycie miliona, ile na
sam udział w zabawie. PMG odebrał im tę możliwość, ponieważ sztucznie
przyspieszył tę liczbę, przez co wszystko stało się cichaczem, nocą, w ten
sposób, że nikt inny nie mógł się pobawić. Rozumiem ich żal - mieli
nadzieję na pozytywną, radosną zabawę, a okazało się, że zawłaszczył ją
jeden użytkownik, ze względów ambicjonalnych. Pewnie żal byłby mniejszy lub
żaden, gdyby stało się to za sprawą przydatnych, encyklopedycznych artykułów
* wiele osób potraktowało to jako dowód na to, że zabawa w "okrągłe" arty
nie ma sensu, że w ostateczności zostają złe emocje i kombinowanie. Trudno
ich przekonać, że wikipedyści potrafią dobrze się przy czymś takim bawić.
Wierzę, że tak jest, niemniej wiele osób jest zniechęconych.

W skrócie - gdyby PMG utworzył choćby i pięć tysięcy wartościowych haseł i
w ten sposób zwyciężył w konkursie na 900 000 hasło - było ok, wszyscy
byśmy mu szczerze gratulowali, jak sądzę. Ale niestety wartościowe hasła
umieścił na stosie usypanym z bezwartościowych disambigów, które nie
wzbogacają projektu.
Mógłby przyznać, że to było niefajne i po prostu przy zabawie w hasło
milionowe poprzestać na wrzucaniu artykułów. I nikt nie miałby pretensji.
Zamiast tego pielęgnuje w sobie urazę i wycofuje się w ogóle. Szkoda.

--
Magalia

/
| Dlatego
| zdziwiony jestem reakcją Encego na skrypt Mastiego. Bo mówi że to jest
złe, a
| nie podaje w zamian nic innego.

Piotrze, oczywiście że nagradzanie licznikowe uważam za złe i sprzeczne z
fundamentami W. Jestem zdziwiony twoim zdziwieniem. Tym bardziej, ze w
zamian podaję (aczkolwiek możesz to uznać za nic) wniosek - nie róbmy tego
kolejny raz, a jeśli już koniecznie, to w sposób faktycznie losowy i z
przyznaniem każdemu uczestnikowi jednego (słownie jednego) losu. A jak to
sobie wyobrażam, to opisałem na stronie, którą byłeś uprzejmy przypomnieć.

Co do skryptu Mastiego - podałem jego ocenę, ale powtórzę - jest całkowicie
ok. Do określonych zastosowań (też je wymieniłem) jest ok. Nie do konkursów
licznikowych. Gdyż ponieważ ze względu na jego cechy wrodzone tak się nadaje
do nich jak powiedzmy okrętowe działo kalibru głównego nadaje się do
strzelania do przepiórek.