Ogłoszenie/prośba do Facebookowiczów

Powerek38
Hej!

Mam małe ogłoszenie czy też właściwie prośbę do osób, które w jakimś
stopniu identyfikują się z polskojęzyczną Wikipedią, a zarazem używają
portalu Facebook.

Jak być może wiecie, od wiosny tego roku oficjalny fanpage naszego
projektu prowadzony jest odrobinę bardziej systematycznie niż dotąd,
staramy się nie schodzić poniżej jednego posta dziennie. Mówimy o
wydarzeniach ze świata Wikimediów, promujemy obecność wikipedystów w
mediach, a także na bieżąco linkujemy artykuły z Wikipedii, które jakoś
tam wiążą się z aktualnymi wydarzeniami (chociażby o co bardziej znanych
zmarłych osobach) czy też z rocznicami. Zarazem jednak nie chcemy jako
Stowarzyszenie Wikimedia Polska wydawać jakichkolwiek pieniędzy na
obecność czy promocję na FB, ponieważ uważamy, że nie po to nasi
darczyńcy przekazują nam swoje ciężko zarobione pieniądze, żebyśmy lekką
ręką oddawali je korporacjom w stylu Facebooka. Dlatego właśnie liczba
naszych fanów wciąż nie przekroczyła pułapu 2900 osób, co jest liczbą
dość małą, biorąc pod uwagę liczbę użytkowników Wikipedii i
rozpoznawalność naszej marki.

Stąd prośba: jeżeli chcielibyście przyłożyć rękę do większego zasięgu
naszych treści na Facebooku, zachęcam do podzielenia się naszą stroną ze
swoimi znajomymi, czy to poprzez podlinkowanie jej na swojej ścianie czy
wręcz wysłanie z naszej strony zaproszeń do konkretnych osób, o których
wiecie, że lubią Wiki. Link do naszej strony to:
https://www.facebook.com/polska.wikipedia

Jednocześnie przypominam (bo pisałem już o tym w paru miejscach), że
jako osoba będąca ostatnimi czasy głównym adminem tej strony, z
przyjemnością przyjmuję wszelkie sugestie, co mamy na niej jeszcze
pokazywać i robić :)

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam!

Re: Ogłoszenie/prośba do Facebookowiczów

Patryk Kaczmarek
A co myślicie aby jednego-dwa dziennie "czywiesze" wrzucać?

Kapsuglan

W dniu 2013-11-22 17:16, Patryk Kaczmarek pisze:
> A co myślicie aby jednego-dwa dziennie "czywiesze" wrzucać?
>
> Kapsuglan

Moglibyśmy, tak zresztą robi część wersji językowych Wikipedii, tylko
pytanie brzmi, ile postów dziennie możemy wrzucić, żeby nie stracić
uwagi ludzi i nie zacząć być traktowanymi na zasadzie "a, znowu oni, nie
czytam".  Jeżeli uznamy że dwa albo trzy są w porządku (podejścia
adminów na FB są różne, wiele postów dziennie wrzucają, z moich
obserwacji, głównie duże media), to oczywiście jeden z nich może być
przeznaczony na Czywiesza, nie widzę problemu.  To jest temat do dyskusji.

Re: Ogłoszenie/prośba do Facebookowiczów

Stanko-2
Jestem biernym użytkownikiem FB, choć dzisiaj pospamowałem trochę swoich
(i żona na swoim) znajomych :) Co do czywiesza, generalnie jak by to
miało wyglądać? Zwykły post na tablicy, podobny do całej ekspozycji czy
jakiś wybór co lepszych?

A kombinując dalej czy nie można by zamieszczać tam też infomacji np. z
Tablicy Ogłoszeń, czy też wstawiać np. to co się pojawia w szablonie
wikiwydarzenia. Wtedy odwiedzający/przeglądający fejsbukową stronę
wikipedii mieliby dostęp również do tych "ważniejszych" wikipedyjnych
kwestii, a może to skutkować chęcią zainwestowania weń własnego czasu :)

Jestem gotów zweryfikować swoją facebookową bierność pod tym kątem i
stać się aktywnym jeśli w jakiś sposób miałoby to przysporzyć chętnych
w projekcie.

Stanko

___
~~~~ aka Stanko