Palle Jessen

Børge Askholm
Er der mon nogen der husker Palle Jessen der i 1961 (2. oplag 1964) fik
udgivet en digtsamling i serien Gyldendals Spættebøger. Bogen hedder "Skæv
Dans på hårde Ringe". Så vidt jeg husker var Jessen jurist og døde efter
denne bogs fremkomst - jeg ved ikke hvornår.

Et eksempel:

KRØBLING

Hink
honk
hinke, hænke, hank
hunk
illæ, illæ, hank
lakrimæ
lakrimæ
honk.

På bagsiden af bogen er gengivet (uddrag af) Torben Brostrøms udtalelse: "Et
snuttigt hoved griner, mens fingrene fatter om parspektivkassens haandtag og
giver det et lille vrid..."

Jeg ved ikke om han hører til blandt de efterlyste personer (digtere). Jeg
vil derfor lade det være op til andre at arbejde med sagen, men selv ville
jeg måske kunne gi et bud på ham.

Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

Formand/næstformand for internationale anarkister!

"Jeg har kun ét alkoholproblem: Jeg har vanskeligt ved at komme op på de
daglige tre genstande."

Har jeg ikke lige et citat for hånden og i hovedet, laver jeg et på stedet.

Besøg min hjemmeside på baskholm.dk

Re: Palle Jessen

Villy Fink Isaksen
Jeg synes bare du skal gå i gang. Jeg har hørt bogen omtalt af en ven, men
fandt dette : http://www.sentura.dk/tingene_anmeldelse.html

villy

Re: Palle Jessen

Lars Aronsson
Børge Askholm wrote:

> [...]
> Spættebøger. Bogen hedder "Skæv Dans på hårde Ringe". Så vidt
> jeg husker var Jessen jurist og døde efter denne bogs fremkomst

Palle Jessen døde i 1962.  Henvisninger till kilder finns
http://www.litteraturpriser.dk/aut/jp.htm

Ställ samman fakta och skriv en artikel för Wikipedia.

--
  Lars Aronsson ([hidden email])

Re: Palle Jessen

Irena Pémová
Palle Jensen as grode man of Danske poetsia.
genmjr. C.I.A U.S.A. Irena Pémová
In Prag, 22/6/07 A.D.
[...]

Jo syn no i gang.
I.P.