Pappa igen

lennart guldbrandsson-2

Hej,

Den 4:e februari blev jag pappa igen till en pojke. Både han och min sambo mår bra och har kommit hem. Han föddes elva dagar för sent, men de sista dagarna fick jag nästan inget gjort och nu blir det bara väldigt lite gjort, så jag är hyfsat efter i mitt arbete. För Wikipedias räkning har jag tänkt att vara med på Stadsbibliotekets kurs i morgon och åka till Stockholm för att föreläsa i nästa vecka, då jag också ska träffa en företrädare för Skolverket, men annars tänkte jag ta lite ledigt den närmaste tiden. Jag återkommer med full fart om ca två veckor.

Med vänliga hälsningar,

Lennart

Lennart Guldbrandsson, ordförande för Wikimedia Sverige http://se.wikimedia.org/wiki/Huvudsida

Tfn: 031 - 12 50 48
Mobil: 070 - 207 80 05
Epost: [hidden email]
Användarsida: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndare:Hannibal
Blogg: http://mrchapel.wordpress.com/

Kolla mailen när du är på språng - skaffa Hotmail i mobilen!
http://windowslivemobile.msn.com/BrowserServiceHotmail.aspx?lang=SE-SE

Re: Pappa igen

Mikael Nordin

Re: Pappa igen

David Öhlin-2
Grattis Lennart! Skönt att höra att wikipedianbeståndet växer.

Den den 5 februari 2009 23:51 skrev lennart guldbrandsson
<[hidden email]>:

> [...]
> Blogg: http://mrchapel.wordpress.com/

> Kolla mailen när du är på språng - skaffa Hotmail i mobilen!

Fluff-2
Jag säger också grattis, hoppas att dagens kurs gick bra - ser fram emot lite information därifrån.

/Fluff

On Fri, Feb 06, 2009 at 04:16:34PM +0100, David Öhlin wrote:

> Grattis Lennart! Skönt att höra att wikipedianbeståndet växer.

Re: Pappa igen

Suzanne Staaf
Hej!

Även jag instämmer i gratulationerna. Hipp hurra!

Hur ser det för övrigt ut inför nästa kurs på Stadsbiblioteket? Jag har
inskrivet i min kalender att jag ska vara där. Eftersom jag inte kunde
närvara på planeringsmötena eller har utbildat tidigare hoppas jag på att
det är någon annan i Göteborg som kan vara med eftersom jag känner mig lite
osäker.
Och vilket material har ni andra använt er av?

Återigen: Gratulerar Lennart!

Suz

--
___________________
Suzanne Staaf

[hidden email]
073-24 12 647
031-320 51 98

Jägaregatan 8B
41701 Göteborg

Re: Pappa igen och kurs

lennart guldbrandsson-2

Tack för alla gratulationer.

Kursen gick bra. Vi hade bara 6 deltagare, men det beror bl.a. på att biblioteket har åtta som "fulltecknad-nivå" och att två fallit bort. Vi skulle gott och väl kunnat ha det dubbla, utan problem, så jag tänkte gå till biblioteket och prata med dem om det. En annan orsak är att vi inte gjort så mycket reklam för kursen på stan. Jag har lite affischer som biblioteket gjort (och som kunde göras bättre till nästa gång), så den som vill affischera kan få några av mig. Under kursen (1,5 timme) gick vi igenom lite om hur Wikipedia fungerade, väldigt grundläggande: det tog tio minuter enbart att skapa ett användarkonto och tio minuter till att välja en artikel som de skulle redigera i. Vi följde i stort sett den "kursplan" som vi utvecklade under ett wikifika för en tid sedan, som RolfB har förfinat något. Han har den som PowerPoint, så han kan säkert vidarebefordra den. Vi fick många bra frågor och fick efteråt mycket positiva omdömen från de som medverkade. Följ deras bidrag här:

* http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Bidrag/Andem1
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Bidrag/Gyorgyike_freund
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Bidrag/Gunbrittpe
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Bidrag/Biggan0808
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Bidrag/Gustavoe
* http://sv.wikipedia.org/wiki/Special:Bidrag/Malou.a

Inte så mycket aktivitet än så länge, men det kanske kommer. Framför allt den sista tror jag kan bidra en del, om hon minns sitt användarlogin.

Se också http://sv.wikipedia.org/wiki/Anv%C3%A4ndardiskussion:Fluff#Att_hitta_ett_ledigt_anv.C3.A4ndarnamn

Med vänliga hälsningar,