Platon

Łukasz Lipiński
Zauważyłem że dzisiaj do AnM został zgłoszony artykuł o Platonie, napisany
w ramach GLAM (WikiPlaton). Dobrze się to czyta, widać że napisany przez
ludzi znających się na rzeczy, ale to chyba tak w połowie jest twórczość
własna. Spójrzcie do przypisów - znaczna część  odwołuje się bezpośrednio
do dzieł Platona, do innych starożytnych twórców.

Weryfikowalność tak naprawdę leży (co już Gdarin zauważył), po wydzieleniu
uwag zrobi się dosyć skromnie.

Masa cytatów bez oznaczonego tłumacza. Bibliografia w formie przystępnej
dla osób które już znają temat, nie dla zwykłego użytkownika.

Początkowo chciałem to wszystko napisać w dyskusji, ale zobaczyłem że hasło
powstało w GLAM we współpracy z uczonymi, więc nie chcę robić awantury i
ich zniechęcić.

Co z tym zrobić? Medalu chyba dać nie można, w poprawę nie bardzo wierzę.

pozdrawiam - Teukros

Re: Platon

Piotr Gackowski
Jeżeli chcesz być bardzo delikatny - to pogadaj z Celiną, która prowadzi
ten projekt. Czy to przez stronę dyskusji, maila czy FB.

Jeżeli chcesz być miły ale coś zrobić - wskaż te rzeczy w dyskusji. Wskaż
trendy itp tak jak Gdarin. Z tego co rozumiem oni mają parcie żeby zrobić z
tego naprawdę dobre hasło.

Jeżeli chcesz być "full wikipedysta, pełen pakiet" to oczywiście wchodzisz
w hasło i wstawiasz wszędzie {{fakt}}y.

PMG

pon., 7 paź 2019 o 14:44 Łukasz Lipiński <[hidden email]>
napisał(a):

> [...]
> ich zniechęcić.
>
> Co z tym zrobić? Medalu chyba dać nie można, w poprawę nie bardzo wierzę.

Re: Platon

Dałam link do dyskusji z Celiną, która opiekuje się tą grupą. Oni mają dużo
wiedzy i entuzjazmu i woli dopracowania tego hasła zgodnie z zasadami
Wikipedii, dlatego jestem pewna, że
wszystko dopracują. To ambitna i fajna grupa, więc jeśli będą wiedzieli co,
to na pewno poprawią. Na pewno hasła przekrojowe to trudne i wymagające
przedsięwzięcia, a filozofia Platona to temat bardzo ważny, więc świetnie,
że jest grupa, która chce się tym zająć.
Dlatego myślę, że warto (trzeba może nawet) wszystkie uwagi pisać w
dyskusji głosowania na AnM albo czywieszu albo na stronie dyskusji hasła,
gdzie autorzy je zobaczą i będą mogli uwzględnić. Na listę na pewno nie
zajrzą.
Celina zapewnia, że grupa ma jeszcze dużo energii i ma oko na to hasło,
więc tu jest duży potencjał. Dlatego może napisz, Teukrosie w jednym z
miejsc Wikipedii, co by się przydało poprawić i na pewno się w to
zaangażują.

napisał(a):

> [...]
> ich zniechęcić.
>
> Co z tym zrobić? Medalu chyba dać nie można, w poprawę nie bardzo wierzę.

Re: Platon

Hej!

Zacząłbym od szczerej i merytorycznej rozmowy z Celiną, która
reprezentuje WMPL w tym projekcie współpracy.

Osobiście chyba nie widzę wielkiego problemu z tym artykułem, bo
przypisy do Platona pojawiają się głównie w sekcjach przytaczających
jego poglądy wynikające bezpośrednio z treści tych dzieł. Streszczenie
tekstu źródłowego nie jest twórczością własną, o ile wikipedysta robi to
wiernie i bez własnych poglądów. Oczywiście wybór treści prezentowanych
w streszczeniu jest subiektywny, ale na dokładnie tej samej zasadzie
subiektywne są nasze inne codzienne wybory edycyjne, chociażby dotyczące
wyboru faktów z czyjegoś życia, które podajemy, pisząc biogram.

Powerek38

W dniu 2019-10-07 o 15:25, Piotr Gackowski pisze:

> [...]
> w hasło i wstawiasz wszędzie {{fakt}}y.
>
> PMG
>
> pon., 7 paź 2019 o 14:44 Łukasz Lipiński <[hidden email]>

Re: Platon

Piotr Gackowski
Celino - tutaj.

napisał(a):

> [...]
> ich zniechęcić.
>
> Co z tym zrobić? Medalu chyba dać nie można, w poprawę nie bardzo wierzę.

Re: Platon

Celina Strzelecka
 Cześć,

dziękuję za uwagi, szczególnie te krytyczne. Celem moim i grupy filozofów
pracujących nad artykułem o Platonie jest doprowadzenie go do stanu
idealnego. Został on zgłoszony do artykułu medalowego, aby Wikipedystki i
Wikipedyści mogli się nad nim pochylić i doradzić. Grupa nadal pracuje nad
artykułem i planuje jego ostateczną wersję opublikować za pośrednictwem
filozoficznego czasopisma Kronos, z podaniem źródła do Wikipedii i
podziękowaniami dla Wikimedia Polska. Chcemy, żeby był to artykuł wzorcowy
dla środowisk akademickich i modelowy przykład współpracy na linii
Wikipedyści-Naukowcy. Dlatego tym bardziej zależy nam nad dalszą pracą i
podnoszeniem jego jakości. Celem zgłoszenia artykułu na medal jest zebranie
jak największego feedbacku – co, gdzie i w jaki sposób można w artykule
poprawić. Dlatego proszę o zamieszczanie swoich uwag (im bardziej
szczegółowe tym lepiej) w niniejszej dyskusji:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Propozycje_do_Artykułów_na_medal/Platon

Pozdrawiam serdecznie, Celina

pon., 7 paź 2019 o 15:53 Piotr Gackowski <[hidden email]> napisał(a):

> Celino - tutaj.
> PMG
>
> pon., 7 paź 2019 o 14:44 Łukasz Lipiński <[hidden email]>

> [...]

Re: Platon

Łukasz Lipiński
Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

pozdrawiam - Teukros

Re: Platon

Tomasz Raburski
Celino,
może najlepiej byłoby to zgłosić do warsztatu PANDA, bo tam nie ma presji
czasowej.
Artykuł zacznę czytać pod koniec tygodnia, ale jest na tyle długi, że
trochę to zajmie czasu. Miesiąc na ustosunkowanie się do uwag w tak długim
tekście, to naprawdę krótko.

Tomek

wt., 8 paź 2019 o 18:39 Łukasz Lipiński <[hidden email]> napisał(a):

> Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
>
> pozdrawiam - Teukros

Re: Platon

Tomasz Raburski
Po pierwszym rzucie oka.
recepcja zaczyna się od Kanta.
Bez fragmentu o Platonie wczesnych chrześcijan, Platonie średniowiecznym i
renesansowym. Bez sekcji o Platonie muzułmańskim nie możemy mówić o
artykule na medal (ale Dobry Artykuł, jak najbardziej. Warto właśnie zacząć
od tego stopnia, a potem zastanowić się nad AnM).
 Napiszę potem o szczegółach na stronie wyróżnienia

Tomek