Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

Tomasz Ganicz
Hej,

Miło mi zakomunikować, że sp5uhe i Masti rozpoczęli współpracę z
Archiwum Głównym Akt Dawnych, a właściwie ze Stowarzyszeniem
Miłośników Dawnych Dokumentów "Archivum Patriae", które zrzesza
głównie pracowników Archiwum. Na początek, w ramach pierwszej
przymiarki zostało załadowanych 70 skanów dokumentów na Commons:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Documents_from_Archiwum_G%C5%82%C3%B3wne_Akt_Dawnych

Ważne dla dalszej współpracy jest aby znacząca część tych skanów
pojawiła się jako ilustracja do haseł w Wikipedii.

Opis projektu na Commons:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Archiwum_G%C5%82%C3%B3wne_Akt_Dawnych

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

Szymon Grabarczuk
Nie, no przecież to jest cudowne. Te skany dotyczą nawet tego, czym się
zajmuję: historii prawa. Będę je linkował w artykułach. Podoba mi się ta
przymiarka :)

Tar Lócesilion

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

picus-viridis
> [...]
> głównie pracowników Archiwum. Na początek, w ramach pierwszej
> przymiarki zostało załadowanych 70 skanów dokumentów na Commons:

Kiedyś ciekawe skany były na witrynie polska.pl - sprzedanej przez NASK Agorze i zaoranej.

Ciekawe, co się stało z kontentem, na który poszło parę milionów złotych?

Picus viridis

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

Tomasz Ganicz
W dniu 29 czerwca 2012 10:37 użytkownik picus-viridis
<[hidden email]> napisał:

> Kiedyś ciekawe skany były na witrynie polska.pl - sprzedanej przez NASK Agorze i zaoranej.
>
> Ciekawe, co się stało z kontentem, na który poszło parę milionów złotych?

Tam właśnie były też skany z Archiwum Akt Dawnych i to też ich trochę
zmotywowało, żeby to wrzucić do nas, bo my tak z dnia na dzień raczej
nie znikniemy.

> [...]

> Tam właśnie były też skany z Archiwum Akt Dawnych i to też ich trochę
> zmotywowało, żeby to wrzucić do nas, bo my tak z dnia na dzień raczej

A, to lepiej - bo jak patrzyłem wybiórczo w archive.org to tylko strony z tekstem się zarchiwizowały, a pliki graficzne z repozytorium już niekoniecznie.

Picus viridis

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

Łukasz Lipiński
Tak się zastanawiam, czy tych dokumentów z AGADu nie obejmuje art. 91
ze zn. 1 prawa autorskiego?

"Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub
w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a
jego egzemplarze nie były jeszcze publicznie udostępniane, przysługuje
wyłączne prawo do rozporządzania tym utworem i korzystania z niego na
wszystkich polach eksploatacji przez okres dwudziestu pięciu lat od
daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia."

Kto tu jest wydawcą? AGAD? WFM? AGAD skanuje teksty, WMF opłaca
serwery. Przyznam, że nie wiem.

pozdrawiam - Teukros

30.06.2012, picus-viridis <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> niekoniecznie.
>
> Picus viridis

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

W dniu 25 lipca 2012 21:23 użytkownik Łukasz Lipiński
<[hidden email]> napisał:

> [...]
> daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia."
>
> Kto tu jest wydawcą? AGAD? WFM? AGAD skanuje teksty, WMF opłaca

W większości to są dokumenty urzędowe IMHO, które w ogóle wg polskiego
prawa utworami nie są.

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

picus-viridis

> W większości to są dokumenty urzędowe IMHO, które w ogóle wg polskiego
> prawa utworami nie są.

Jeżeli miałyby być publikowane skany rękopisów, to przydatność tego jest taka sobie (chyba że dla paleografów), jeśli wykonanie będzie takie, jak w przypadku Lindley'owskich planów Warszawy - http://www.warszawa.ap.gov.pl/lindley/index.html

Picus viridis

25.07.2012, Tomasz Ganicz <[hidden email]> napisał(a):

> W większości to są dokumenty urzędowe IMHO, które w ogóle wg polskiego
> prawa utworami nie są.
>

> --
> Tomek "Polimerek" Ganicz
> http://www.ganicz.pl/poli/
> http://www.cbmm.lodz.pl/work.php?id=29&title=tomasz-ganicz

Utworami nie są, ale obejmuje je prawo do pierwszego wydania - vide
art. 99 ze znaczkiem 3, rozszerzający ochronę także na "teksty, które
ze względu na czas ich powstania lub charakter nigdy nie były objęte
ochroną prawa autorskiego".

pozdrawiam - Teukros

Re: Początek współpracy z Archiwum Głównym Akt Dawnych

anwar2@o2.pl
witam_po wielu konsultacjach i przejrzeniu notatek ze szkolenia nt nowego prawa autorskiego jest jedna konkluzja.Nigdy nawet po wygaśnięciu 70 nie jest się właśicielem lub jak inaczej posiadaczem praw autorskich
Dnia 25 lipca 2012 22:11 Tomasz Ganicz &lt;[hidden email]&gt; napisał(a):
W dniu 25 lipca 2012 21:23 użytkownik Łukasz Lipiński
&lt;[hidden email]&gt; napisał:
&gt; Tak się zastanawiam, czy tych dokumentów z AGADu nie obejmuje art. 91
&gt; ze zn. 1 prawa autorskiego?
&gt;
&gt; "Wydawcy, który jako pierwszy w sposób zgodny z prawem opublikował lub
&gt; w inny sposób rozpowszechnił utwór, którego czas ochrony już wygasł, a
&gt; jego egzemplarze nie były jeszcze publicznie udostępniane, przysługuje
&gt; wyłączne prawo do rozporządzania tym utworem i korzystania z niego na
&gt; wszystkich polach eksploatacji przez okres dwudziestu pięciu lat od
&gt; daty pierwszej publikacji lub rozpowszechnienia."
&gt;
&gt; Kto tu jest wydawcą? AGAD? WFM? AGAD skanuje teksty, WMF opłaca
&gt; serwery. Przyznam, że nie wiem.
&gt;
&gt; pozdrawiam - Teukros
&gt;