Poczekalnia SdU -Apel :)

Maciej Dobrut
Bardzo rzadko tam (do Poczekalni) zagladam, bo nie mam czasu, ale te
kilka razy ktore trafilem,  niestety troche pogorszylo mi nastroj-
przynajmniej 15% (moze nawet 20%) trafiajacych tam art jest
zdecydowanie ency, a zarzuty dotycza formy lub braku zrodel. I co
robimy- dyskutujemy- dyskusje rozrastaja sie zykle w takich wypadkach
do rozmiarow 2-3 krotnie wiekszych niz sam art. Proponuje by kazdy
dyskutujacy/glosujacy tam w sprawie art o typie "nieency+forma"
(zwykle prawdziwe zarzuty dotycza niemal wylacznie formy) lub "brak
zrodel" (w sytuacjach gdy takie mozna szybko za pomoca google znalesc)
poprawil przynajmniej 1 taki art na kilka oddanych przez siebie
glosow/glosow w dyskusji. Ja przynajmniej staram sie tak robic (choc
prawie tam nie bywam). Nie wspomne (wspomne jednak :) ) juz o Roo,
ktory (jako przeciwnik poczekalni :) ) odwala tam kupe swietnej roboty
poprawiajac na prawde duzo art. Niestety jego ciagle apele o to, zeby
nie dyskutowac na takimi przypadkami, a poprawiac - trafiaja w
proznie- co mozna zobaczyc na przykladzie kilku art ktore sa dzis w
poczekalni. Przeciezto bez sensu- Adamt ma tez wystarczajaco duzo
pracy (czasem stresujacej) ze sprawami formalnymi. Apeluje wiec- mniej
dyskusji, a wiecej poprawiania!
Pozdrawiam...
Vuvar1

Re: Poczekalnia SdU -Apel :)

Maciej Dobrut
Zapomnialem dodac najciekawszej rzeczy- kilkakrotnie wiedzialem art w
poczekalni z argumentacja- do integracji z .... i kilka glosow za ta
integracja. I nikt z dyskutujacych tego nie zrobil, gdyz wszyscy
woleli sie na ten temat "wypowiedziec". To chyba tyle. Pozdrawiam...
Vuvar1

Re: Poczekalnia SdU -Apel :)

Peter Domaradzki
Cały wic polega na tym, że spore grono tzw. użytkowników zajmuje się głównie
nabijaniem swoich liczników. Nie czynią tego tworząc lub
poprawiając/uzupełniając hasła, lecz biorąc udział w głosowaniach i
dyskusjach, co znakomicie podnosi ich ilość edycji, natomiast nic nie wnosi
do Wikipedii jako takiej. Trafiłem niedawno na zapis pewnego użytkownika -
nie wymienię nicka, bo to użytkownik znany i nawet podziwiany - którego
historia składa się wyłącznie z poprawiania literówek i zabieraniu głosu w
dyskusjach nad DA i PAnM. W rezultacie obraz jest taki: on/ona ma 1000
edycji, a koleś/kolesiówna, który/a napisała świetny art, ma 1. Ci, co
biegaja po dyskusjach tego typu, to właśnie "licznikobijcy".
beliss

10-04-08, Maciej Dobrut <[hidden email]> napisał(a):

> [...]
> integracja. I nikt z dyskutujacych tego nie zrobil, gdyz wszyscy
> woleli sie na ten temat "wypowiedziec". To chyba tyle. Pozdrawiam...

Re: Poczekalnia SdU -Apel :)

Adam Wysocki-2
11.04.08 [hidden email] napisał:

> którego historia składa się wyłącznie z poprawiania literówek i zabieraniu
> głosu w dyskusjach nad DA i PAnM.

Jeżeli lepiej się z tym czuje, to co w tym złego? Tacy ludzie też są
potrzebni, ktoś przecież musi te literówki poprawiać, w głosowaniach
też ktoś musi zabierać głos.

> W rezultacie obraz jest taki: on/ona ma 1000 edycji, a koleś/kolesiówna,
> który/a napisała świetny art, ma 1.

O, to ja, może nie świetny, ale jeden :) Reszta to głównie ilustrowanie
(robię zdjęcia) i literówki.

Na mój mały rozumek liczba edycji nie świadczy o poziomie jako takim,
tylko o obyciu z Wikipedią i MediaWiki. Może czasem mylny wyznacznik,
ale trudno jest mi sobie wyobrazić lepszy.

--
http://www.chmurka.net/ 2:480/138 [[:pl:user:gophi]]

Re: Poczekalnia SdU -Apel :)

Adamt

Przychylam sie do tego apelu. Wiem, że poczekalnia załatwia często sprawy które powinny byc załatwiane w poszczególnych projektach ale mimo to starajmy się o poprawianie artów w miarę możliwości. Dotyczy to głównie stałych i doświadczonych userów. Komentarze typu jest ency bo wydał dwie książki są potrzebne ale niech za tym idzie wstawienie tych pozycji w biogram a nie tylko głos w dyskusji. Dyskutujmy i poprawiajmy z naciskiem na to drugie. Pozdrawiam Adam t