Praca magisterska - badania

Karolina Kowalska
Witam,

Studiuję Psychologię na Uniwersytecie Śląskim, obecnie pisze moją pracę
magisterską odwołując się do Psychologii Internetu i działań
prospołecznych.

Poszukuję Was - twórców Wikipedii (lub Open Street Map, GitHub, Stack
Exchange), którzy wypełnią ok 10-15minutową ankietę, badającą osobowość i
motywację do angażowania się w te społeczności. Część z Was może już mnie
kojarzy z forum OSM ;).

Link do ankiety: https://goo.gl/SKEQTm

Osoby, które nie tworzą tych społeczności, również mogą mi pomóc
wypełniająca ankietę: https://goo.gl/az3Z9k

Z góry dziękuje za pomoc w staniu się magistrem! :)

Osobom zainteresowanym mogę po badaniach udostępnić część wyników.

pozdrawiam,

Karolina Kowalska

Re: Praca magisterska - badania

/
| Studiuję Psychologię na Uniwersytecie Śląskim, obecnie pisze moją pracę
| magisterską odwołując się do Psychologii Internetu i działań prospołecznych.

Hm, Psychologia - czym się różni od psychologii???

/
| Link do ankiety: https://goo.gl/SKEQTm

Wypełniłem i wysłałem o g. 23:36.

/
| Z góry dziękuje za pomoc w staniu się magistrem! :)

W pytaniach poza tą Psychologią jest trochę błędów interpunkcyjnych :-((

/
| Osobom zainteresowanym mogę po badaniach udostępnić część wyników.

Chętnie otrzymam.

Re: Praca magisterska - badania

Marcin Wilkowski
a to nie jest tak, ze takich badan bylo juz sporo?

https://scholar.google.pl/scholar?hl=pl&q=open+source+motivations&btnG=&lr=

W dniu 12 stycznia 2016 23:50 użytkownik Dorożyński Janusz (4-webd)

Marcin Wilkowski
Strona domowa: http://wilkowski.org/
http://twitter.com/marcinwilkowski

Historia i Media - historia i dziedzictwo w kulturze cyfrowej
http://historiaimedia.org

Re: Praca magisterska - badania

Szymon Grabarczuk
Wikipedysta socjolog, Patryk Korzeniecki (UW), przeprowadził podobne
badanie w 2010. Z tego co pamiętam, szczególnie zainteresowany był
rozstrzygnięciem, czy nasza motywacja jest bardziej odśrodkowa,
altruistyczna, czy dośrodkowa, egoistyczna.

Spróbowałem zrobić tę ankietę, ale jest dosyć duża. Zrezygnowałem po
jakichś 5 minutach. Interpunkcja nie, pomagała. Tak czy inaczej, życzę
powodzenia.

> a to nie jest tak, ze takich badan bylo juz sporo?
>
> https://scholar.google.pl/scholar?hl=pl&q=open+source+motivations&btnG=&lr=

*Szymon Grabarczuk*

Free Knowledge Advocacy Group EU
Head of Research & Development Group, Wikimedia Polska
pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_Lócesilion
<http://pl.wikimedia.org/wiki/User:Tar_L%C3%B3cesilion>

Re: Praca magisterska - badania

Zbigniew Czernik
No fajnie, że zrobił, ale co to zmienia? Tutaj p. Karolina piszę pracę
magisterską i chyba to muszą być jej badania, a nie czyjeś?

Pozdrawiam

W dniu 13.01.2016 o 00:54, Szymon Grabarczuk pisze:

> [...]
>
> Spróbowałem zrobić tę ankietę, ale jest dosyć duża. Zrezygnowałem po
> jakichś 5 minutach. Interpunkcja nie, pomagała. Tak czy inaczej, życzę

Tak, z tym że może powołać się na już przeprowadzone badania. Z tego co
wiem, naukowcy cenią rzetelnie skonstruowaną bibliografię czy odwoływanie
się do prac na zbliżone tematy. Różnica między powoływaniem się na cudzy
dorobek a samodzielnym przeprowadzeniem badania jest oczywista, jedno nie
wchodzi w konflikt z drugim, a często nawet wzbogaca.

> No fajnie, że zrobił, ale co to zmienia? Tutaj p. Karolina piszę pracę
> magisterską i chyba to muszą być jej badania, a nie czyjeś?

> [...]

Karol Głąb
W dniu 2016-01-13 o 02:54, Szymon Grabarczuk pisze:
> [...]
> dorobek a samodzielnym przeprowadzeniem badania jest oczywista, jedno nie
> wchodzi w konflikt z drugim, a często nawet wzbogaca.

Pamiętaj, że na niepublikowane zewnętrzne prace patrzy się inaczej niż
publikowane. Czy Patryk publikował wyniki, aby można było podpowiedzieć
taką bibliografię?

Mamy też: Jemielniak, Dariusz (2014) Common Knowledge? An Ethnography of
Wikipedia, Stanford: Stanford University Press, ISBN 978-0-8047-8944-8

Pozdr.

Re: Praca magisterska - badania

Szymon Grabarczuk
Zakładam, że publikował wyniki. Opowiadał o tym jak o jakiejś większej
pracy, na pewno publikowanej.

/
| No fajnie, że zrobił, ale co to zmienia? Tutaj p. Karolina piszę pracę magisterską i
| chyba to muszą być jej badania, a nie czyjeś?

Zwłaszcza w obszarze socjo/psychologii Internetu. Okres 5 lat to w tym obszarze wieki całe. Oczywiście odwołanie się do badań poprzednich jest przydatne, ale Karolina pisze pracę na tytuł zawodowy, a nie naukowy. Choć sama ankieta co do meritum (na mój dyletancki osąd i intuicyjne odczucie) jest zbudowana porządnie, dlatego też jest męcząca.

Re: Praca magisterska - badania

Wojciech Pędzich
Dnia 13-01-2016 o godz. 3:02 Karol Głąb napisał(a):

> [...]
>
> Mamy też: Jemielniak, Dariusz (2014) Common Knowledge? An Ethnography of
> Wikipedia, Stanford: Stanford University Press, ISBN 978-0-8047-8944-8

Stanford? A polskiej wersji (Poltext, 2012) to nie łaska? :)

Wojtek

/
| Stanford? A polskiej wersji (Poltext, 2012) to nie łaska? :)

No cóż, cytowania się liczą. Teraz punktowane są prace naukowe o języku polskim pisane tylko po angielsku. Chwilowo jeszcze ten język (polski) w polskich szkołach jest nauczany po polsku ;-)) .

J"E"D

Re: Praca magisterska - badania

Karolina Kowalska
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi zarówno w ankiecie jak i tutaj mailowo ;),
naprawdę jestem miło zaskoczona odzewem.
Tak wiem, ze badania się takie pojawiały, ale w Polsce są rzadkością,
szczególnie w przypadku badań psychologicznych, które głownie składają się
z konkretnych, sprawdzonych testów.
Oczywiście mogę w bibliografii powołać się na badania cudze i tak robię,
nawet jeśli jest po polsku ;), ale żeby obronić pracę magisterską muszę
także, przeprowadzić własne badania włączając ich zaprojektowanie,
stworzenie (lub replikację), obliczenie wyników i interpretację ;).
Co do interpunkcji to przepraszam, ale ja znam te ankiety na pamięć i może
stąd wynikają błędy, postaram się też to jeszcze naprawić. :)

W dniu 13 stycznia 2016 13:21 użytkownik Dorożyński Janusz (4-webd) <