Predlog

Marko Milosavljevic
Medijska popularnost koju Vikipedija ima poslednjih dana je za kranju
pohvalu. Nažalost, nemam utisak da će ona puno koristiti Vikipediji na
srpskom jeziku i Vikimediji Srbije zato što su one, zbog kasapljenja i
izmena u obaveštenju za štampu, u najvećem broju sluačjeva potpuno
ispale iz čitave priče.

Moram da dam sebi malo oduška. Svaka čast izuzecima i unapred se
izvinjavam ako ću nekoga lično uvrediti. Na primeru obaveštenja za
štampu je ponovo došla do izražaja glupost i kretenizam savremenog
novinarstva u Srbiji. Svaki dan sam, zbog priprode svog posla u
komunikaciji sa novinarima, a redje i sa urednicima i ne mogu da
verujem koliko su ti ljudi neintuitivni i zatucani. Neću više.

Konkretno. Koleginica koja je u prošli četvrtak bila na redovnoj
konferenciji za štampu gradonačelnika Beograda rekla mi je da je čak i
Nenad Bogradnović na konferenciji spomenuo to da je članak o Beogradu
medju izabranijm člancima na en. Vikipediji. Mislim da je čitava
medijska popularnost došla u jako nezgodno vreme zbog izbora koji se
približavaju ali da je treba što više iskoristiti.

Moj predlog je da se kontaktira gradska uprava, konkretno da se
gradonačeniku uputi dopis u kojem će biti kratko informisan o
aktivnostima Vikimedije, o predstojećem regionalnom okupljanju
Vikipedijanaca i da se zatraži razgovor sa njim ili sa nekim od
njegovih saradnika. Cilj razgovora bi bio da se objasni nadležnima da
je Vikipedija projekat koji traje i koji će, ako Bog da možda
nadživeti sve nas i da je nemoguće ostvariti saradnju sa gradskom
upravom (konkretno Sekretarijatom za kulturu, ako se ne varam)
podnošenjem zahteva za novčanu pomoć u digitalizaciji sadržaja Vojne
enciklopedije, jer to, složićete se, uopšte ne zvuči atraktivno i ne
oslikava na pravi način ono što Vikimedija zastupa. Ono na čemu treba
insistirati je da je Vikipedija uradila daleko više na popularizaciji
srpske istorije i kulture na internetu od mnogih vladinih organizacija
i da aktivno utiče na stvaranje pozitivnog imidža Srbije i Beograda u
svetu. Takodje, trebalo bi naglasiti da je Vikipedija na srpskom
jeziku odličan način za održavanje kontakata sa srpskom dijasporom i
za očuvanje njenog nacionalnog identiteta. Izbombardovati ih
statistikom i još nekim sadržajem, a zatim razgovarati o načinu na
koji bi grad Beograd mogao da pomogne dalji razvoj Vikipedije na
srpskom jeziku.

Nas u krajnjoj liniji ništa ne košta da sastavimo dopis i da ga
uputimo kabinetu gradonačelnika. Zadnji put kada sam pričao o tome,
rečeno mi je da se još uvek razmatraju načini za pomoć, tj. šta
nameravamo, koliko para nam treba i sl. Moja ideja je da uspostavimo
prvi kontakt i da možda dobijemo čoveka za vezu u gradskoj upravi koga
ćemo kasnije, kada budemo konkretnije znali šta nam treba, moći da
cimamo za rukav.

Ja sam u poslednje vreme izuzetno zauzet zbog nekih ličnih problema,
ali ako ima voljnih ljudi, rad sam da sednemo i da zajedno napišemo
dopis, a za dalje ćemo videti.

Pozdrav,

Marko

Re: Predlog

Ivan Nador
redosled je sledeći:
  1. kako mi je najavljeno dobili smo kao Vikimedija Srbije PIB i Matični broj
  2. otvaramo račun u Banci
  3. napravimo plan (godišnji, kvartalni) šta nam i koliko treba (novac za konkretne projekte, računari novi ili polovni, prostorija za sastanke, učionica... pa možda i jedan zaposleni sa ne punim radnim vremenom)
  4. Napravimo spisak kome se obraćamo (grad, opštine, preduzeća, fakulteti, prestolonaslednik...bilo ko ko može da nam pomogne a da se pri tome ne kompromitujemo)
  5. Tipsko pismo postoji već duže vreme
  6. Podelimo zadatke... pa u akciju
...mora postojati određeni red ili da ponovim ...Mislim da Kartaginu treba razoriti ... :-)

On 11/28/06, Marko Milosavljevic <[hidden email]> wrote:
[...]

Sve to stoji Ivane, ali imam utisak da ćemo propustiti trenutnu
medijsku eksponiranost.

Pozdrav,

Marko

On 11/28/06, Ivan Nador <[hidden email]> wrote:

> [...]
> Podelimo zadatke... pa u akciju ...mora postojati određeni red ili da
> ponovim ...Mislim da Kartaginu treba razoriti ... :-)

Re: Predlog

Milos Rancic-2
Marko, dont vori! Imamo dosta kontakata sada sa gradom i ide nam
dobro. Javicu ti se da se organizujemo oko odlaska u grad kako bismo
krenuli sa pisanjem clanaka koji se ticu Beograda u saradnji sa
gradskim sekretarijatima (naravno, uvek cemo morati da NPOV-ujemo
njihova pisanija).

Bio sam, inace, na sastanku o veb portalima koji je organizovao
seecult.org u Gete institutu i bilo je prijatno kada je nekoliko
govornika, a bitnih kulturnih radnika Beograda, pominjalo Vikipediju
kao relevantan faktor. Nisam pricao jer se nisam ni spremao da pricam,
ali sam posle imao nesto neformalnih razgovora.

Nastavicemo sa privlacenjem medijske paznje, ne brini :)

On 11/29/06, Marko Milosavljevic <[hidden email]> wrote:

> Sve to stoji Ivane, ali imam utisak da ćemo propustiti trenutnu
> medijsku eksponiranost.
>
> Pozdrav,
>
> Marko

Re: Predlog

Marko Milosavljevic
OK, mada sam siguran da će nakon NPOV-ovanja ostati veoma malo korisnog teksta.

Pozdrav

On 11/29/06, Milos Rancic <[hidden email]> wrote:

> [...]
> ali sam posle imao nesto neformalnih razgovora.
>
> Nastavicemo sa privlacenjem medijske paznje, ne brini :)

Re: Predlog

Srdjan Vesic
Hajde me skinite sa ove adrese sa liste. Vec sam prijavljen i sa ove adrese
i sa [hidden email]. Dovoljno je samo na gmail-u.

Hvala.
S.

Re: Predlog

Milos Rancic-2
Poslao sam email Violeti iz nekog gradskog sekretarijata, koja nas je
i kontaktirala povodom clanka o Beogradu na naslovnoj strani. Na njima
je sada lopta.

On 11/29/06, Ivan Nador <[hidden email]> wrote:

> [...]
> iz Turističkog saveza (Beograda?). Bilo bi lepo to uključiti u Vikipediju

Re: Predlog

Dzordzm
Не, чекај, није на њима лопта - Виолета ради у градској управи, а
Надор је помињао Политику и Туристички савез. Питање је шта ћемо
добити од једних, а шта од других или трећих, а једино је извесно да
ништа нећемо добити два пута :)

Re: Predlog

Milos Rancic-2
Aha. OK. Pa, hajd, sastavite plan, pa da delamo po njemu. Ja bih morao
malo da se suzdrzim aktivnog ucesca u stastavljanju ovog plana jer
moram da se koncentrisem na regionalni sastanak.

On 11/29/06, Dzordzm <[hidden email]> wrote:
> [...]
> Надор је помињао Политику и Туристички савез. Питање је шта ћемо
> добити од једних, а шта од других или трећих, а једино је извесно да

smolenski
On Tuesday 28 November 2006 10:52, Marko Milosavljevic wrote:
> [...]
> aktivnostima Vikimedije, o predstojećem regionalnom okupljanju
> Vikipedijanaca i da se zatraži razgovor sa njim ili sa nekim od

Mislim da dopis ne bi nista postigao, ali razgovor uzivo sa ljudima sa kojima
smo uspostavili kontakt bi vec mogao da ima smisla.

> [...]
> enciklopedije, jer to, složićete se, uopšte ne zvuči atraktivno i ne
> oslikava na pravi način ono što Vikimedija zastupa. Ono na čemu treba

To, ipak, nije jedina digitalizacija niti jedini projekat za koji je podnet
zahtev.

> [...]
> statistikom i još nekim sadržajem, a zatim razgovarati o načinu na
> koji bi grad Beograd mogao da pomogne dalji razvoj Vikipedije na

Ima smisla.

Re: Predlog

smolenski
On Wednesday 29 November 2006 11:07, Marko Milosavljevic wrote:
> Sve to stoji Ivane, ali imam utisak da ćemo propustiti trenutnu
> medijsku eksponiranost.

Jedna stvar koju moram da kazem je: ovo je vest, ali sledeci put kad neki
clanak postavimo na naslovnu to vec nece biti vest. Eventualno bismo mogli da
napravimo neko pokrice u lokalnim medijima ako bismo postavljali clanke o
Novom Sadu, Nisu...