Prośba o odblokowanie

Bartłomiej B.
Witam!

Minęło ponad pół roku od zablokowania mnie, więc może emocje już
niektórym trochę opadły, a zatem:

uprzejmie proszę dowolnego administratora, który jest w stanie
wykrzesać z siebie chociaż odrobinę dobrej woli, o odblokowanie mnie w
pl.wiki. Kontaktowałem się z blokującym administratorem via e-mail i
nie chce mnie on/ona odblokować ani uzasadnić tak długiej blokady,
pozostaje mi zatem tylko zwrócić się do innych.

Pozdrawiam serdecznie,
b.

--
[[user:BartłomiejB]], zablokowany na 3 lata w pl.wiki, m.in. za próbę
uprzejmego przekonania administracji o słuszności zmiany z "Bradley"

Re: Prośba o odblokowanie

Wojciech Pędzich
W dniu 2014-06-09 20:00, Bartlomiej B. pisze:

> [...]
> nie chce mnie on/ona odblokować ani uzasadnić tak długiej blokady,
> pozostaje mi zatem tylko zwrócić się do innych.

W polskojęzycznej Wikipedii przewidziane są:

- wnioski do admina blokującego (Farary w tym przypadku)
- wniosek do KA

jeśli użytkownik chce być odblokowany.

Tytułem przypomnienia tak tylko: lista dyskusyjne służy dyskusjom nad
kształtem Wikipedii, nie zaś prośbom do adminów.

Wojtek

Re: Prośba o odblokowanie

Bartłomiej B.
On Mon, Jun 09, 2014 at 20:11:41 +0200, Wojciech Pędzich wrote:

> W polskojęzycznej Wikipedii przewidziane są:
>
> - wnioski do admina blokującego (Farary w tym przypadku)
> - wniosek do KA
>
> jeśli użytkownik chce być odblokowany.

Nie tylko. Kiedy próbuję edytować jakąkolwiek stronę w pl.wiki,
pokazuje mi się komunikat, który m.in. zawiera tekst:

-- --
Odblokowanie

W celu wyjaśnienia sprawy zablokowania skontaktuj się poza stronami
Wikipedii z:

-    Farary, np. przez e-mail (aby móc korzystać z opcji wysłania
     e-maila, należy mieć utworzone konto oraz potwierdzony własny
     adres e-mail na stronie preferencji),
-    OTRS, wysyłając e-mail na adres [hidden email],
-    innym administratorem przez wskazany na stronie
     Wikipedia:Administratorzy kanał prywatny (e-mail,
     komunikator internetowy).

    Uwaga: Korespondencja zawierająca ataki osobiste, groźby
    prawne lub niekulturalna najprawdopodobniej zostanie
    zignorowana, a w skrajnych wypadkach może być powodem
    przedłużenia blokady.
-- --

Z Farary się uprzejmie kontaktowałem, bezskutecznie, o czym pisałem wyżej. Wolę
nie kontaktować się prywatnie z innymi administratorami, bo mam z tym
złe doświadczenia: przykładowo, wysłałem kiedyś e-mail do
eks-administratora Marcgal, a on mnie oskarżył na stronach Wikipedii
o wysyłanie spamu [1]. Nie mogę odpowiedzieć na to oskarżenie w tym
samym miejscu, gdzie on to napisał, bo byłoby to omijanie blokady.
Uważam taką sytuacją za bardzo nie fair wobec mnie.

Podobnie nie mogę się odnieść do świeżych uwag pod moim adresem ze strony
Nedopsa na stronie dyskusji hasła "Chelsea Manning" [2]. Bardzo to
niefajne, kiedy się pisze coś o kimś wiedząc, że ten ktoś nie może się
obronić i odpowiedzieć...

Z podobnych powodów wolałbym nie składać wniosku do KA: wyroki KA są
ostateczne, a w ich uzasadnieniu bywają przedstawiane naciągane
zarzuty, mające uzasadnić wyrok KA, do których to zarzutów "oskarżony"
nie może się w tym samym miejscu odnieść: jeśli jest zablokowany, to
jakakolwiek edycja w jakiejkolwiek przestrzeni skutkowałaby rewertem i
przedłużeniem blokady w ramach kary za jej omijanie; jeśli nie byłby
zablokowany, to dodanie jakiegokolwiek komentarza zostałoby
zrewertowane i mogłoby się także wiązać z blokadą delikwenta.

Poza tym mam powody sądzić, że niektórzy z członków KA są wobec mnie
uprzedzeni i mogliby nie być neutralni.

> (...)

[1] https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Wikipedia%3APoczekalnia%2Fbiografie%2F2013%3A11%3A26%3AMicha%C5%82_Sobkowski&diff=37993292&oldid=37992090
[2] https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Dyskusja:Chelsea_Manning&oldid=prev&diff=39317288

b.

--
[[user:BartłomiejB]], zablokowany na 3 lata w pl.wiki, m.in. za próbę
uprzejmego przekonania administracji o słuszności zmiany z "Bradley"
na "Chelsea" w [[Bradley Manning]]

Re: Prośba o odblokowanie

Awersowy
BartłomiejuB, udzielam Ci ostrzeżenia - jeśli nie skończysz ciągnąć
tego wątku, to Twoje maile będą poddawane moderacji - to znaczy, że
wszystkie Twoje maile poruszające temat zablokowania Twojego konta na
Wikipedii będą odrzucane.
Jeśli odpowiesz na tego maila udając, że nie rozumiesz o co chodzi
albo wołając, że to cenzura - uruchamiam moderację.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Awersowy

W dniu 9 czerwca 2014 21:12 użytkownik Bartlomiej B. <[hidden email]> napisał:

> [...]
> [[user:BartłomiejB]], zablokowany na 3 lata w pl.wiki, m.in. za próbę
> uprzejmego przekonania administracji o słuszności zmiany z "Bradley"

Marcin Gałązka
Zdaję sobie sprawę, że w świetle maili Awersowego i Wpedzicha i ja powinienem zamilknąć, ale trudno - chyba mam prawo do publicznej obrony przed publicznym oskarżeniem.

Tylko dwa zdania zatem:

Bartłomiej napisał:
> wysłałem kiedyś e-mail do
> eks-administratora Marcgal, a on mnie oskarżył na stronach Wikipedii
> [...]

Myślę, że treść mojego wpisu zalinkowanego przez Bartłomieja wystarczy za moją argumentację za jego zasadnością. EOT

MG